TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Oběhová soustava člověka
Digitální učební materiál
Krevní oběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Oběhová soustava Adam Klimeš.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Cévní soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Tělní tekutiny a oběhová soustava obratlovců
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Oběhová soustava zajišťuje transport látek po těle
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Cévní soustava.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Oběhová soustava u Člověka
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – prověrka 1. VY_52_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Každý máme krev určité krevní skupiny  Jsou 4  Označujeme je velkými tiskacími písmeny nebo číslem  ABAB0  Lidé s krevní skupinou A mohou darovat.
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
Tělní tekutiny Krev a míza.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, srdce Ročník: 8.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Typy oběhových soustav a srdcí Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření1.
Oběhová soustava srdce a cévy
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_06_krev
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Oběhová soustava.
zpracovaný v rámci projektu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
Oběhová soustava - cévy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Oběhová soustava VY_32_INOVACE_06-05 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_1.6. TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Cévní soustava. TYP: DUM výkladový Předmět: Teorie TV Ročník: 2. r. (6leté), 1. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: listopad 2013

Metodický list Materiál je určen pro 1.ročníky čtyřletého studia a 1.a 2.ročníky šestiletého studia. Učitel pomocí prezentace probere učivo o cévní soustavě. Prezentace je určena i jako prevence k první pomoci. Připomene nemoci a význam pohybových aktivit na zlepšování cévního systému při zátěžových činnostech. Prezentaci lze použít jako rozumný návod k rozvoji pohybových aktivit jedince školního věku.

Cévní soustava.

Funkce cévní soustavy Transportní rozvádí potřebné látky po těle – kyslík, vitamíny, hormony. Odvádí metabolity – oxid uhličitý. Rozvádí živiny do všech tkání těla. Podílí se na udržování stále tělní teploty – homeostázy.

Cévní systémy jsou: Otevřený cévní systém – typický pro bezobratlé živočichy. Látky rozváděny přímo ke tkáním. Uzavřený krevní systém – typický pro obratlovce. Látky koluji v uzavřeném systému cév. A prostupují nejtenčími cévami ke tkáním.

Otevřený cévní systém plže. http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=SLD6Qmzac6OsiM:&imgrefurl=http://www.snailfarmhab.estranky.cz/clanky/jaky-je-snek

Uzavřený cévní systém http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=o6MgnFaFQ8uXcM:&imgrefurl

Uzavřené cévní systémy jsou: Velký krevní oběh – rozvádí krev po těle. Malý krevní oběh – nebo-li plícní oběh. Vrátnicový krevní oběh – nebo-li jaterní. http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=LouTBo7kBXY3HM:&imgrefurl

Cévy rozlišujeme: Tepny(artérie) – rozvádí okysličenou krev. Žíly(vény) – sbírají odkysličenou krev. Vlásečnice(kapiláry) – nejmenší cévy, mají schopnost prostupnosti látek ke tkáním.

Stavba cév http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=9CiDG3iDSfpHSM:&imgrefurl

Srovnání stavby tepny, žíly a vlásečnice http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=kvFRz9J0oDmwcM:&imgrefurl=http://didsom.webnode.cz/obehova-soustava/&docid

Jak vylepšit funkci cévního systému člověka? Pohybovou aktivitou Psychická odolnost Otužování, saunování Stravovací návyky

Použitá literatura. Vlastní zdroje.