3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Když tři rozměry nestačí...
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Vkládání kreslených útvarů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Popis a ovládání Plocha I
Základy práce s programem
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Grafický editor GIMP (6)
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
Pro vytvoření textového pole je k dispozici speciální nástroj, který najdeme na kartě Vložit - Textové pole. Je to tlačítko Textové pole : když je stiskneme,
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
ProgeCAD Modifikace prvků.
Třírozměrné modelování
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
GIMP : úpravy fotografií
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Řezy v axonometrii Duben 2015.
3D modelář – konstrukce tělesa z půdorysu VY_32_INOVACE_Arch2r0117Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Architektura tužkou a v 3D
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základy prostorové geometrie
Grafický editor GIMP (6)
AutoCad 2012 Hladiny. AutoCad 2012 Hladiny Hladina Hladinu si můžeme představit jako průhlednou folii, na které jsou nakreslené některé prvky. Hladiny.
Třírozměrné modelování
Digitální učební materiál
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
ProgeCAD Modifikace prvků.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafický editor GIMP (6)
Digitální učební materiál
ProgeCAD Modifikace prvků.
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Informatika – Práce s grafy
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík

Základem modelování je primitivní těleso. Na první pohled se zdá, že jejich nabídka je velmi chudá, každé z těchto těles však můžeme transformovat (otáčet, měnit velikost, pohybovat jednotlivými vrcholy, hranami i stěnami) a kombinovat mezi sebou. Jsou to: Krychle Válec Kužel Koule Torus Rovina Primitivní tělesa

Těleso vytvoříme výběrem (přidržením tlačítka myši) z nabídky primitiv. Nové těleso je umístěno tak, aby jeho střed ležel na souřadnicích 0,0,1. Základní vlastnosti tělesa můžeme snadno měnit pomocí panelu vlastností, který vyvoláme levým tlačítkem myši na Object tool (ukazatel). Tvorba těles

Pokud při výběru typu tělesa použijeme pravé tlačítko myši, nevytvoří se nové těleso, ale objeví se možnost změnit základní vlastnosti daného tělesa. Obvykle se jedná o počet ploch, v případě válce pak poměr horní základny k dolní a v případě torusu poměr vnitřního průměru k vnějšímu. Toto nastavení se použije pro další vytvářená tělesa. Je velmi vhodné kvůli další práci nastavení vracet vždy do výchozího stavu! Modifikace základního vzhledu

Vytvořte novou scénu (File/Scene/New) ve scéně vytvořte pomocí vytváření a rotace torusů (položka rotation ve vlastnostech objektu) a jedné koule (bude nutno ji zmenšit) následující objekt. Vyzkoušejte si - 1

Tělesa můžeme modifikovat i nástroji pro modifikaci celých těles, vrcholů, hran a ploch. Všechny tyto transformace můžeme omezovat pomocí povolení/uzamčení pohybu v určité ose. Při transformaci navíc můžeme vybírat mezi souřadnicemi světa (scény), objektu nebo obrazovky. Kvůli zjednodušení budeme v tomto projektu vždy využívat souřadnice světa (Wld). Protože je uzamčení či povolení pohybu nastavováno pro každý nástroj individuálně, je důležité sledovat po změně nástroje stav povolení/uzamčení jednotlivých os v pravé dolní části obrazovky. V této ukázce je zamčená osa X u zvoleného nástroje POSUN Modifikace těles pomocí nástrojů

Nástroje pro modifikace jsou posun, rotace a změna rozměru. Volit je můžeme pro celý objekt nebo zvolenou část objektu. Modifikace těles pomocí nástrojů

Na tělesa lze použít základní množinové operace – sjednocení, průnik, rozdíl. Nové těleso tak může vzniknout sloučením dvojice těles, odečtením jednoho od druhého nebo jako průnik dvou existujících. Například hrnek vznikne, pokud k válci přičteme rotovaný torus a potom zevnitř vzniklého objektu odečteme menší válec, než byl použit pro základ hrnku. Modifikace těles kombinováním

Pomocí kombinací a transformací objektů se pokuste vytvořit pohár. Základnou poháru může být vhodný jehlan nebo komolý válec, stopkou válec, samotný pohár můžete vytvořit mnoha způsoby, např. odečtěte menší, svisle protaženou kouli od větší (první můžete zkopírovat, zkratka Ctrl+C funguje jako okamžité vytvoření kopie, Ctrl+V se zde nevyužívá) a pak „seříznout“ vršek takového objektu například krychlí. Vyzkoušejte si - 2

Vlastní 3D modely Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: Zdroje