1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Advertisements

Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
7. Přednáška KM a výkonnost podniku Přínosy KM a intelektuálního kapitálu pro podnik Problémy s měřením znalostí a IK Důvody měření investice do znalostí.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Cash Flow Jiří Uhman.
Analýza vlastního podniku
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Finanční analýza.
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
marketingové poradenství
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Metodika tvorby a didaktika e-learningu Josef Hajkr
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Analýza návratnosti investic/akvizic
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Strategický management
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Podniková ekonomika.
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Podnikatelské koncepce
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně je popsána v knize: Roberta S. Kaplana a Davida P. Nortona, BALANCED SCORECARD, Management Press Praha, ISBN

2 Lidské zdroje a potenciály Procesy Zákazníci Finance Logika Balanced Scorecard poslání a strategie učení se a rust zákazník finance podnikové procesy

3 Balanced Scorecard v Marketplace Výsledná hodnota celkové tržní výkonnosti je výsledkem násobení sedmi ukazatelů tržní výkonnosti. Tento model zvýrazňuje důležitost každého z nich. Je to proto, že každá silná nebo slabá stránka má multiplikativní vliv na výsledný výstup, kterým je Akční potenciál firmy.

4 Finanční výkonnost Vypovídá o tom, jak byl výkonný tým schopen vytvořit svým akcionářům zisk. Vždy je žádoucí pozitivní hodnota a čím větší, tím lépe. Finanční výkonnost je počítána ve třech krocích. Finanční výkonnost = čistý zisk z běžných operací / celkový počet vydaných akcií

5 Investice do budoucnosti firmy Investice do budoucnosti firmy = (běžné výdaje, které podporují budoucnost firmy / čistý příjem) *

6 Tržní výkonnost Tržní výkonnost = součet tržních podílů v cílových segmentech

7 Efektivita marketingu Efektivita marketingu = (průměr hodnocení značek /100 + průměr hodnocení reklam / prodej na prodejce / 100) / 3

8 Tvorba bohatství Je měřítkem toho, jak dobře byl tým schopen přidávat kumulovaný zisk k počátečním investicím akcionářů. V prvopočátcích společnosti se předpokládá, že vstupní investice akcionářů budou použity pro vytvoření nových značek, otevření prodejen, financování R&D nových vlastností značek a výrobních zlepšení továrny. Výdaje vysoko převýší příjmy, což povede k velkým ztrátám a bude vykázána vysoká kumulovaná ztráta.

9 Řízení aktiv a Produktivita výroby Vypovídá o schopnosti týmu efektivně vyrábět spolehlivé výrobky. Produktivita výroby = hodnocení spolehlivosti * procento operační kapacity využívané pro výrobu

10 Hodnocení – shrnutí Výsledné pořadí je stanoveno výpočtem BSC. V případě výsledku „0“ (tj. některá z částí BSC je neuspokojivá) je pořadí týmů stanoveno dle doplňkových kriterií: –podnikatelský záměr, –splnění strategických cílů, –počet oblastí s neuspokojivým výsledkem Týmy, které budou ke konci simulace v bankrotu nemohou obdržet lepší hodnocení než dobře.

11 Simulace pomůže vnímat souvislosti! Lidské zdroje Výroba Marketing Finance Vždyť je to firma!