Podpora studentů s dyslexií na ČVUT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Prezentuje: Mgr. Barbora Čalkovská ULD, Brno
ODLIŠNOSTI KONÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY
Podpora studentů s SPU na MU
Dilemata diagnostiky poruch učení na vysoké škole
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
1 Informace o studiu. 2 Počty přihlášených uchazečů PrF B-PSP MPS kombin. 398 PrF B-PSP OPS kombin. 544 PrF B-PSP VYJU kombin. 366 PrF B-VS TPTSP kombin.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Diagnostika SPU.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Pedagogicko-psychologická poradna Olomouckého kraje
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY v roce 2011 Informace pro předsednictvo Unie školských asociací ČR - CZESHA (Telč, )
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 3. ročníky Podle platné legislativy ke dni
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
KROK. Cíl: vzdělávání pro maturitní generálku 2009 Obsah: organizace a logistika maturitní zkoušky Prezenční vzdělávání: – E-learningové.
Speciální péče na naší škole
Možnosti poradenské práce pro studenty VŠ s dyslexií Lenka Krejčová CENTRUM ® PRAHA - CZECH REPUBLIC.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Maturity – jaro 2014.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Přijímací řízení pro školní rok 2009/10 Osmileté studium.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
ZMĚNY VE FINANCOVÁNÍ PODPŮRNÝCH SLUŽEB PRO STUDENTY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Kancelář pro studenty se speciálními potřebami IPC RUK Univerzita Karlova.
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
DysTest Baterie testů pro diagnostiku specifických poruch učení u studentů vysokých škol a uchazečů o vysokoškolské studium Setkání AP3SP, Praha 17.
INFORMAČNĚ PORADENSKÉ CENTRUM VŠTE. „ Informačně poradenské centrum Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích si klade za cíl pomáhat.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Masarykova Univerzita Pedagogická Fakulta.  Výuka probíhá od do (5 týdnů výuky)  Předměty se zakončují od 28.
Praxe ve školní psychologii
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Středisko handicapovaných studentů na VŠE V roce 2015.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Informační, poradenské a sociální centrum.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Speciální pedagogika (podzim 2016)
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Maturity – jaro 2017.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Přírodovědecká fakulta UJEP
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Podpora studentů s dyslexií na ČVUT

DYSLEXIE – SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ DYSLEXIE - obtíže ve čtení, případně psaní a pravopisu u jedinců s normální inteligencí, motivací a vzděláváním (Kocurová, M., Aula 04/2009) SPU – dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie

Handicap poradna CIPS Podpora studentů a uchazečů se speciálními potřebami na ČVUT Celkem 30 registrovaných studentů s dyslexií na ČVUT Uchazeči se zprávou z PPP k maturitě Studenti s obtížemi při studiu

Uchazeči o studium Doložení zprávy PPP k maturitě Doporučení k navýšení časového limitu písemné části maturitní zkoušky Jiná zpráva z PPP ze střední školy Prodloužený časový limit na písemný test přijímací zkoušky na ČVUT

Studenti s obtížemi Obtíže při náročných zkouškách – deskriptiva, jazyky, dějiny Problémy při čtení dlouhých textů s odbornými termíny Nefunkční styly učení Problémy s organizací času Doporučení vyučujícího Spolupráce s psychologickou a studijní poradnou CIPS

Diagnostika Spolupráce s externisty – katedra školní psychologie Pedf UK, psychologická poradna FD ČVUT „Diagnostika SPU u adolescentů a dospělých“, Cimlerová, Chalupová, Pokorná Testování v PPP do 19 let

Podpora při studiu Konzultace na základě zprávy z vyšetření Doporučení vyučujícím na konkrétní úpravy – schvaluje proděkan, vedoucí katedry: - prodloužený časový limit na psaní testů - volba průběhu zkoušení ústní – písemné - úprava výuky a zkoušky z cizích jazyků

Technická podpora - čtecí software Easy Tutor - skripta v elektronické podobě – autorská práva a legislativa - skenování studijní literatury - diktafon Semináře stylů učení, time managementu

K zamyšlení Úroveň povědomí vyučujících o výskytu dyslexie mezi studenty VŠ – „osvěta“ Legislativní rámec – doporučení a návrhy na modifikace x proveditelnost Diagnostika – screeningový test v 1.ročníku ? Spolupráce s APPP při testování Financování testování Návaznost na upravené maturitní zkoušky Výuka cizích jazyků Profesní orientace studentů s SPU

Centrum informačních a poradenských služeb ČVUT Kontakt: Mgr. Barbora Čalkovská Centrum informačních a poradenských služeb ČVUT calkovs@vc.cvut.cz Tel.: 224 358 463