zpracovaný v rámci projektu EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
zpracovaný v rámci projektu EU
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Základní chemické výpočty: 1. Hmotnost atomu 2. Látkové množství 3
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
R O Z T O K Y.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu EU Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu: CZ.1.07 / 1.4.00 / 21.3575 Šablona: III/2: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 13CH – Směsi Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13CH_01 Cílová skupina: Žáci 2. stupně – 8. ročník Ověření ve výuce: ANO Třída: 8. Datum: 5.10.2012

Téma: SMĚSI Autor: Eva Hejčová Anotace: Materiál je určen k výkladu učiva, žáci si osvojí základní znalosti o složení směsi. Klíčová slova: Směs stejnorodá, různorodá, emulze, suspenze, pěna, dým, mlha, aerosol Metodické poznámky: Žáci se seznámí se vzorky směsí.

= látky složené ze dvou nebo více složek SMĚSI = látky složené ze dvou nebo více složek

Příklady směsí př. žula- složky: – křemen - slída - živec vzduch- složky: – dusík - kyslík - voda - oxid uhličitý - vzácné plyny

TŘÍDĚNÍ SMĚSÍ Směsi můžeme rozdělit do skupin: 1. RŮZNORODÉ (heterogenní) 2. STEJNORODÉ (homogenní, roztoky)

RŮZNORODÉ (heterogenní) - směsi, ve kterých můžeme rozlišit jednotlivé složky okem, lupou nebo mikroskopem

PŘÍKLADY RŮZNORODÝCH SMĚSÍ a) suspenze – nerozpustná pevná látka rozptýlená v kapalině b) emulze – 2 kapalné látky – jedna kapalina je rozptýlená ve druhé kapalině c) pěna – nerozpustná plynná látka v kapalině d) aerosoly – mlha: kapalná látka rozptýlená v plynné látce dým: částečky pevné látky rozptýlené v plynné látce

Název směsi Složka směsi Příklad rozptýlená látka suspenze kapalina rozptylující rozptýlená látka suspenze kapalina pevná písek + voda křída + voda emulze kapalná benzin + voda pleťové mléko pěna plynná mýdlová voda šlehačka mlha plyn oblaky na obloze voňavka ve vzduchu dým prach na ulici cigaretový dým

STEJNORODÉ (homogenní, roztoky) - směsi, ve kterých nemůžeme rozlišit jednotlivé složky okem, lupou nebo mikroskopem

ROZTOKY Rozlišujeme skupenství: - plynné (vzduch) - kapalné (slaná voda) - pevné (slitiny: bronz, mosaz)

Roztok = rozpuštěná látka + rozpouštědlo Nejčastější rozpouštědlo: - voda Další možná rozpouštědla: - benzín - líh - ředidlo - aceton - saponát

FAKTORY K URYCHLENÍ ROZPOUŠTĚNÍ PEVNÝCH LÁTEK a) míchání b) zahřívání kapaliny c) rozetření pevné látky

Rozpustnost - veličina udávající hmotnost látky rozpuštěné ve 100 g rozpouštědla za vzniku nasyceného roztoku (za určité teploty a tlaku) - hodnoty jsou uvedeny v tabulkách CH7 Nasycený roztok - roztok, ve kterém se při dané teplotě a tlaku již více látky nerozpustí Nenasycený roztok - roztok, ve kterém je za daných podmínek rozpuštěné látky méně než v nasyceném roztoku

Zdroje: MICROSOFT CORPORATION. Microsoft®OfficePowerPoint® 2003 (11.5529.5606). Součást produktu Microsoft Office Professional Edition 2003. Copyright © 1987-2003 Microsoft Corporation [software]. Oprávněný uživatel: Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace. ostatní: texty vlastní