Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
OBJEM a jeho měření.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
VY_32_INOVACE_
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: 8.1.2012 ročník (obor) sekunda tematická oblast Fyzikální veličiny Předmět Cvičení z fyziky Anotace: Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření objemu pevných těles. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek objemu, měření objemu sypkých, velkých a malých těles. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11

Měření objemu

Co bychom měli vědět … Doplňte: Základní jednotkou objemu je … Praktickou jednotkou objemu je … nebo … Objem těles obvykle měříme v … 1 l = … dm³ 1ml = … cm³ 1 l = … m³ metr krychlový (m³) litr (l) mililitr (ml) odměrném válci 1 1 0,001

Pomocí odměrného válce – pozor na vodorovnou hladinu! Co bychom měli vědět … Jak obvykle měříme objem pravidelných těles? Pomocí vhodného délkového měřidla změříme rozměry tělesa a podle vzorce objem vypočítáme Jak nejlépe změříme objem sypkých těles? Pomocí odměrného válce – pozor na vodorovnou hladinu!

Co bychom měli vědět … Navrhněte postup, jak byste nejlépe změřili objem velmi malých předmětů: špendlíku, hřebíku, korálky,… Do odměrného válce nalijeme vodu a zjistíme její objem. Opatrně vložíme do odměrného válce větší počet předmětů a zjistíme objem. Objem jednoho předmětu získáme tak,že vydělíme počtem malých předmětů

Co bychom měli vědět … Navrhněte postup, jak byste nejlépe změřili objem nepravidelného předmětu, který se nevleze do odměrného válce ( velký kámen, jablko,…) Do větší nádoby položíme těleso a naplníme po okraj vodou. Opatrně vyndáme těleso a opět naplníme po okraj vodou. Objem přilité vody je objem předmětu.

Úkol č. 1 Určete objem daných nádob: Pomůcky: odměrný válec, 3 nádoby, voda Postup práce: Nejprve odhadneme objem nádob, naplníme vodou a tu pak změříme pomocí odměrného válce.   VLASTNÍ ODHAD ZMĚŘENÁ HODNOTA 1.nádoba 2.nádoba 3.nádoba Měření:

Úkol č. 2 Určete objem cukru: Pomůcky: odměrný válec, cukr Postup práce: Nejprve odhadneme objem cukru na misce, nasypeme do odměrného válce. Změříme objem.

Úkol č. 3 Určete objem špendlíku: Pomůcky: odměrný válec, špendlíky, voda Postup práce: Nejprve odhadneme objem špendlíku. Do odměrného válce, nalijeme vodu a změříme objem. Opatrně nasypeme špendlíky a změříme objem. Odečtením získáme objem špendlíků a vydělením počtem špendlíků objem jednoho špendlíku.

Úkol č. 4 Určete objem jablka: Pomůcky: odměrný válec, jablko, voda, miska Postup práce: Nejprve odhadneme objem jablka, vložíme jej do misky, nalijeme vodu až po okraj. Opatrně vyndáme jablko dolijeme vodu až po okraj. a určíme objem přilité vody.

Porovnáním vlastního odhadu a změřených hodnot jsme zjistili … Zhodnocení výsledků Závěr: Porovnáním vlastního odhadu a změřených hodnot jsme zjistili …

Protokol:

galerie z office.microsoft.com Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1