Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

UMĚNÍ ŘÍMA.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Školství ve 2. pol. 17. st. a počátku 18. st.
Kdo chce být milionářem ?
ŘÍMSKÉ ANTICKÉ UMĚNÍ Opakování VY_32_INOVACE_5.2.VV1.12/Wi
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Opakování Prověřování znalostí
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Římská kultura. Římská kultura Osnova hodiny Osnova zápisu : 1.) Římská vzdělanost – soukromé školy Jak a kde se staří Římané vzdělávali ? 2.) Římské.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Starověké Athény Dějepis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Charakteristika umělecké památky
Antický Řím Architektura 2. část.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Antický ŘÍM.
PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Římská vzdělanost a kultura
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ZŠ tgm Rajhrad Autor: M. Kocmanová 34
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Kultura Říma Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
PhDr. Jana Žáková. Velký počet, hlavní – 12 Sídlo – hora OLYMP Vlastnosti – vzhled jako lidé Lidské vlastnosti dobré i špatné Nadpřirozené – nesmrtelnost,
Jižní, jihovýchodní a východní Evropa
70 př. K. – 19 př. K.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Římská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o římské kultuře.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_DE15 N á zev š koly C í rkevn í středn í odborn á š.
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
M. Borovská, B. Máslová Romulus, Remus a vl č ice.
Kultura ve starověkém Římě Náboženství O polyteisté O některé bohy přejali od Etrusků, Řeků O s rozšiřováním území i přejímání bohů egyptských, maloasijských…
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
ZŠ Brno, Řehořova 3 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
dějiny výtvarného umění
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Starověký Řím – Římská kultura a umění DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
Kultura STAROVĚKÉHO ŘÍMA
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Život za vlády prvních Přemyslovců
Autor: Mgr. Gabriela Hagarová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Říma - test
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací období 3. Předmět Dějepis Téma hodiny Římská vzdělanost a umění Označení VY_32_INOVACE_18_Římská vzdělanost a umění Autor PhDr. Jana Žáková

 Většina občanů dovedla číst a psát – latina, latinka  Děti chodily od 6 let do školy – soukromé – učily se číst, psát, počítat, kreslit  Psaly rydlem na voskové tabulky, přísná kázeň, tělesné tresty  Od 12 do 16 let četly významná díla římských a řeckých spisovatelů, učily se dějiny Říma  Synové z významných rodin – nejvyšší vzdělání – soukromí učitelé – Řekové nebo odcházeli studovat do Athén nebo Alexandrie  Římské číslice  Řečnická díla – Seneca, Cicero  Důkladně propracovaný právní systém – rodinné, městské a obchodní právo 

 Rozvoj umění a věd podporoval hlavně císař Augustus  Dějepisectví – Livius – dějiny Říma od založení po Augustovu vládu  Tacitus  Lékařství – Galénos – osobní lékař Marka Aurelia  Císař Hadrián – 1. vysoká škola v Římě – Atheneum – studium literatury, filizofie, …

 Časté války – málo času na rozvoj věd a umění  Překlady a kopie řeckých děl  Náboženský systém převzat od Řeků – polyteismus – Jupiter, Junona, Mars, Ceres, Pluto, Diana, Venuše, …  Literatura: básně – Vergilius – Aeneida, Bucolica – zpěvy pastýřské Ovidius – Metamorfózy - Proměny

 Domy, paláce – většinu převzali od Řeků

 Baziliky – původně tržnice, zasedal zde také soud, shromaždiště lidí

 Vodovody – aquadukty – oblouk – převzali od Etrusků  Pont du gard ve Francii

 Silnice – Via Appia, viadukty

 Lázně – thermy - veřejné byly v každém římském městě  Obvykle jedna z nejnádhernějších staveb ve městě – bazény, tělocvičny, knihovny, veřejné místnosti

 Vítězné oblouky – Konstantinův vítězný oblouk

 Sloupy – sloup Marka Aurelia

 Divadla, arény

 Dokonalé zvládnutí portrétního umění  Mozaiky  Kopie řeckých děl