Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Advertisements

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
DATOVÝ TYP POLE.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_16 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez jehlanu Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Informatika I 3. přednáška
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Digitální technika Tematická oblast:Mikroprocesorová technika Téma:Atmel AVR – větvení programu Ročník:4.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_13 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Jazyk vývojových diagramů
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – PŘÍMOU VÝMĚNOU (BUBBLESORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Pascal - cykly.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_04 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_05 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Pascal – strukturované příkazy
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Pascal – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
Gymnázium Vincence Makovského a se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ CYKLUS S PŘEDEM DANÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ – SOUČIN POMOCÍ SOUČTU Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise,
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
© Copyright Radim Štefan
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování Téma: Cyklus for Autor:Mgr. Jan Rosecký Předmět: Informatika Ročník: 3. ročník VG Využití: Prezentace určena k výkladu látky z úvodu do programování na gymnáziu. Anotace:Prezentace se skládá z úvodního opakování, odvození a ukázky programu k tématu cyklus for a závěrečného úkolu pro samostatnou práci. Nové poznatky žáci získávají při společné práci s programovacím jazykem Pascal – po zadání úkolu tvoří žáci program samostatně a následně je komentováno řešení.

Úvod do programování Cyklus for Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě

Opakování Vytvořte program opakovani3, který výsledek dělení zadaných (celých) čísel uloží do proměnné vysledek a zobrazí proměnnou na tři desetinná místa: Deleni Zadejte prvni cislo: 5 Zadejte druhe cislo: 4 Vysledek deleni: 1.250

Opakování program opakovani3; var a, b: integer; var vysledek: real; begin writeln('Deleni'); writeln('------'); write('Zadejte prvni cislo: '); read(a); write('Zadejte druhe cislo: '); read(b); vysledek:=a+b; write('Vysledek deleni: '); writeln(vysledek:0:3); end.

Opakování Upravte program opakovani3 tak, aby zapsal desetkrát pod sebe text Deleni : Deleni

Opakování program opakovani3; begin writeln('Deleni'); end. Jak zapsat opakování lépe?

Opakování – sekvence příkazů Vývojový diagram: Begin End. Příkaz1 Příkaz2 Příkaz3

Opakování – opakování, cyklus Vývojový diagram: řídící proměnná Begin End. Příkaz1 Příkaz2 Příkaz3

Opakování Upravte program opakovani3 tak, aby zapsal desetkrát pod sebe text Deleni : Deleni

Opakování Upravte program opakovani3 tak, aby zapsal desetkrát pod sebe text Deleni : program opakovani3; var i: integer; begin for i:=1 to 10 do writeln('Deleni'); end. Co provede příkaz for i:=21 to 30 do...?

Opakování Upravte program opakovani3 tak, aby zapsal pod sebe čísla 1 až 10:

Opakování Upravte program opakovani3 tak, aby zapsal pod sebe čísla 1 až 10: program opakovani3; var i: integer; begin for i:=1 to 10 do writeln(i); end. Jak zapsat čísla 50 až 60?

Úkol pro samostatnou práci program Vypis základní verze: vypíše pod sebe čísla od 1 do 20 vylepšení: zadáme přirozené číslo, vypíše pod sebe čísla od 1 až do zadaného čísla vylepšení: zadáme 2 celá čísla (menší a větší), vypíše pod sebe celá čísla od menšího po větší vylepšení: čísla budou vypsána za sebou, budou oddělena čárkou, doplněn bude i nadpis podle vzoru nepovinné vylepšení: na konci výpisu nebude čárka, ale tečka

Úkol pro samostatnou práci Výpis cisel Zadejte mensi cislo: 5 Zadejte vetsi cislo: , 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12.