Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Wir werden heute lange schlafen.Budeme dnes dlouho spát. Er wird morgen um 6 Uhr aufstehen.Bude zítra vstávat v 6 hodin. Ich werde dort pünktlich sein.Budu.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německý jazyk - gramatika Slovesa
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německá gramatika – slovosled
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Der Finalsatz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
Tvoření otázek v němčině
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NEJ-GRAMATIKA-22 Tematický celek (sada): NĚMECKÝ JAZYK - GRAMATIKA Téma (název) materiálu: SPOJKY Předmět: Německý jazyk Ročník / Obor studia: 1. – 4. ročník / všechny obory studia Autor / datum vytvoření: Alena Šulgánová, Anotace: Rozdělení a užití spojek Metodický pokyn: Prezentace v powerpointu určena k promítaní na interaktivní tabuli

Spojky dělíme: 1) Souřadicí 2) Podřadící

- spojují dvě hlavní věty a nebo dvě věty vedlejší. Nespojují tedy nikdy větu hlavní a větu vedlejší. A) spojky, které nemění slovosled aber (ale), denn (neboť), oder (nebo), sondern (nýbrž), und (a) Stavba věty: spojka - podmět - přísudek - ostatní větné členy spojka - zdůrazněné slovo - přísudek - podmět - ostatní větné členy Meine Mutti hat das Glas gekauft, denn es war billig. Maminka koupila tu sklenici, neboť byla levná. Heute gehen wir ins Kino und morgen fahren wir nach Prag. Dnes jdeme do kina a zítra pojedeme do Prahy.

B) spojky, které mění slovosled po těchto spojkách je přísudek na prvním místě deshalb (proto), darum (proto z toho důvodu), trotzdem (přesto) Er ist krank, deshalb ist er nicht in der Arbeit. Je nemocen, proto není v práci. Er ist krank, trotzdem ist er in der Arbeit. Je nemocen, přesto je v práci.

Uvozují větu vedlejší, která je závislá na větě hlavní. Po těchto spojkách následuje věta vedlejší. dass (že), weil (protože), obwohl (ačkoliv), wenn (když) Ich bin zu Hause, weil ich krank bin. Jsem doma, protože jsem nemocný. Er sagt, dass sie um 6 Uhr kommen. Říká, že přijdou v 6 hodin.

Als se používá v případech, kdy se jedná o jednorázový děj v minulosti. Als ich klein war, war ich in Österreich. Když jsem byl malý, byl jsem v Rakousku. Wenn se používá ve všech ostatních případech, tj. u děje přítomného, budoucího a u opakovaného děje v minulosti. Wenn ich ihn besuche, nehme ich sein Buch mit. Až ho navštívím, vezmu s sebou jeho knihu.

-Po některých slovesech - např. sagen (říkat), glauben (věřit, myslet), meinen (mínit), denken (myslet)) se může vynechat spojka "dass". -Tato věta má pak stejný slovosled jako věta hlavní. Spojku "dass" nelze vynechat, pokud je věta hlavní záporná. Ich befürchte, sie kommen heute nicht mehr. Obávám se, že dnes už nepřijdou.

1) entweder…..oder – buď ……nebo Entweder er oder sie kommen morgen zu Besuch Buď on nebo ona přijdou zítra na návštěvu. Po,,entweder" může být přímý i nepřímý pořádek slov. Ve větách s pomocným nebo způsobovým slovesem, může být,,entweder" na začátku věty nebo až za tímto slovesem. Po,,oder" je přímý pořádek slov.

2) weder... noch (ani... ani) Weder er noch sie waren zu Hause.Ani on ani ona nebyli doma. Weder kam er, noch rief er an.Ani nepřišel, ani nezavolal. Er hatte weder Zeit noch Lust.Neměl ani čas ani chuť. Je-li věta v perfektu, může být,,weder" na začátku věty nebo až za pomocným nebo způsobovým slovesem. Po,,noch" je vždy nepřímý pořádek slov. Er hat weder ihn noch uns angerufen. Nezavolal ani jemu ani nám. Věty v souvětí se spojkou,,weder... noch" jsou na rozdíl od češtiny vždy kladné.

3)zwar... aber (sice... ale) Zwar hast du recht, aber wir müssen das doch machen. Máš sice pravdu / Sice máš pravdu, ale musíme to stejně udělat. Zwar může být na začátku věty, pak má věta nepřímý pořádek slov, nebo až za slovesem.

4) nicht nur... sondern... auch (nejen... ale také) Nicht nur er, sondern auch sie war da. - Byl tam nejen on, ale i ona. In Deutschland habe ich nicht nur gearbeitet, sondern (ich habe) auch viel Sport getrieben. sondern ich bin dort auch viel gereist. V Německu jsem nejen pracoval,ale také jsem tam hodně sportoval. ale také jsem tam hodně cestoval. Po sondern je vždy přímý pořádek slov. V perfektu můžeme vynechat podmět a pomocné sloveso, pokud je stejné jako v hlavní větě.

5) sowohl... als auch (jak... tak) Sowohl er als auch sie haben danach gefragt. Jak on tak ona se na to ptali. Ich habe sowohl Deutsch als auch Englisch gesprochen. Mluvil jsem jak německy tak anglicky.

Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Česko – německý, německo – český slovník, Nakladatelství Olomouc, kolektiv autorů, vydáno v roce 1997, ISBN