EKUMENA území trvale obydlená a intenzivně využívaná člověkem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Advertisements

ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
JÁDROVÉ A PERIFERNÍ OBLASTI
GEOGRAFIE KRAJINNÁ SFÉRA
Světové obyvatelstvo.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
19.1 Rozmístění obyvatel světa
NÍŽINY ČR.
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
VY_32_INOVACE_26-02 Světová populace
OBYVATELSTVO ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Socioekonomická a správní geografie Geografie obyvatelstva
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Sídla.
Sociekonomická geografie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Demografie je věda, která se zabývá:
Evropa Obyvatelstvo.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Charakteristika kraje
BENELUX CO STÁTY SPOJUJE? Velká hustota osídlení Monarchie
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
OBYVATELSTVO ASIE.
Společenské a hospodářské prostředí
Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GEOGRAFIE SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_03/2/24_ZEMĚPIS
Rozmístění obyvatelstva
Čína Jan Dušek.
Přírodní podmínky Asie
Rozmístění obyvatelstva
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
POLITICKÁ MAPA SOUČASNÉHO SVĚTA
M AKROREGIONY SVĚTA – JÁDRA A PERIFERIE Autor: Hana Brýdlová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_03B_Japonsko Téma: Zeměpis Ameriky a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Z7_JAPONSKO TÉMA: Japonsko Japonsko Datum: březen 2013.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ ZEMĚPIS 7. ROČNÍK TEMA: Kanada ČÍSLO PROJEKTU:
Moravskoslezský kraj. Základní údaje Krajské město: Ostrava Počet obyvatel: Rozloha: 5445 km 2.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/07 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
ASIE - ÚVOD. Východní část světadílu Eurasie název z akkadského “asu” = země východu Hraniční pevninské body: S Čeljuskinův mys VDěžněvův mys Jmys Buru.
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Hospodářství jádrové a periferní oblasti
Hospodářství (ekonomika)
Nejlidnatější světadíl
Autor: Mgr. Irena Rutarová
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
ASIE Přírodní podmínky.
Obyvatelstvo a sídla.
Demografie je věda, která se zabývá:
Transkript prezentace:

EKUMENA území trvale obydlená a intenzivně využívaná člověkem

ANEKUMENA území neosídlená a člověkem nevyužívaná, příp. s minimálním využitím

SUBEKUMENA území osídlená řídce nebo sezónně s minimálním využitím

ROZMÍSTĚNÍ OBYVATELSTVA

Rozmístění obyvatelstva na Zemi Podle mapy zhodnoť stručně současné rozmístění lidí na Zemi.

Rozmístění obyvatelstva na Zemi 2) Uveď alespoň 5 příkladů oblastí, které jsou neosídlené, nebo mají minimální osídlení. Proč jsou neosídlené?

Rozmístění obyvatelstva na Zemi 3) Uveď alespoň 8 příkladů oblastí s největším soustředěním obyvatelstva. 4) Jaké jsou důvody vysoké hustoty zalidnění?

Hustota zalidnění je ukazatel, který udává počet lidí na 1 km2 (podíl počtu obyvatel a rozlohy území) Z údajů na www.cia.gov World Factbook zjistěte počet obyvatel (Population) a rozlohu (Area) u států Česko, Bangladéš a Mongolsko. Vypočítejte hustotu zalidnění.

SVĚT V NOCI ......

Hustota zalidnění státu Egypt je 72 lidí na 1 km2 Hustota zalidnění státu Egypt je 72 lidí na 1 km2. O jak „hodnotnou“ informaci se jedná?

Do slepé mapy světa zakresli následující oblasti Do slepé mapy světa zakresli následující oblasti. Na území kterých států se nacházejí? Co je příčinou vysoké hustoty zalidnění? Anglie, Porýní-Porúří , Holandsko, Pádská nížina, delta a dolní tok Nilu, ostrovy Honšú,Kjúšú a Šikoku, Indoganžská nížina, delta Gangy a Brahmaputry, Jáva, Velká čínská nížina, oblast Velkých jezer, Nová Anglie, Kalifornie Do slepé mapy světa dále zakresli a pojmenuj alespoň 3 příklady oblastí, které lze označit pojmem anekumena.

ROZMÍSTĚNÍ LIDÍ NA ZEMI je výsledkem dlouhodobého vývoje, během kterého se prolínaly faktory přírodní a socioekonomické V kterých obdobích vývoje lidské civilizace byly pro rozmístění lidí určující přírodní faktory a v kterých faktory socioekonomické? Přírodní faktory byly určující v preindustriálním období. Socioekonomické faktory byly určující v industriálním a postindustriálním období. Uveď příklady přírodních a socioekonomických faktorů. Podnebí, nadmořská výška, blízkost vodního toku, úrodná půda… V dosahu pracovních příležitostí, služeb, při významných komunikacích…

Hlavní migrační vlny člověka na základě sledování lidského genomu Genom je soubor veškeré genetické informace konkrétního jedince.