Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Hospodářsky významní živočichové – přírodopis 7. třída
Na poli.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. ročník
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Louka x pole 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Složení zemské kůry - mineralogie
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Rozmanitost přírody Třídění živočichů II. aktivita
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Rozmanitost přírody Třídění živočichů I. aktivita
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Hned si to vyzkoušíme na několika zástupcích hmyzu:
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ŠUMAVSKÁ SUBPROVINCIE
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Smysly obratlovců 8. třída
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Chráněná území v České republice
PODNEBÍ ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
POČASÍ V ČESKÉ REPUBLICE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Rostliny podle stavby těla
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_146 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Vznik živých organismů – přehled teorií
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Rozmnožování obratlovců
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Houby – opakování 8. třída
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Stavba těla živočichů Savci
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Louka x pole 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie živočichů, biologie rostlin Téma: Louka x pole Anotace: Osvojení pojmu umělý a přirozený ekosystém, rostliny a živočichové pole a louky

Přečti si text v učebnici na straně 10 Přečti si text v učebnici na straně 10. Najdi v něm a doplň do pracovního listu čím se od sebe liší přirozený a umělý ekosystém. Dál napiš názvy vyobrazených ekosystémů a zakroužkuj přirozené ekosystémy. Víš čím se od sebe liší ekosystém a společenstvo?

Přirozený ekosystém – člověk zasahuje málo nebo vůbec, rozhodující přírodní podmínky a přirozené vztahy organismů Př: horský les, potok, jezero Umělý ekosystém – člověk ovlivňuje podstatně v průběhu celého roku, existuje jen ve spojení s lidskými činnostmi Př: pole, zahrada, park

živé organismy žijící pohromadě v určitém místě Společenstvo živé organismy žijící pohromadě v určitém místě Ekosystém společenstvo + neživé prostředí

Louky, pastviny a pole převládají byliny Louky sečou se 2˜˜× do roka Pastviny – jejich travní porosty spásá dobytek Pole – lidé na nich pěstují hospodářsky důležité plodiny Bez péče člověka by pozvolna zarostly v les = sukcese (mimo vysokých nadmořských výšek)

Zakroužkuj rostliny polí, všechny rostliny pojmenuj

Živočichové travních společenstev Bezobratlí – hmyz

Obratlovci - plazi

Ptáci

Savci

zdroje: Filed under: Nature, Switzerland — Tags: kedar, meadow, Switzerland, Wiese. Http://photoshd.wordpress.com [online]. 2008 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://photoshd.files.wordpress.com/2008/07/meadow-kedar.jpg Glacial Ponds Moose Meadow. Http://www.alaska-in-pictures.com [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.alaska-in-pictures.com/data/media/19/glacial-ponds-moose-meadow_1933.jpg Photos. In: Http://nouveaufauves.wordpress.com [online]. 2009 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://nouveaufauves.files.wordpress.com/2007/09/cows-in-the-meadow-7.jpg Visit. Http://www.centralparknyc.org [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.centralparknyc.org/visit/things-to-see/images/sheep-meadow-l.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Matterhorn [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Matterhorn&oldid=9785540> AsiaHotels Archives. Http://blog.asiahotels.com [online]. 2011 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://blog.asiahotels.com/wp-content/uploads/2007/11/tea-fields.jpg Plant Photos. Http://www.cfgphoto.com/img14389.htm [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.cfgphoto.com/data/media/643/CFGe061.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Lilek brambor [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Lilek_brambor&oldid=9837531> LEN SETÝ (Linum usitatissimum L.). Http://vfu-www.vfu.cz [online]. 2012 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://vfu-www.vfu.cz/vegetabilie/plodiny/czech/Len_detail.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kopretina [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Kopretina&oldid=9866611>

Repubblica Ceca tra patrimoni culturale e beni naturali Repubblica Ceca tra patrimoni culturale e beni naturali. Http://angolodellamicizia.forumfree.it [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://i.imgur.com/4zw2e.jpg Příroda ČR. Http://sceneryphoto.blog.cz [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://nd03.jxs.cz/707/434/986451efed_66206223_o2.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Hvozdík kartouzek [online]. c2012 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Hvozd%C3%ADk_kartouzek&oldid=9451588 Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Růže šípková [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=R%C5%AF%C5%BEe_%C5%A1%C3%ADpkov%C3%A1&oldid=9585592> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Otakárek fenyklový [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Otak%C3%A1rek_fenyklov%C3%BD&oldid=9757381> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Ještěrka obecná [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Je%C5%A1t%C4%9Brka_obecn%C3%A1&oldid=9778602 Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Bažant obecný [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Ba%C5%BEant_obecn%C3%BD&oldid=9754960> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Zajíc polní [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Zaj%C3%ADc_poln%C3%AD&oldid=9768320> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Slunečnice roční [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Slune%C4%8Dnice_ro%C4%8Dn%C3%AD&oldid=9562884> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Pole (zemědělství) [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Pole_(zem%C4%9Bd%C4%9Blstv%C3%AD)&oldid=9734505>