Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce 400 - 750 nm lidské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Digitální učební materiál
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŽLUTÁ SKVRNA.
Přehled elektromagnetického záření
Elektromagnetické záření
OKO Marcela Hanáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Nervová soustava- receptory
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Planetky, měsíce, komety, meteory
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
9. ročník Elektromagnet Elektromagnet v praxi.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Ochrana před jaderným zářením
Tato prezentace byla vytvořena
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Optika lidského těla. Lidské oko jak je vidíme: Uspořádání – příčný řez, pohled shora, P - oko: duhovka čočka sval umožňující „zaostření“ - akomodaci.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_355
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_346
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_348
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_357
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Zrak ptáků Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Transkript prezentace:

Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344

Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské oko je téměř nejdokonalejší ve zvířecí říši obraz se zobrazuje čočkou na sítnici, kde jsou světlocitlivé buňky

Oko

zornice (otvor uvnitř duhovky) reguluje množství světla dopadajícího do oka čočka v oku je spojka tlustá asi 4 mm sítnice se skládá ze 137 miliónů světlocitlivých buněk – tyčinky (130 mil.) odstíny šedi, i za šera – čípky (7 mil.) barvy, jen za světla žlutá skvrna – místo nejostřejšího vidění na sítnici slepá skvrna – místo, kde do sítnice vstupuje zrakový nerv, bez tyčinek a čípků

Zdroje o o Kolářová, Růžena a kol. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání, Praha: Prometheus, ISBN