Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Planety
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
Živá a neživá příroda 3. ročník
Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ
Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Trávicí soustava
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Sousední státy ČR
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Růst rostlin Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Rostliny na jaře určeno pro 4. ročník ZŠ březen 2011Mgr. Hana Patschová VY_52_INOVACE_9.
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Elektronická učebnice - II
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živočichové na jaře
Rostliny kvetoucí na jaře
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Třídění živých organizmů
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Rostliny březen 2011 Mgr. HanaPatschová

Materiál je určen k doplnění výkladu Materiál je určen k doplnění výkladu. Lze jej využít i ke shrnutí nebo opakování.

Rostliny obsahují zelené barvivo nepohybují se Podle způsobu rozmnožování se dělí: 1. kvetoucí (semenné) – rozmnožují se semeny Podle nadzemní části se dělí na : a) byliny b) dřeviny   Podle uložení semen se dělí na: a) nahosemenné b) krytosemenné 2. nekvetoucí (výtrusné) - rozmnožují se výtrusy (kapraď samec)

Podle nadzemní části Byliny Dřeviny http://www.herbgardenreport.com/wp-content/themes/NicheProfitPressV2/images/herb-gardens.jpg http://www.oblibene.name/userdata/shopimg/zahradnictvi/image/gener/big/31082009483.jpg

Podle způsobu uložení semen Nahosemenné rostliny Krytosemenné rostliny http://botanika.wendys.cz/slovnik/pict/o1153_1.jpg http://www.orostlinach.wz.cz/12.jpg

Nekvetoucí rostliny Kapraď samec – výtrusy na spodní straně listů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg/220px-Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg

Význam rostlin hlavní zdroj kyslíku Výživa rostlin Fotosyntéza – rostliny spotřebují oxid uhličitý a uvolňují kyslík, probíhá jen za přítomnosti zeleného barviva a světla.  

Fotosyntéza CO2 O2