Řešení otázek na železo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝROBA OCELI – KYSLÍKOVÝ KONVERTOR
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VYSOKÁ PEC – SUROVINY A PRODUKTY
Opakování učiva o nerostech I. část
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Ocel – složení, vlastnosti
Kovy Fe, Al, Cu, Zn.
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Průmyslové kovy - železo
Chemické prvky-nekovy č.1
VY_32_INOVACE_G Otázky na bílkoviny
Timotej Naglák Zdroje:
Při výrobě železa se využívají také redoxní reakce
Výroba železa a oceli.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
K O V Y ŽELEZO - Fe VY_32_INOVACE_05 - ŽELEZO.
Výroba železa.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Opakovací otázky na alkalické kovy a kovy žíravých zemin
KOVY.
Chemie 8. ročník Kovy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Železo.
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Hliník Stříbrolesklý měkký kov III.A skupiny Vodič tepla, elektřiny
PaedDr. Ivana Töpferová
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ
Železo Richard Horký.
Základy chemických technologií 2009
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŽELEZNÉ RUDY A JEJICH TĚŽBA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Výroba kovů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Nejpoužívanější kovy na Zemi Železo, měď, hliník Autor: Mgr. Vlasta Hrušová.
Historie výroby Fe doba kamenná – meteorologické železo 3000 – 2000 let p.n.l. - první tavba svářková ocel – 99,8 % Fe, zbytek C pudlovací pece – černé.
KOVY I ŽELEZO, HLINÍK. ŽELEZO latinský název Ferrum značka Fe vlastnosti: šedý, lesklý, pevný, magnetický kov, vysoká hustota, nesloučené se v přírodě.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
KOVY Výroba kovů redukcí ze sloučenin. KOVY  významná skupina látek využívaná od starověku  většina kovů se v přírodě vyskytuje vázaná ve sloučeninách.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
Autor: Stejskalová Hana
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VÝROBA ŽELEZA A OCELI - VYSOKÁ PEC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výroba železa Chemie pro 9. ročník ZŠ.
Výroba kovů.
Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název vzdělávacího materiálu Železo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Výroba železa a oceli - opakování
VÝSKYT ryzí - meteority ( s niklem)
Transkript prezentace:

Řešení otázek na železo VY_32_INOVACE_G3 - 03 Řešení otázek na železo Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1) Vlastnosti železa Je pevné, tažné, kujné, vede elektrický proud a teplo, kov, je feromagnetické.

2) Jak obecně říkáme rudám (minerálům), které obsahují železo? Železné rudy.

3) Uveď nějaký konkrétní příklad rudy, která železo obsahuje. Krevel.

4) Kde je železo obsaženo v lidském organismu? Je součástí krevního barviva hemoglobinu.

5) Jak se nazývá zařízení, ve kterém se železná ruda taví? Vysoká pec.

6) Co se tam dodává, aby se dosáhlo vysoké teploty? Koks.

7) Jaké teploty se dosahuje ve vysoké peci, kde se železo taví? Až 18000C.

8) Jak se jmenuje roztavené železo, které se z pece vypouští? Struska.

9) Jak se nazývá kov, který z toho ztuhne? Litina.

10) Jaké má vlastnosti a co je způsobuje? Litina je tvrdá, ale křehká. Způsobuje to příměs uhlíku.

11) Co se z litiny vyrábí? Radiátory, kotle, těžké brány, stroje, staré pumpy...

12) Kde se dál surové železo upravuje a proč? V konvertorech, aby nebylo tak křehké a získalo další lepší vlastnosti.

13) Jak se tento proces nazývá a v čem úprava surového železa spočívá? Jedná se o zkujňování, při kterém se spaluje uhlík s kyslíkem.

14) Jak se kov upravený v konvertorech nazývá? Ocel.

Ocel nerezová, chirurgická, nástrojářská, betonářská... 15) Jaké druhy oceli znáš? Ocel nerezová, chirurgická, nástrojářská, betonářská...

Nástroje, koleje, stroje, chirurgické nástroje, konstrukce hal... 16) Co se z oceli vyrábí? Nástroje, koleje, stroje, chirurgické nástroje, konstrukce hal...

17) Jak dochází k pasivaci železa ? Železo reaguje s koncentrovanou kyselinou dusičnou nebo sírovou, na povrchu vzniká vrstvička oxidu železitého, která brání železo před další reakcí.

18) Co znamená, že je železo kujné? Dá se kovat, tedy tvarovat.

19) Co znamená, že je železo tažné? Dá se natahovat – např. výroba drátů.