eLearning Snímek 1 eLearning Tomáš Kubálek
Obsah A. Testování 1. Projekt Projekt 2. Báze otázek, strom složek Báze otázek, strom složek 3. Typy otázek Typy otázek 4. Nástroje scénáristy – Vzory testů Nástroje scénáristy – Vzory testů 5. Využití testu Využití testu a) testy a zkoušení b) cvičný test v e-osnově c) cvičný test v opoře d) kvíz v opoře B. Opory 6. Knihovna e-objektů Knihovna e-objektů 7. Opora a její části Opora a její části 8. Obsahové části Obsahové části a) objekt knihovny e- objektů b) editace obsahu editorem (včetně kvízu) c) odkaz na externí stránku 9. Zařazení opory do e- osnovy Zařazení opory do e- osnovy 10. Statistiky Statistiky 11. Ukázky veřejných opor MZLU Ukázky veřejných opor MZLU Snímek 2eLearning
1 Projekt Projekt je nezávislý na předmětu, semestru. Na projektu může spolupracovat více osob Snímek 3eLearning
2 Báze otázek, strom složek Báze otázek a opory chystáme v projektu. Na školení 2 projekty Školení učitelů (přichystaný, účastníci školení jsou pracovníky projektu) Pokusný projekt (vlastní projekt, každý vytváří sám) Vytvoření projektu eLearning/eLearningové projekty Založit nový eLearningový projekt Název projektu: Pokusný projekt Popis: projekt ze školení nechráněný (chráněné pro přijímací řízení) Odstranit lze pouze prázdný projekt Vstup do projektu Snímek 4eLearning
Parametry projektu Základní informace rekapitulace a operace s projektem sloučení projektu připojení vědecko-výzkumných projektů Pracovníci možno doplnit další osoby s různými rolemi A = administrativa P = pozorovatel Harmonogram možno přidávat etapy a milníky Dokumenty složka dokumentového serveru Úkoly promítají se do úkolů osoby Snímek 5eLearning
Testové báze Strom složek Obsah složek Snímek 6eLearning
Nové otázky ČR výběrová 1 z N Hlavním městem České republiky je: výběrová M z N Mezi české řeky patří: Snímek 7eLearning
Nové otázky SR výběrová 1 z N Hlavním městem České republiky je: výběrová M z N Mezi české řeky patří: Snímek 8eLearning
3 Typy otázek x y x m m/0 y 1 1/... 0 – n ? n Snímek 9eLearning
(1) Výběrová 1 z N duben 2009Snímek 10ISIS - e-testy
(2) Výběrová 1 z N s neurčitou možností duben 2009Snímek 11ISIS - e-testy
(3) Výběrová 1 z N s otevřenou možnosti duben 2009Snímek 12ISIS - e-testy
(4) Dichotomická duben 2009Snímek 13ISIS - e-testy
(5) Výběrová M z N (0 – n správných) duben 2009Snímek 14ISIS - e-testy
(6) Výběrová M z N (rozšířená) duben 2009Snímek 15ISIS - e-testy
(7) Nucená volba duben 2009Snímek 16ISIS - e-testy
(8) Slovní duben 2009Snímek 17ISIS - e-testy
(9) Spojovací duben 2009Snímek 18ISIS - e-testy
(10) Přiřazovací duben 2009Snímek 19ISIS - e-testy
(11) Seřazovací duben 2009Snímek 20ISIS - e-testy
(12) Otevřená duben 2009Snímek 21ISIS - e-testy
(13) Externí duben 2009Snímek 22ISIS - e-testy
(14) Doplňovací duben 2009Snímek 23ISIS - e-testy
4 Nástroje scénaristy Vzory testů Snímek 24eLearning
5 Využití testů Testy a zkoušení a) testy a zkoušení b) cvičný test v e-osnově c) cvičný test v opoře d) kvíz v opoře Snímek 25eLearning
Testy a zkoušení Moje výuka, Záznamník učitele vybrat předmět Testy a zkoušky výběr rozvrhové akce či všech Vytvořit nový test podle vzoru prázdného Školení učitelů: Databáze odsouhlasit parametry, Přidat test Snímek 26eLearning
Správa testu Snímek 27eLearning
Souvislost s termíny a učebnami Vypisování termínů Snímek 28eLearning JM 352 JM 357 JM 359 JM 360 JM 361 JM 382 JM 370 RB 437 SB SB 202 – 207 SB 305
Cvičný test v e-osnově eLearningové osnovy moduly v osnově výběr modulu přidání nové aktivity název: Cvičný test z tématiky databází typ aktivity: cvičný test stupeň: doporučený nový test dle vzoru Přidat test Snímek 29eLearning
6 Knihovna e-objektů Knihovny projektová soukromá veřejná Struktura projektové knihovny OneNote – 1 Učební text (OneNote 2007) OneNote – 2 Příklady (Příklady z učebního textu) OneNote – 3 Výukové prezentace (OneNote 2007) OneNote – 1 Učební text – Jméno Snímek 30eLearning
7 Opora a její části Opory Název: OneNote 2007 – Jméno Přidat oporu Autoři Vstup Snímek 31eLearning
Části opory Doporučované části úvod cíl motivace návaznost poučení shrnutí Další části titulní list obsahová část oddíl textu příklady kontrolní otázky test řešení úkolů závěr slovníček pojmů Seznam pojmů seznam zdrojů Snímek 32eLearning
Cíl a motivace Cíl: Seznámit studenta s možnostmi jenoduchého a efektivně využitelného programu Microsoft Office OneNote Díky zapojení VŠE do programu MSDN AA mohou studenti ve výuce i při samostatné přípravě využívat software Microsoft Office OneNote. Motivace: Studiem opory lze získat: znalosti nutné k efektivní práci s počítačem znalosti využitelné pro přípravu seminárních prací a diplomové práce (analýza dat) znalosti využitelné pro zaznamenávání přednášek a cvičení znalosti využitelné pro organizování poznámek Snímek 33eLearning
Domácí úkol obsahová část a přejít na editaci nové části editace obsahu editorem tutorský vstup důležitá informace Snímek 34eLearning
Test formou kvízu (flash) Snímek 35eLearning
8 Obsahové části a) objekt knihovny e-objektů b) editace obsahu editorem (včetně kvízu) c) odkaz na externí stránku Snímek 36eLearning
9 Zařazení opory do e-osnovy Moje výuka, Záznamník učitele Výběr předmětu eLearningové osnovy (nutná role tutora) možné kopírovat z předchozích semestrů zkrácená tvorba osnov zobrazení možnost časového omezení nutnost zpřístupnění Kde vidí student Moje studium, Portál studenta E-osnovy předmětů Snímek 37eLearning
10 Statistiky Snímek 38eLearning
11 Ukázky veřejných opor MZLU informační systém Studijní informace/Veřejná knihovna e- objektů Snímek 39eLearning