Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
CHEMIE ROZTOKY.
Chemie a její obory.
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
zpracovaný v rámci projektu EU
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
R O Z T O K Y.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

(STEJNORODÉ; ROZTOKY) 1) HOMOGENNÍ SMĚSI (STEJNORODÉ; ROZTOKY) 2) HETEROGENNÍ SMĚSI (RŮZNORODÉ SMĚSI) Jsou složeny z malých částic. Jednotlivé složky nelze vidět ani pod mikroskopem. Ve všech částech mají stejné vlastnosti. Kapalné roztoky se skládají z rozpouštědla a rozpuštěné látky. Příklad – cukr v čaji. Jednotlivé složky lze rozpoznat okem, lupou nebo mikroskopem. Podle množství složky ve směsi rozlišujeme složku rozptylující (v přebytku) a složku rozptýlenou. Příklad – písek ve vodě. Směsi jsou látky, které se skládají ze dvou nebo více jednodušších chemických látek, které zde nazýváme složky. SMĚSI SE DĚLÍ NA: VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

RŮZNORODÉ SMĚSI - DĚLENÍ NÁZEV SMĚSI SLOŽKA SMĚSI PŘÍKLADY ROZPTYLUJÍCÍ ROZPTÝLENÁ SUSPENZE KAPALINA PEVNÁ LÁTKA Písek a voda EMULZE Olej a voda PĚNA PLYN Pěna z šamponu DÝM Saze ve vzduchu MLHA Mraky na nebi VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

Krátké opakování látky: Co jsou to směsi? Jaký je rozdíl mezi stejnorodou a různorodou směsí? Které z uvedených směsí patří mezi různorodé a v případě různorodých směsí o jaký druh směsi jde? Př. Kouř z komína ve vzduchu – směs různorodá – dým, guláš, prach na ulici, žáci ve vodě, lehce oslazený čaj, hlína, kapičky vody ve vzduchu VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

NASYCENÝ, PŘESYCENÝ A NENASYCENÝ ROZTOK. STEJNORODÉ SMĚSI - DĚLENÍ STEJNORODÉ SMĚSI MOHOU EXISTOVAT VE VŠECH TŘECH SKUPENSTVÍCH. PŘ. PLYNNÉ – VZDUCH ; KAPALNÉ – MOŘSKÁ VODA; PEVNÉ – SKLO. U KAPALNÝCH STEJNORODÝCH SMĚSÍ (ROZTOKŮ) ROZLIŠUJEME POJMY: NASYCENÝ, PŘESYCENÝ A NENASYCENÝ ROZTOK. DEFINICE NASYCENÉHO ROZTOKU = JE TO TAKOVÝ ROZTOK, VE KTERÉM SE ZA DANÉ TEPLOTY A TLAKU VÍCE LÁTKY NEROZPUSTÍ. MŮŽEME OVLIVNIT RYCHLOST ROZPOUŠTĚNÍ ? ANO. JAK? JAK URYCHLÍŠ ROZPOUŠTĚNÍ CUKRU V ČAJI? A) MÍCHÁNÍM ….. B) ZAHŘÍVÁNÍM ….. A ZA C) DRCENÍM VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

OPAKOVÁNÍ – URČI O JAKOU JDE SMĚS. PŘI SMĚSI RŮZNORODÉ URČI TAKÉ TYP SMĚSI: 1 4 2 5 3 6 VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI

ZDROJE Snímek č. 6: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=SM%C4%9AS&ex=1#ai:MC900435486| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=P%C4%9ANA&ex=1#ai:MM900283628| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C4%8CAJ&ex=1#ai:MC900441840| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=VODA&ex=1#ai:MP900390531| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=D%C3%9DM&ex=1#ai:MP900401918| VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI