Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
X EXEL.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Grafický editor GIMP (13)
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Modul 2 : Práce s počítačem a správa souborů. Rada úvodem - Internet ví všechno, zkuste a
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (9)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Grafický editor GIMP (1)
Návod na složení jména z písmenkových log
Inovace bez legrace CZ / /01
GIMP – úpravy fotografií
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
GIMP GIMP je vlastně zkratkou názvu General / GNU(od roku 1997) Image Manipulation Program, což můžeme přeložit jako program na úpravu grafiky/obrázků.
Power Point– sestavujeme prezentaci
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Grafický editor GIMP (6)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor – GIMP Základy práce
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
G IMP. Gimp je bitmapový grafický editor s částečnou podporou vektorové grafiky Lze s ním vytvářet grafiku pro web, upravovat fotografie Čeští uživatelé.
Grafický editor GIMP (2)
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (9)
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vytváříme „složku dokumentů“
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafický editor GIMP (1)
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (3)
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafický editor GIMP (12)
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto – křivky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Grafický editor GIMP (5)
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Grafický editor GIMP (5)
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

Informace a Internet Bohumil Bareš

Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2

Úvod Grafický editor GIMP je jiný, než jsme zvyklí u aplikací ve Windows. Jsou zde rozdíly ve vzhledu – původem se jedná o Unixový program. Jiná jsou okna, uspořádání oken, úprava dostupných nástrojů, přizpůsobení dialogových oken, seskupování oken do doků atd. Editor je dostupný pro Linux, Mac Os, Be Os. 3

Kde lze program získat Zajímavost: Wilbera, maskota GIMPu, vytvořil Tuomas Kuosmanen (tigert.gimp.org/gimp). Na adrese je ke staženi obrázek Wilbera.tigert.gimp.org/gimp 4

Základní práce s programem nastavení programu (Soubor... Předvolby) otevření souboru, uložení souboru, formáty souborů – ▫XCF -vlastní formát GIMPu Ukázka práce v Gimpu ▫ embedded&v=-UbLOyFFRSs#at=17http:// embedded&v=-UbLOyFFRSs#at=17 5 Základní práce s programem

6 Obrázek s vrstvami, který je možno upravovat má typ GIMPU - XCF

Práce s výběry Základními druhy nástrojů jsou výběry obdélníkové a eliptické oblasti a volný výběr. Poznámka: Fungují zde modifikační klávesy. Záleží nejen na tom, které jsou stisknuty, ale také na tom, kdy jsou stisknuty. Pokud po stisku levého tlačítka myši stiskneme navíc Shift, pak vytvoříme čtvercový nebo kruhový výběr. Výběr centrujeme do počátečního bodu stiskem tlačítka Ctrl. Obě klávesy je možno kombinovat. Všechny tyto výběry mají i další možnosti nastavení - vyhlazování, prolnutí okrajů, poloměr zaoblení (pro obdélníkový výběr). 7

Přibližný výběr (dříve magická hůlka) - práci s tímto nástrojem znáte i z jiných editorů. Podobně funguje i výběr podle barvy (Vybrat... Podle Barvy). Na rozdíl od Photofiltre je zde možné přidávat další vybrané oblasti. Součet výběrů - pokud chceme k existujícímu výběru přidat další oblast, musíme ještě před samotným použitím myši stisknout klávesu Shift. Rozdíl výběrů - chceme-li z existujícího výběru odebrat některou jeho část, postupujeme stejně, ale použijeme klávesu Ctrl. Po klepnutí myši se funkce Ctrl opět změní na centrování. Průnik výběrů - aktivujeme současným stiskem obou kláves (Ctrl+Shift). 8

Bézierův výběr - nástrojem pro výběr jsou tzv. Bézierovy křivky definované kotvícími body a dvěma editačními body (určují zakřivení křivky v daném kotvícím bodě - tečny křivky Vytvoříme nejdříve hrubý obrys tvořený kotvícími body (obrys uzavřeme tak, že poslední bod položíme na první, přičemž držíme stisknutou klávesu Ctrl. Máme-li obrys hotový, můžeme pomocí jednotlivých bodů měnit tvar křivky. Tažením kotvícího bodu z něj budeme „vytahovat“ body editační. Pokud potřebujeme některý editační bod odstranit, při klepání na kotvící nebo editační bod držíme klávesu Shift a můžeme upravovat výběr (režim úprav). Kotvící body lze přesouvat (přepnutím nástroje z režimu úprav do režimu návrhu). S klávesou Alt je možno přesunout celou soustavu křivek. Práci ukončíme stiskem Enter. Inteligentní nůžky - tvar křivky vyznačující výběr GIMP volí samy. Jinak je práce podobná jako s Bézierovým výběrem. 9

Zdroje: