KřEmEn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejzajímavější lokality ČR
Advertisements

Drahokamy.
Drahokamy Iva Strejčková 9.B..
Opakování učiva o nerostech I. část
Testík znalostí z mineralogie
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
Přírodopis drahé kameny
RISK Minerály.
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Geologie věda o zemi.
CZ.1.07/1.1.10/
Geologie věda o zemi.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
OXIDY Ec.
Určování minerálů.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Usazené horniny.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
nejdůležitější minerály
Opál Lukáš Gottwadl.
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Kyslík.
Vy_32_INOVACE_ZB04_0264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
NázevMinerály 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – barva,habitus. Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
VYPRACOVALY: LUCIE KUBÍKOVÁ, DENISA PROCHÁZKOVÁ, SEXTA A
Ročník : 9. Autor prezentace : Mgr. Miloš Glomb
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Dudíková Nikola Bezvodnaté Oxidy
Odrůdy křemene Mineralogie IV
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Oxidy důležité pro stavebníky, malíře a jako drahokamy
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Oxidy sloučeniny prvku s kyslíkem A.Bezvodé B.Vodnaté vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
OXIDY - KŘEMEN (po výkladu si zapiš do sešitu) chem. značka: SiO 2 fyzikální vlastnosti: tvrdost: 7 hustota: 2,6 g/cm 3 nejběžnější nerost v přírodě krystaluje.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Chemie.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CH09 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Horniny versus nerosty
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Sada 5 Rozmanitost přírody Autor: Mgr. Iveta Mocharová ZŠ a MŠ Dešná
3)Sulfidy a 4)oxidy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
FOSFOREČNANY (po výkladu si zapiš do sešitu)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
část pevná, část polotekutá
VLASTNOSTI NEROSTŮ Opakování na test.
Třídění podle chemického složení
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Polokovové prvky: B, Si
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Transkript prezentace:

KřEmEn

Úvod Křemen( quartz ) minerál s chemickým vzorcem SiO2 vyskytuje se v litosféře, kde tvoří jeden z nejdůležitějších prvků Součástí žuly, pískovce a mnoha dalších hornin

Odrůdy křemen má celou řadu odrůd: Hvězdovec Záhněda Chalcedon Achát Onyx Ametyst Jaspis

Vlastnosti -Tvrdost 7 -Tvar: šestiboký hranol s dvěma klenci -Rozpouští se v kyselině fluorovodíkové -Odolný proti zvětrávání -Rozpoznáváme nižší a vyšší křemen

Získávání křemene -těží se jako součást písků a štěrků -pro sběratelské šperkařské účely se těží drahokamové odrůdy -Pro šperkařství se získávají mikrokrystalické křemeny jako třeba jaspis a achát

Využití -hojně využíván v elektrotechnických zařízeních jako třeba hodiny, PC pro měření času

Ametyst

Jaspis

Křemen růžový

Sněžný křemen

Záhněda

Hvězdovec

Chalcedon

Onyx

Achát

KoNeC Lucie Straňáková IX.C