Schopnosti Milana Reichlová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Prezentace Konference kariérového poradenství Březen 2012
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Milana Reichlová. 1)co znamená myslet logicky 2)test 3)tipy, jak se zdokonalit 4) použité zdroje.
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Psychologie Mgr. Milan Šimek
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Schopnosti, nadání a talent
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Aplikovaná psychologie
OSOBNOST SPORTOVCE.
Schopnosti Pavel Šuranský.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Kterou hemisférou myslíte ?
Sebeuvědomění a sebekontrola
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Schopnosti.
(emoční nebo emocionální kvocient)
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
CNS a psychika Milana Reichlová.
Praktické dovednosti absolventa z praxe do praxe CZ.1.07/2.2.00/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – VÝKONOVÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Inteligence DUM_19.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Inteligence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Kejřová Psychologie.
Schopnosti inteligence
Transkript prezentace:

Schopnosti Milana Reichlová

Obsah 1)Co jsou schopnosti 2)Co schopnosti ukazují 3)Vztah vlohy – schopnosti 4)Míra rozvoje schopností 4)Druhy schopností 5)Intelektové (rozumové) schopnosti 6)Jak jste na tom vy ? (pracovní listy) 7)Použité zdroje

Co jsou schopnosti Psychické vlastnosti, které umožňují člověku naučit se různým činnostem a vykonávat je.

Schopnosti ukazují u různých lidí za stejných podmínek Kvalitu ( jak ) Kvantitu ( kolik ) Rychlost a snadnost osvojení a Výkon

vlohy biologicky vrozený předpoklad schopností

Schopnosti nejsou vrozené Jsou získané rozvíjením vloh ( učením, výcvikem v průběhu činnosti ).

Míra rozvoje schopností A)nadání – výsledek: výborný výkon B)talent - - “ - vynikající výkon C)genialita - “ - mimořádný, zcela výjimečný výkon

Druhy schopností intelektové = vědomosti, rozumové schopnosti ( IQ ) emoční inteligence (EQ) dovednosti = v oblasti praktického použití senzomotorické = zručnost a obratnost

Intelektové schopnosti důvtip chápavost bystrost logické myšlení, předvídavost důsledků schopnost učit se a naučené využívat

A jak jste na tom vy ? Pomocí pracovního listu Kterou hemisférou myslíte ? a pracovního listu Myslíte logicky ? si můžete vyzkoušet vaši schopnost myslet

Seznam použitých zdrojů GILLERNOVÁ, Ilona a Jiří BURIÁNEK. Základy psychologie, sociologie: základy společenských věd pro střední školy. Vyd. 1. Praha: Fortuna, 1995, 157 s. Učebnice (Fortuna). ISBN 80-7168-242-X.