Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s vodním ptactvem, kachnou a způsobem jejího života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s tvary a druhy listů a jejich funkcí   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_15_Kachna divoká Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Název: Biologie živočichů, Poznávací zkoušení - Ryby našeho regionu
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Ptáci 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
BĚŽCI.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Kopřivka obecná (Anas strepera)
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
KACHNA DIVOKÁ (Anas platyrhynchos).
Vodní ptáci
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, rozmnožováním a způsobem života běláska a jiných druhů motýlů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Vodní ptáci Přírodopis VY_32_INOVACE_173, 9. sada, Př3 ANOTACE
Husa běločelá.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Potápky.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Měkkozobí Dominika Sattková.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s zástupcem sudokopytníků srncem obecným Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují se zástupcem sudokopytníků jelenem evropským Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s různými druhy sladkovodních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
PTÁCI.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Anotace – Pracovní list prověřuje znalosti o určitých druzích keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků. Autor - Zuzana Pištová Jazyk -
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s obojživelníky Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Smyslová ústrojí člověka
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem listnatého stromu a jeho popisem   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Živočichové kolem rybníku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_64_Ptáci vod – učební text
Ptáci na rybnících a v jejich okolí Znáte některé ptáky z okolí rybníka? Proč mnoho ptáků žije na rybnících a v jejich okolí? Odpověď: Hledají zde.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK Téma: PTÁCI
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
MOKŘADNÍ PTÁCI.
PTÁCI - LETCI (VRUBOZOBÍ)
Transkript prezentace:

Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s vodním ptactvem, kachnou a způsobem jejího života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, popis , rozlišení samce a samice Speciální vzdělávací potřeby – atlas vodních ptáků nebo připojení na internet Klíčová slova - kachna, kačer, kachně, pero, kačírek, nekrmivá mláďata Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina - 9 - 12 let Celková velikost – 2,9 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR

VODNÍ PTÁCI V souvislosti s vodou vznikla různá životní prostředí. Pokud se blížíme k rybníku nebo jezeru, nejprve procházíme mokrou loukou s travinami. Zde žijí například čejky. 1. 2.

Dál procházíme mokrým podrostem se sítinami a rákosem Dál procházíme mokrým podrostem se sítinami a rákosem. Za rákosovou houštinou, která tvoří přechod mezi souší a vodou, už je voda po kotníky či po kolena, zde najdeme strnady rákosní, rákosníky a cvrčilky. 4. 3.

Za starým rákosem je říše chřástalů, hnízdní místa pro volavky, potápky, kachny a dokonce i jeden druh dravce moták pochop. V mělké vodě o hloubce kolem 10 cm žijí ptáci s dlouhýma nohama a dlouhým krkem. V hlubší vodě jsou už pak plovající ptáci , kteří mají mezi prsty plovací blány. Také nad vodou je bohatý ptačí život. 5.

Ptáci žijící na vodě mají velmi husté opeření, které brání pronikání vody. Peří si impregnují tukem z mazové žlázy na zadečku. Vrchní obrysové peří promazávají zobákem. Spodní prachové peří tvoří tepelnou izolaci. 6. 7.

Kachna divoká Popis: Nejhojnější z divokých kachen. Velikost kolem 50 – 60 cm. Nohy jsou posazeny více dozadu a spolu s plovacími blánami zajišťují dobrý pohyb ve vodě. 8. 9.

Kachna je nenápadně hnědá a zobák má také hnědý (ochranné zbarvení). Kačer má třpytivě zelenou hlavu a bílý límeček kolem krku. Tělo zbarvené hnědě. Na ocase má dva páry pírek zvednutých a zatočených – tzv. kačírek. Zobák má žlutý. Kachna je nenápadně hnědá a zobák má také hnědý (ochranné zbarvení). 11. 10.

Způsob života: Je rozšířena po celé Euroasii, na Islandu, v Grónsku a Severní Americe. Žije na stojatých vodách i potocích a řekách. Kachna klade vejce do dobře ukrytého hnízda, někdy i dost daleko od vody. Hnízdo vystýlá trávou a prachovým peřím. Snáší každý den jedno vejce. 13. 12.

Mláďata = kachňata jsou nekrmivá Mláďata = kachňata jsou nekrmivá. To znamená, že se po vylíhnutí krmí sama, nekrmí je rodiče. 14. 16. 15.

Kachna divoká ve střední Evropě bývá stěhovavým ptákem Kachna divoká ve střední Evropě bývá stěhovavým ptákem. Pokud neodletí na jih Evropy, stěhují se do blízkosti lidských obydlí, kde je lidé přikrmují. 17.

Potrava: Kachny jsou všežravci Potrava: Kachny jsou všežravci. Živí se vodními rostlinami, kořínky, semeny, plži, červy, pulci i žábami. Loví pod vodou. 18.

V myslivosti se divoká kachna bere jako pernatá lovná zvěř. 19.

Příbuzné druhy Zrzohlávka rudozobá Kachna mandarínská, strakatá, bělohlavá Hohol severní islandský, Morčák bílý, prostřední, velký Polák velký, malý, chocholačka, kaholka Husa velká, polní, krátkozobá, běločelá Berneška bělolící, tmavá, kanadská, rudokrká Labuť malá, velká, zpěvná

Úkol pro tebe Najdi v atlase vodních ptáků nebo na internetu některé příbuzné vodní ptáky. Jak se říká vztyčenému a zatočenému peří na ocasu kačera? Kolik vajec snese kachna každý den? Zařaď kachnu podle potravy. Co mají kachny mezi prsty?

Popiš stavbu pera: 5.

Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: 1.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kiebitz_2007-05-13_125.jpg?uselang=cs 2.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kievitsnest_(Vanellus_vanellus).jpg?uselang=cs 3.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Schilfguertel_an_der_oste.jpg 4.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Juncus_effuses.jpg?uselang=cs 5.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Pta%C4%8D%C3%AD_pero.png 6. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anas_platyrhynchos_no1.JPG?uselang=cs 7.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anas_platyrhynchos_no6.JPG?uselang=cs 8.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kaczka_krzyzowka_samica.jpg?uselang=cs 9. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anas_platyrhynchos_-Chester_Zoo,_England_-male-8a.jpg?uselang=cs 10. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Malemallard_head_1200.jpg?uselang=cs 11. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anas-platyrhynchos-uncertain-0922.JPG?uselang=cs 12. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mallard_eggs_and_nest.jpg?uselang=cs 13. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Female_wild_Mallard_goes_broody.jpg?uselang=cs 14. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anas_platyrhynchos_ducklings.jpg?uselang=cs 15. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mallard-ducklings.jpg?uselang=cs 16. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:StockentenKuecken.jpg?uselang=cs 17. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mallard_pair_in_flight.jpg?uselang=cs 18. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ducks_eating.jpg?uselang=cs 19. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gaggle_of_ducks_1.jpg?uselang=cs