Sdružování organizací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Tvorba cen v maloobchodě
Strategické aliance HOLDING.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Integrace v řízení (fúze, akvizice, holding) Jiří Řezáč.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
Cyklické krize z nadvýroby Dějepis a občanská výchova Milan Šimek.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
Produkt.
Podnikání a jeho formy Milena Tichá
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Výdělečná činnost občanských sdružení
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Systém soukromého práva
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
DISTRIBUCE.
OSTATNÍ FORMY PODNIKÁNÍ
Finanční řízení podniku 1. př
Výrobní faktory v podniku
Právo hospodářské soutěže
Základy koncernového práva MV608K Právo obchodních společností 1.
TRH (tržní mechanismus)
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Management - Organizování1 Ladislav Blažek Organizování PS 2015/16 Osnova: 1. Organizace a trh 2. Organizační struktura 3. Parametry organizační struktury.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Právní subjekty v podnikání
Sdružování organizací
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Východiska evropské úpravy
Kategorizace osob Dosavadní úprava Nová úprava Osoby Osoby člověk
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový plán podniku
Obchodní společnosti I.
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Cíle sdružování podniků
IAS 38 Nehmotná aktiva.
Další vnitrostátní předpisy
Obchodní právo Základní informace.
Subjekty obchodněprávních vztahů
IAS 38 Nehmotná aktiva.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
PODNIKÁNÍ Podnikatel Občanská nauka 1. M.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Sdružování organizací Ekonomika organizací Sdružování organizací

Sdružování organizací Cíle sdružování organizací Druhy sdružování organizací Formy sdružování organizací Konsorcium Kartel Zájmové sdružení Koncern Trust Joint Venture Franchising

Sdružování organizací Zvětšování organizací: přirozený růst organizací růst sdružením organizací Sdružení organizací mohou mít charakter: kooperace koncentrace

Charakter sdružení horizontální sdružování organizací vertikální sdružování organizací zpětně dopředu konglomeráty (diagonální sdružování organizací)

Cíle sdružování organizací zvýšení hospodárnosti, posílení konkurenční schopnosti, snížení podnikatelského rizika, získání hospodářskomocenské pozice, vytváření hospodářských svazů.

Cíle sdružování organizací Důvodem spojení může být dosažení výhod ve funkčních oblastech: nákup, výroba, odbyt, výzkum a vývoj, finance, ostatní cíle.

Druhy sdružování organizací Sdružování organizací lze typologicky vymezit prostřednictvím kritérií: způsob propojení hospodářské úrovně (výroba, odbyt, …), trvání sdružení, intenzita propojení (hospodářská a právní samostatnost).

Druhy sdružování organizací Podle doby trvání: trvalé sdružení a dočasné sdružení. Podle vlivu sdružení organizací na jejich právní a hospodářskou samostatnost. právní samostatnost – zachování si právní struktury hospodářská samostatnost – možnost přijímat svá podstatná rozhodnutí bez přinucení zvnějšku

Přehled základních forem sdružování podniků   Konsorcium Kartel Zájmové sdružení Koncern Trust Joint Venture

Konsorcium Konsorcium je dočasné horizontální sdružení organizací, při němž zůstává členům zachována hospodářská i právní samostatnost.

Kartel Kartel je trvalé horizontální nebo vertikální sdružení organizací, jejichž hospodářská i právní samostatnost zůstává po spojení zachována. Nejznámější formy kartelů: cenový kartel, podmínkový kartel, územní kartel, množstevní kartel.

Zájmové sdružení Zájmová sdružení jsou trvalá horizontální sdružení organizací, jejichž hospodářská i právní samostatnost zůstává zachována.

Koncern Holdingová společnost (ovládající, mateřská společnost) Dceřinná společnost (ovládané, podřízené subjekty) V praxi se rozlišují: čistá holdingová společnost (zaměřuje se na držení a správu většinových účastí v právně samostatných dceřiných společnostech a výkon s tím spojených funkcí) smíšená holdingová společnost (stávající základní organizace převezme akcie ostatních sdružených organizací nebo založí nové dceřiné společnosti a původní provozní činnost si zachová).

Trust Trust je trvalé horizontální, vertikální nebo diagonální sdružení organizací, při němž dochází k zániku jejich původní právní a hospodářské samostatnosti. Existují dva druhy trustu: Kombinace Anexe

Joint Venture Joint Venture je trvalé sdružení horizontálního nebo vertikálního druhu, při němž je zachována právní samostatnost a zaniká hospodářská samostatnost dvou nebo více organizací.

Franchising Franchising je smluvně upravená kooperace právně i hospodářsky samostatných subjektů, při které poskytovatel franchisy (franchisor) poskytuje příjemci franchisy (franchisee nebo franchisant) právo prodávat produkty pod stanovenou obchodní značkou. Poskytovatel franchisy dává příjemci franchisy dle smlouvy k dispozici po dobu trvání smluvního vztahu: obchodní jméno a značku svého podniku, metody a techniky provozního vedení, výrobní postupy, receptury, dodávání zboží, koncepci marketingu, školení personálu.

Franchising Příjemce franchisy se naproti tomu ve smlouvě zavazuje: platit jednorázový nebo pravidelně se opakující franchisový poplatek, používat poskytovatelem franchisy předepsané metody obchodního vedení.