KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
proces komunikace Škola:
Advertisements

MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Komunikační dovednosti
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;
Řeč, jazyk, mluva.
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikace.
Sociální komunikace Mgr. Anna Vitásková.
Neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Andrea Dobšíková, Ph. D. Název materiálu: Komunikace Označení materiálu:
Komunikace a její využití v řízení
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE. Vymezení pojmu komunikace Nejen řeč, nýbrž všechno chování je komunikací – a každá komunikace ovlivňuje chování (Watzlavik 1969).
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
KOMUNIKACE V RÁMCI SOCIALNÍCH INTERAKCÍ Božena Genrtová.
Neverbální komunikace
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
Pedagogická komunikace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
centrální porucha zpracování řečového signálu
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Informace a společnost – poznatky sociální komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Sociologie pro SPP/SPR
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Obecné poučení o jazyce
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Jak na jazyky.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ

CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT

KOMUNIKACE  Communicare – dělat něco společným, rozmlouvat, radit se  Sociální komunikace – proces výměny – předávání a přijímání zpráv, dva či více lidí - výměna informací, má vést k dorozumívání a porozumění  Uskutečňuje se na dvou úrovních, denotativní – obsahové( co člověk říká),konotativní vztahové

Verbální komunikace  Řeč proces používání jazyka, proces verbálního sdělování  Jazyk nástroj řeči systém vyjadřovacích a dorozumívacích prostředků se standardizovaným významem  Kódování – mluvení, psaní  Dekódování – naslouchání, čtení mluvčí (pisatel) kóduje sdělení do zvuků (symbolů) a příjemce to dekóduje jako slova, která mají nějaký význam mluvčí (pisatel) kóduje sdělení do zvuků (symbolů) a příjemce to dekóduje jako slova, která mají nějaký význam

Obsahová stránka řeči Lze rozlišit dvojí význam slov: 1. denotativní  sděluje, jaký obsah je slovem označován  denotativní význam slov je spojen s osvojováním pojmů a jejich zařazením do soustavy pojmů.  příklad: matka – osoba, která je biologickým rodičem a pečuje o dítě. 2. konotativní  emocionální význam označovaného obsahu, který je osvojován sociálním učením a osobní zkušeností  lidé se liší v tom, jaký konotativní význam určitým slovům přisuzují  slova, která jsou pro někoho emocionálně neutrální, jsou pro jiného emočně významná.  příklad: matka – osoba, ke které pociťuji různé emoce.

Komunikace  Shoda by měla nastat i v obsahu a významu informace

STRUKTURA SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKÁTOR - ZPĚTNÁ VAZBA - KOMUNIKANT ↓ ↓ ↓ ↓ KOMUNIKÉ KOMUNIKÉ KOMUNIKAČNÍ KANÁL PÍSEMNÝ KOMUNIKAČNÍ KANÁL PÍSEMNÝ TELEFONICKÝ TELEFONICKÝ VIZUÁLNÍ VIZUÁLNÍ KONTEXT, PROSTŘEDÍ KONTEXT, PROSTŘEDÍ

STRUKTURA  KOMUNIKÁTOR - VYSÍLAČ  KOMUNIKANT – PŘIJÍMÁ INFO A DEKODUJE  KOMUNIKÉ – OBSAH ZPRÁVY, NÁZORY, MYŠLENKY,POTŘEBY,POSTOJE, PROBLÉMY

STRUKTURA  KOMUNIKAČNÍ KANÁL – CESTA PŘENOSU INFORMACÍ, PODLE KONTAKTU DĚLÍME NA KOMUNIKAČNÍ KANÁL:  BEZPROSTŘEDNÍ – VERBÁLNÍ, NEVERBÁLNÍ,SKUTKY, ČINY  ZPROSTŘEDKOVANÝ – TELEFONICKÝ,PÍSEMNÝ, VIZUÁLNÍ/LETÁKY, BROŽURY,NÁSTĚNKY,POSTRY,ELEKTRONIC KÝ

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE  ZPĚTNÁ VAZBA  KONTEXT – ZDRAVÍ  PROSTŘEDÍ – KOMUNIKAČNÍ ŠUMY, FYZICKÉ –DOPRAVA, BRÝLE FYZICKÉ –DOPRAVA, BRÝLE FYZIOLOGICKÉ – VÝSLOVNOST, PAMĚŤ, ZRAK, SLUCH PSYCHOLOGICKÉ –EMOCE, PŘEDSUDKY

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE  SÉMANTICKÉ – ODLIŠNÉ POCHOPENÍ ŽARGONU,CIZÍ SLOVA

Formální stránka řeči Paralingvistika popisuje formální stránku řeči, tj. jakým způsobem se vyjadřujeme:  Intenzita hlasu  Intonace  Barva hlasu  Délka projevu  Rychlost projevu  Přestávky v projevu  Přesnost sdělení  Způsob předávání slova