E. Bass a V. Ř ezá č PaedDr. Hana Vítová St ř ední pr ů myslová škola, Mladá Boleslav, Havlí č kova 456 CZ.1.07/1.5.00/34.0861 MODERNIZACE VÝUKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Počátky novodobého českého básnictví a novinářství Mgr
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Tvoření slov PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Další památky literatury doby husitské Mgr. Ludmila Růžičková
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Změny v poezii v 60. letech Mgr. Ludmila Růžičková.
50. léta v divadelní tvorbě. Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: IV. ročník SŠ Tematický celek: Poezie a divadlo po druhé světové válce.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ernest Hemingway, Romain Rolland PaedDr. Hana Vítová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Italská renesanční literatura I Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Ohlas války a osvobození v české poezii Mgr. Ludmila.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Slohové rozvrstvení slovní zásoby PaedDr. Hana Vítová
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_672.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
Slovenský romantismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
EDUARD BASS A Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
JOSEF JUNGMANN Mgr. Ludmila Růžičková
Téma nejistoty a obav z budoucího vývoje Mgr. Ludmila Růžičková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
František Halas a Bohuslav Reynek
Jaroslav Hašek PaedDr. Hana Vítová St ř ední pr ů myslová škola, Mladá Boleslav, Havlí č kova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_238_JEHLIČNATÉ_STROMY Téma: JEHLIČNATÉ.
Underground Mgr. Ludmila Růžičková
Administrativní styl PaedDr
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Hrdinská epika a dvorská lyrika Mgr. Ludmila Růžičková
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_201_PŘÍPRAVA_NA_NÁSOBENÍ Téma: PŘÍPRAVA.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
EDUARD BASS 9. ročník.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
J. Glazarová a J. Havlíček PaedDr. Hana Vítová
I. světová válka ve světové literatuře PaedDr. Hana Vítová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Eduard Bass Marcela Bečáková 3. A. Eduard Bass ( ) narozen v Praze vl. jménem Eduard Schmidt studium na obchodní akademii, poté obchodním zástupce.
KAREL POLÁČEK PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.7.B.17_eduard_bass Název: Eduard Bass Číslo operačního.
Mgr. Marie Havránková DEMOKRATICKÝ PROUD V ČESKÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
LITERATURA 9. ročník Odraz 2. sv. v. v literatuře – ztráta prozaiků Karel POLÁČEK Eduard BASS.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
EDUARD BASS CIRKUS HUMBERTO
Hrdinové literárních děl
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Počátky slovesného umění
Transkript prezentace:

E. Bass a V. Ř ezá č PaedDr. Hana Vítová St ř ední pr ů myslová škola, Mladá Boleslav, Havlí č kova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY

Anotace P ř edm ě t: č eský jazyk a literatura Ro č ník: III. ro č ník SŠ Tematický celek: literatura 1. poloviny 20. století Klí č ová slova: sportovní a cirkusové prost ř edí, psychologická próza, Lidové noviny Forma: výklad Datum vytvo ř ení:

Eduard Bass a Václav Řezáč

Eduard Bass ( ) noviná ř (redaktor Lidových novin) spisovatel pracoval i jako kabaretní um ě lec ( Č ervená sedma) Obrázek č.1

Co si představíte pod pojmem kabaret?

Klapzubova jedenáctka otec má 11 syn ů, z kterých sestaví fotbalové družstvo úsp ě chy, pot ř eba hrát fair play Obrázek č. 2

Co rozumíme pojmem fair play? Jaká je situace v dnešním fotbalovém světě?

Cirkus Humberto život t ř í generací cirkusových um ě lc ů od 60. let 19. století do první č tvrtiny 20. století v cirkuse spolupracují lidé r ů zných národ ů oslava č eského č lov ě ka – hlavním jeho rysem je pracovitost úst ř ední postava – Vašek Karas – vypracuje se až na ř editele cirkusu dílo vyšlo v dob ě okupace, m ě lo podpo ř it národní sebev ě domí

Vysvětlete, jak dílo mohlo podporovat národní sebevědomí. Na základě vlastní znalosti díla uveďte konkrétní příklady pro svá tvrzení.

Ukázka… „Ale te ď už m ů žete být klidný, tady jste v dobrém podniku. Berwitzovi jsou hodní lidé, p ř ísní na práci a na po ř ádek, to ť se ví, ale tomu vy p ř ece vyhovíte, vždy ť jste krajan, vždy ť jste Č ech. Boží č ku, co jsem já znala Č ech ů, se všemi bylo dobré vyjití. Ten poslední burš mého nebožtíka pana majora von Hammerschnidt byl z Vysokého Mýta, to je taky n ě kde u vás, to byl Č ech jak jiskra, a na č se jednou podíval, všecko um ě l.“ Sochrová, M., Č ítanka III. k Literatu ř e v kostce, str. 160

Jaký motiv z této ukázky lze chápat jako povzbuzení v době okupace?

Lidé z maringotek obdobné téma oslava života cirkusových um ě lc ů povídky, č asto zachycen rozpor v život ě hlavních p ř edstavitel ů (veselý cirkus / neveselé životní okamžiky cirkusových um ě lc ů )

Václav Řezáč ( ) autor psychologických román ů v p ř edvále č ném období redaktor Lidových novin po II. sv ě tové válce tvorba spole č ensky angažovaná Obrázek č. 3

Co rozumíte pod pojmem společensky angažovaná tvorba?

Černé světlo tragický p ř íb ě h č lov ě ka, který jde tvrd ě a bezohledn ě za svým cílem využívá lež, intriky, v jeho povaze vít ě zí zlo ší ř í kolem sebe nešt ě stí, sám se pokusí o sebevraždu, kon č í sv ů j život jako mrzák

Co jsou to intriky? Uveďte konkrétní příklad takového chování.

Ukázka… „Vid ě l jsem horu valící se na myš. Nemohl jsem ji zastavit. Bál jsem se o myš a miloval jsem pana Hordu. Až do té chvíle uctíval jsem jeho sílu s horoucím fanatismem č ty ř letého pohana, jehož chápání mocnosti nebes a slitování byly p ř íliš nejasné. Nemohl jsem zachránit myš a nemohl jsem zadržet pana Hordu.“ Sochrová, M., Č ítanka III. k Literatu ř e v kostce, str. 177

Pokuste se vysvětlit, jak tento zážitek z dětství mohl hlavního hrdinu negativně ovlivnit?

Interpretace textů E. Bass: Cirkus Humberto (M. Sochrová, Č ítanka III. k Literatu ř e v kostce, str. 160) V. Ř ezá č : Č erné sv ě tlo (M. Sochrová, Č ítanka III. k Literatu ř e v kostce, str. 177)

Shrnutí E. Bass – sportovní prost ř edí (Klapzubova jedenáctka) - cirkusové prost ř edí (Cirkus Humberto a Lidé z maringotek) V. Ř ezá č – psychologické prózy ( Č erné sv ě tlo)

Použité zdroje Literatura  BALAJKA, Bohuš. P ř ehledné d ě jiny literatury II. Praha: Fortuna, ISBN X.  ANDREE, Lukáš. Literatura pro 3. ro č ník st ř edních škol. Brno: DIDAKTIS, ISBN  SOCHROVÁ, Marie. Č ítanka III. k Literatu ř e v kostce. Praha: Fragment, ISBN

Použité zdroje Obrázky Obrázek č. 1 Osobnosti.cz. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č. 2 Volny.cz. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č. 3 Hamelika. [online]. [cit ]. Dostupné z:

Použité zdroje Internet Youtube. [online]. [cit ]. Dostupné z: Youtube. [online]. [cit ]. Dostupné z: