CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ptáci - elearning Mgr. Jana Kalová
Advertisements

Hnízdní parazitismus Synodontis petricola.
PTÁCI - pěvci POZNÁVAČKA.
Zpracovala Jitka Ciprová
Chov ptáků Pozor, přistávám! Kde jsi zase lítal?!.
Nadřád: Létaví (Neognathae)
Ptáci v blízkosti lidských obydlí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Ptáci.
Třída PTÁCI Ptáci vznikli v druhohorách z plazů. Ptáci jsou obratlovci se stálou tělesnou teplotou. Mají KLOAKU. Mají zobák, kostra většiny ptáků.
Ptáci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdroj obrazového materiálu
Etologie – chování živočichů
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci okrasných zahrad a parků 1
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
OBRATLOVCI ptáci.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ptáci sadů a ovocných zahrad (2)
Živočichové ve volné přírodě - ptáci
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci – rozmnožování,hnízdění
Obratlovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Ptáci v sadech a ovocných zahradách.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PTÁCI.
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_04_Přírodopis 7.ročník_Chování ptáků Téma: Chování ptáků CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:Člověk a jeho svět Ročník:2. Název učiva:Ptáci stálí, tažní a domácí Prezentace určena k výkladu učiva Autor:Mgr. Veronika.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
08 Jaro – stěhovaví a stálí ptáci VY_32_INOVACE_08 autor:Mgr. Jana Kobylková identifikace:B3-08 třída:2. předmět:Prvouka anotace:Tento výukový materiál.
3. SKUPINA 3. SKUPINA. KDE ŽIJÍ? Vrabci žijí v Euroasii a byli převezeni i do Ameriky, jižní Afriky, Austrálie a na Nový Zéland. Vrabec polní vyhledává.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
PTÁCI.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ptáci stálí a stěhovaví
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Etologie ptáků.
E-projekt Na křídlech ptáků Skupina : 2
Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny
PTÁCI.
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ptáci Radka Smetanová VY_32_ INOVACE_ ptaci_10
Ptáci Poznávačka 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
TÉMA: Ptáci stěhovaví a zdomácnělí
Ptáci Původ Stavba těla.
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Hradec Králové
Rozmnožování a chování ptáků
PTÁCI - PĚVCI.
PTÁCI OTEVŘENÉ KRAJINY
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika, západní Afrika) POTRAVA= RYCHLÝ METABOLISMUS- potřeba velkého množství potravy Konzumenti: a) býložraví – husy b) semenožraví – pěnkavy c) plodožraví –tropy, papoušci d) všežraví, kachna e) masožraví, výr velký Destruenti: žerou mršiny velkých zvířat – supi, kondoři 3. ROZMNOŽOVÁNÍ A HNÍZDĚNÍ: péče o potomky= stavba hnízda, zahřívání vajec, krmení a výchova mláďat

Ptáci tvoří hnízdní páry, námluvy = tokání = samec se uchází o samici, ---------------------------------------- DOROZUMÍVÁNÍ - vábení---------, varování----------zpěv-----------, postoje a předvádění TAHY: instinkty, příčiny tahu: nedostatek potravy a změna délky dne, orientace? Podle tahu: a) stálí – vrabec, straka, neopouštějí svá hnízdiště b) přelétaví –neurčené přelety 100-500 km po ukončení hnízdění- sýkory, stehlík, havran c) tažní -2* ročně opustí hnízdiště a stěhují se do jižních oblastí – čáp, špaček, vlaštovka, kukačka, konipas

Vrozené instinkty – tažný instinkt, tokání, hnízdění Naučené chování