Zemědělství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Zemědělství ČR.
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Hospodářství Afriky Autor: Mgr. Marian Solčanský
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZEMĚDĚLSTVÍ AFRIKY.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Užitkové rostliny.
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Polní plodiny Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - II
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Ekosystém pole Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Afrika – hospodářství Antonín Věžník
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Savany.
REGIONY AFRIKY.
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SAVANY.
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

Zemědělství

a) Rostlinná výroba - pěstování užitkových plodin b) Živočišná výroba - chov hospodářských zvířat

Rostlinná výroba 2/3 pěstování užitkových plodin rozmístění a) pásmovité b) stupňovité - odpovídá podnebným pásům a výškovým stupňům pěstování plodin závisí a) na přírodních podmínkách ( př. teplota, nadmořská výška, úrodnost půd ) b) hospodářská úroveň státu

Proč se pěstují užitkové plodiny? produkce potravin a pochutin produkce krmiv pro dobytek suroviny pro průmysl

Zemědělské plodiny Obiloviny - pšenice, rýže, žito, ječmen, kukuřice … Olejniny - slunečnice, řepka olejná … Hlíznaté plodiny - brambory, maniok, batáty … Luštěniny - hrách, fazole … Pochutiny - káva, čaj, podzemnice olejná, koření … Technické plodiny - bavlník, konopí, len, chmel, cukrová třtina, cukrová řepa, tabák… Zelenina Ovoce

Zemědělská výroba tropické deštné pralesy – samozásobitelství savany – extenzivní chov, plantáže, samozásobitelství pouště – závlahové zemědělství subtropy – plantáže, háje, sady stepi – chov, pastevectví, intenzivní zemědělství původní opadavé lesy – intenzivní mechanizované zemědělství tajga, tundra – extenzivní chov