Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime 14.5. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Prémiová automatická objednávka
Propagace a reklama na facebooku
Mobilní display kampaně
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
Mobilní marketing.  Cíl: Představení nového modelu  Komunikační mix: banery na O2 mobil landing page  Timing: 3 týdny V.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Dlouhodobá paměť autor : Tomáš Geryk kontakt : web :
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Personální managament
MODELY DISKRÉTNÍ VOLBY 3. cvičení
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Optimalizace objednávkového procesu Radek Swaczyna Datum: www.netdirect.cz.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Prezentace webu studentské společnosti FimArt, o. s. – 1. Internetová strategie webu  Prolinkování s partnerskými weby  Microsite festivalu.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Audit IT procesů ve FNOL
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Klient finančních institucí v digitálním věku
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
On-line reputation Adam Zbiejczuk (influencer.cz)
Inovativní produkty a technologie SCSISpokojenost zákazníka zákazníka Profesinální klientský servis v oblasti kontaktních center Samsung Value System.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Pojmy a interpretace.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Termín: 31. května 2011 Místo: Praha – konkrétní místu bude upřesněno SOCIÁLNÍ SÍTĚ V PRAXI pro BARY A RESTAURACE aneb nejnovější marketingové tipy na.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Strategie značky a komunikace
Systémové pojetí hospodářské organizace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Internet jako nástroj vlivu aneb kde jsme a co nás čeká Tom áš Jindř íš ek Konference Internet
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
© 2013 IBM Corporation Business Anayltics Jan Biheller Sales leader Business Analytics CR & SR.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Transkript prezentace:

Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime

2 Konzumace médií Zdroj: mediální agentura Carat hodin za týden

3 Tradiční pohled na „konzumaci“ online média

4 Konzumace online médií - realita

5 ZNALOST ZVAŽOVÁNÍ LOAJALITA ZNOVA NÁKUPTEST Zásah tradiční komunikace značky na začátku „cesty zákazníka“ systematicky klesá

6 Internet „deformuje“ cestu zákazníka… … vytváří mikrozkušenosti

7 Webocentrický systém… webová stránka firmy návštěvník banner Wikipedia: Geocentrismus je historický názor nebo tvrzení, že Země je středem vesmíru. Doslovně vyloženo „mající Zemi ve svém středu.“ V dnešní době je kosmologický geocentrický model vesmíru považován za zastaralý a nevědecký, nicméně jako geometrická projekční metoda má své praktické aplikace dodnes Webocentrismus je tvrzení, že Vaše online aktivity jsou středem vesmíru….. odkazy

Co s tím?

9 Jděte za zákazníky, ne obráceně… Maya’s Mom: Johnson & Johnson utratil 10 miliónů dolarů k získání této staré sociální sítě pro rodiče...

10 Zaujmout zákazníky, tím, co je zajímá…

11.. dejte jim něco užitečného… Mobilní aplikace, která poskytuje uživatelům informace o nejbližších autorizovaných servisech a dealerech Honda

12 Sony Ericsson: Webové stránky

13 Sony Ericsson: Facebook profil

14 Sony Ericsson: Facebook aplikace

15 Běžte tam, kde lidi jsou…

16 Nebo se odlište, zaujměte, šokujte…

17 Životní cyklus klientů… Time / insight Customer Value Acquisition / Activating Analytical insight Welcome program Acquire prospect Pro-activity based on events: - Lifetime - Usage/purchase - Behaviour - Critical Churn Prevention / Attrition Cancellation Up-sell / X-sell Service/advice Development HarvestWin Back Behaviour Scoring Response rates Entry Scoring Contact Policy Fraud Detection Segmentation Risk based pricing X Sell / Up Sell Credit / Collections Churn Propensity Churn Segmentation Satisfaction score

18 Znalost zákazníků Terabajty dat Čas Zákaznická data k dispozici Výkonná kapacita Realizační mezera Analytická kapacita Znalostní mezera

„Vyďobejte data“ - Letecká doprava  Window shopping – různé stránky pro nejlepší kombinaci spojení a ceny  Jasné potřeby – odlet, příletová destinace, datum a čas, login  Letecká společnost – primární byznys: transkontinentální lety  Implementace CXA pro „Session Tracking” On-line data z každé návštěvy Transakční data Zákaznická data Cca 5 mil. záznamů za hodinu Cca 1TB „syrových“ dat měsíčně Skupina zákazníků, která pravidelně sleduje pouze jeden let (Londýn – New York) – 6 měsíců po sobě, vždy první týden v měsíci – Identifikace návštěvníků přes existující cookies, booking data nebo log-in – Spojení on-line dat se zákaznickou historií – Pouze 2-3 zakoupení letu ročně Výstup: Personalizovaná, cílená akční nabídka letu pro tento segment Výsledek: Nárůst zakoupených letů o 20%

Princip teroristické buňky Komunikace ve velké firmě je často virtuální Jedno oddělení nemá informace a prostředky toho druhého Marketing se stává také virtuální – investovat milión korun je často čisté ztráta, efektivita není skutečná efektivita, ale jen shluk čísel

21 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Jedna z celosvětově známých investičních bank umístila analytický software Customer Experience Analytics na své korporátní webové stránky Bannery a kampaně na různých finančních serverech Komunikace byla netransakční, primárním cílem kampaní bylo dostat zákazník do sekce „investor relations“ Cíl projektu:  Zjistit hodnotu potenciálních zákazníků, kteří k nim chodí na web  Změřit úspěšnost internetových kampaní – kolik reálných obchodů přinesly?

22 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Sběr veškerých dat během kampaně Score pro každou událost Dlouhodobý „life-cycle“ scoring potenciálních zákazníků v několika kategoriích – Pochází z jednoho z cílených finančních center – 1 bod – Patří do top 25 investičních bank – 3 points – Čas na síti – počet stránek, doba – 4 úrovně (-5 do 5 bodů) – Počet návštěv a frekvence – 4 úrovně – Registrace – 10 bodů – Vyžádání newsletteru - 2 body Analýza s cílem pochopit reálný obchodní přínos – Rozdělení do segmentů – Kanály/bannery.... Výsledky  Optimalizace online kampaní Snížení výdajů o 15% Zacílení vysoce potenciálních zákazníků Po 3 měsících: 300% nárůst ROI  Prestižní stránky s vysokým počtem návštěvníků vs. kvalita dodaných kontaktů a obchodů

23 Měření efektivity nemusí jen u velkých projektů… verze 1 verze 4 Newsletter pro zdravotnické organizace CTR z 3% na 29% (průměr v odvětví %) Jmenován cílovou skupinou jako nejúspěšnější e-marketingový program Brand tracking výsledky: ‘Top of mind’ povědomí nárůst z 22% na 41%.

24 3 přístupy ke komunikaci… Tradiční kampaň Interakce v reálném čase Kampaň řízená událostí (Event driven) Z pohledu zákazníka Iniciovaná společností, řízená marketingem „rušivá“ „příhodná“ Řízená zákazníkem „patřičná“ Iniciovaná zákazníkem Řízená vztahem Úspěšnost 20% 3% 40% Source: Gartner, “Leveraging Customer Insight…”, 3/02

25 Jak se zapojují lidé online… Zapojení pravidlo 1% spoluautora Ve skupině 100 online lidí... jeden vytváří obsah vytváří interakce vidí obsah a interakce Uživatelé

Poslouchejte, co se o vás říká…

27 Konzervace o BP - scanování názorů BP Online scanning - zde je příklad, jak scanování online konverzace může pomoci velké firmě identifikovat negativní obsah na diskuzích a blozích

28 Poslouchejte, co se o vás říká… Začít je snadné…

29 Online buďte… zajímavípřesvědčiví tam, kde jsou lidé … a monitorujte, kde všude jste

30 Efektivita online projektů vynaložené úsilí výsledky & přínos

31 Kontakt Tomáš Jindříšek OgilvyInteractive Managing Director mobil Praha 7, Přívozní 2a, telefon fax