Seminář z geografie dopravy Mgr. Jan Hercik

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Aktualizace ÚAP ORP Jaroměř
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Spolupráce s mikroregiony
Vyhledávání dopravního spojení na internetu
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Matematika a její využití v geografii
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Jak psát seminární práci
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Vývoj počtu obyvatel V rámci Libereckého kraje. Příklady grafů znázorňujících vývoj počtu obyvatel na území ČR.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Úvod do managementu 1. seminář
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Vypracovaly: Nevrtalová Michaela Šlechtová Nikola Uhllířová Jana
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing. Jiří Horák
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
REGIONALIZMUS A REGIONY
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Pořízení železničních vozidel elektrické trakce.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Vlajka Jihomoravského kraje Čtvrcený list. Horní žerďové pole modré s moravskou orlicí. Dolní žerďové pole červené se žlutým vinným hroznem s listem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Evidence závazných stanovisek – webová aplikace
Transkript prezentace:

Seminář z geografie dopravy Mgr. Jan Hercik Dopravní dostupnost Seminář z geografie dopravy Mgr. Jan Hercik

Dopravní dostupnost I dopravní dostupnost je důležitým faktorem ovlivňujícím kvalitu života v daném regionu ovlivňuje mi také rozvojový potenciál kraje, dále má vliv na rozvoj velké části hospodářských aktivit i cestovního ruchu dělení dopravní dostupnosti (možní podle několika hledisek): 1. podle dopravního prostředku IAD veřejnou hromadnou dopravou vlak bus mhd … 2. podle cílového místa hlavního města krajského města ORP centra města významných dopravní bodů, resp. Uzlů dálnice, železnice, … různých úřadů, nemocnic, atd.

Dopravní dostupnost II počítá se buď časová dostupnost (přepravní čas) či vzdálenost dle toho rozlišujeme dva druhy map znázorňujících dopravní dostupnost: 1. izochronické mapy dopravní dostupnosti 2. izochorické mapy dopravní dostupnosti výsledkem zkoumání dopravní dostupnosti regionu, města atd. je mapa a (nebo) tabulka při konstruování mapy, resp. tabulky dopravní dostupnost je důležité si: určit místa, ke kterým budu dostupnost vztahovat přesně vymezit území a místa, jejichž dostupnost budu zkoumat druh dopravy zejména pro mapové vyjádření, ale i lepší tabulkové vyjádření je nutné si vhodně zvolit i intervaly (čas, resp. Vzdálenost)

příklad I – dostupnost Brna po silnici vzdálenostní pásma z Brna po silnici ORP obec s pověřeným OÚ do 20 km včetně Kuřim, Rosice, Šlapanice, Židlochovice Adamov 21 – 30 km Blansko, Ivančice, Tišnov, Slavkov u Brna, Pohořelice Rousínov 31 – 40 km Vyškov, Bučovice, Moravský Krumlov, Hustopeče Klobouky u B. 41 – 50 km Boskovice, Mikulov Letovice, Hrušovany n. Jevišovkou, Miroslav, Ivanovice n. Hané, Ždánice 51 – 60 km Břeclav, Kyjov Velké Opatovice 61 – 70 km Znojmo, Hodonín Bzenec 71 – 80 km Veselí nad Moravou Strážnice 81 – 90 km - Velká n. V. , Vranov n. Dyjí

Příklad II – Časová dostupnost Ústí nad Labem autobusovou dopravou

Příklad III – Časová dostupnost

Příklad IV – Časová dostupnost IAD ORP v Jihočeském kraji

Dopravní dostupnost IV - závěr zkoumání a modelován dopravní dostupnosti je další prostředek k celkovému zkoumání dopravy v oblasti je velice důležité pro odhalení špatně obsluhovaných míst úkol: Vaším úkolem bude v rámci kapitoly dopravní obslužnost udělat izochronickou mapu a tabulku dopravní dostupnosti Vámi vybrané obce s rozšířenou působností ze všech obcí pod její působností (v mapě odlište obce podle velikosti) berete pouze čistý přepravní čas (přestupní dobu zanedbáváte) v tabulce vyčíslete počet obyvatel žijících v jednotlivých zónách časové dostupnosti ORP mapu a tabulku okomentujte (jaké obce jsou nehůře obsluhované a jaké jsou příčiny) na závěr zhodnoťte současný stav obslužnosti, vytkněte rizika a navrhněte optimální řešení zdroje dat: www.czso.cz, www.idos.cz

Semestrální práce kapitoly: celá práce (bez map) na 10 – 20 stran vývoj dopravní sítě v kraji dopravní síť kraje strategie rozvoje dopravy v kraji dopravní obslužnost a veřejná doprava v kraji doprava v krajském městě dopravní cesty automobilová doprava (IAD a nákladní) MHD prostředky ke snížení intenzity IAD ve městě: restriktivní podpora MHD alternativní formy dopravy (cyklo, pěší) závěrečné zhodnocení a vhodné návrhy na řešení dopravy v kraji celá práce (bez map) na 10 – 20 stran nutná hlavička (první strana), obsah, členění na kapitoly, citace, seznam použitých zdrojů důležitá úprava (řádkování 1,5, jednotné písmo, zarovnání do bloku atd.) 6. a 13. května obhajoby Vašich prací každý bude garantem jedné kapitoly či podkapitoly odevzdání v tištěné i elektronické podobě (doc a pdf) k obhajobě prezentace (pdf ad.) pokud u někoho bude vidět, že si práci přečetl den předem, zápočet nedostane bacha na další podmínku zápočtu, kterou je aktivní účast nejlepší výstupy jak v hodinách, tak při závěrečné obhajobě budou oceněny bonusovými body v písemce z Geografie dopravy

DĚKUJI ZA POZORNOST 29. dubna se jde do „terénu“