5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
2/1 ODMĚŇOVÁNÍ V LH EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
3/2 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 hodin)
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Základní ekonomické systémy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1/2 ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1/3 fungování tržní ekonomiky
4_5 PODNIK, MAJETEK PODNIKU A HOSPODAŘENÍ PODNIKU (28 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
3/1 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
4/1 Podnik, majetek podniku a hospodaření podniku (28 hodin)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Bankovní soustava Autor: Jaroslav Kvapil kód.
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
6_1 Cenné papíry a kapitálový trh
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
4_4 Podnik, majetek podniku a hospodaření podniku (28 hodin)
3/4 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
4_3 Podnik, majetek podniku a hospodaření podniku (28 hodin)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
8. Marketing.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Tvorba marketingového mixu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

5.3 Marketingový mix 116

5.3 Marketingový mix Výrobek – product – je statek nebo služba, který je předmětem směny a je určen k uspokojení potřeb zákazníků. JÁDRO DESIGN OBALKVALITA ZNAČKA INSTALACE SERVIS RYCHLOST DODÁVKY ZÁRUKA ÚVĚR

5.3 Marketingový mix Cena – price – je jedním z nejdůležitějších nástrojů marketingového mixu. Cena musí zajistit návratnost vložených investic. Cena dle nákladů Cena dle konkurence: cena vyšší než tržní cena nižší než tržní cena tržní 117

5.3 Marketingový mix Propagace – promotion – je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku nebo služby. Propagace se skládá z: Podpora prodeje Reklama Prodejní personál Public relation Přímý marketing

5.3 Marketingový mix Distribuce – placement Prodejní (distribuční) cesta je souhrn prostředků zajišťující tok zboží od výrobce k zákazníkovi. Rozlišujeme cesty: přímé – výrobce dodává zboží zákazníkovi bez zprostředkovatele nepřímé – výrobce využívá 1 nebo více mezičlánků

5.4 Životní cyklus výrobku peníze čas uvedení na trh růst zralost pokles prodej zisk

Inovace výrobku peníze čas

Kontrolní otázky: 1.Vyjmenuj části marketingového mixu. 2.Co je součástí první slupky výrobku? 3.U jakého typu zboží bývá cena vyšší než tržní? 4.Jaké typy reklam rozlišujeme? 5.Co znamená zkratka PR? 6.Vyjmenuj fáze životního cyklu výrobku. 7.Která z distribučních cest je v praxi běžnější? 8.Kdy je optimální začít s inovací výrobku?

Seznam obrázků Obr. 116WikiFB3; 4P's modified from German wikipedia (German translation removed); CC-BY-SA-3.0; Obr. 117Own work; Prodej vánočních psů - provokativní akce na podporu vegetariánství a veganství v Praze na náměstí Republiky během předvánočního prodeje kaprů; _v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%ADch_ps%C5%AF,_cen%C3%ADk.jpg; CC-BY-3.0; _v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%ADch_ps%C5%AF,_cen%C3%ADk.jpg Obr. 118vlastní; Obr. 119Šjů; Prague 3-Strašnice, the Czech Republic. K Červenému dvoru street, a a monument to two students and sportsmen, a billboard „Open doors to a different life“.; CC-BY- SA-3.0; PragueStrašniceCzech Republic Obr. 120Michal Osmenda from Brussels, Belgium; The whole set from Morocco; CC-BY-SA-2.0; Michal Osmenda Obr. 121http:// http:// Obr. 122Wohral; Horst Fuchs teleshoping; CC-BY-SA-3.0; Wohralhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Horst_Fuchs.JPG Obr. 123http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/odvoz-drivi/odvoz01.html; http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/odvoz-drivi/odvoz01.html Obr. 124Che at cs.wikipedia; Distribuce PageRanku mezi provázanými stránkami.; CC-BY-SA-2.5; Checs.wikipediaPageRanku

Literatura KUPČÁK, V.: Ekonomika lesního hospodářství. Brno, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, s. ISBN ŠVARCOVÁ, J. a kol.: Ekonomie – stručný přehled. Zlín: Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, PhD., CEED, s. ISBN SAMUELSON, P., A., NORDHAUS, W., D.: Ekonomie. Praha, Svoboda, s. ISBN KOZLER, J., MATĚJKA, J.: Ekonomika, management, marketing. Havlíčkův Brod: Fragment, s. ISBN