Lesy jako zdroj včelí pastvy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Přírodní společenstva
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Lesy mírného pásu.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Hrátky s abecedou Á, bé, cé, čé, voda teče,
Lesy mírného pásu Obr. 1 – Listnatý les
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Co si pamatuji z prvouky?
Určování rostlin (les)
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Fytogeografické člení zemského povrchu
Les-Lesní patra.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Les - rostliny, houby-prezentace
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Slova nadřazená Slova podřazená K ŘADĚ SOUŘADNÝCH SLOV NAJDI SLOVO NADŘAZENÉ vrabec, špaček, sýkora, čáp, datel, kachna číslice školní potřeby dopravní.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Společenstva lesů - stromy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Přírodní společenstva v České republice: LES
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
14. f Vegetace mírného pásu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Lesy jako zdroj včelí pastvy

Původně : přizené místo výskytu i zdrojů včelí pastvy Dnes : významný prvek včelí pastvy v závislosti na stavu porostů

Výskyt zdrojů Velmi různý v závislosti na TYPU LESA STAVU LESA

Ideální stav - smíšený les středního věku - bohaté keřové patro - bylinné patro s víceletou květenou

Stav lesů v ČR 1. rozloha

Druhová skladba( typy )‏

Druhová skladba

Další faktory ovlivňující kvalitu VP Věková struktura Zdravotní stav – imisní zátěž

Včelařsky významné rostliny 1. listnaté stromy ( zdroj pylu, nektaru i medovice)‏ javory, lípy, jeřáby, vrby, akát, břízy, buky, duby .. 2. listnaté keř (zdroje nektaru i pylu)‏ hlohy, dřín, zimolezy, maliníky, vřesy, borůvky .. 3. Jehličnaté stromy (zdroje medovice )‏ smrk, jedle, borovice, modřín 4.Byliny starček, vrbka, zlatobýl, čistec, podběl, sasanky, třezalka ....... Včelařsky významné rostliny