Tržní hospodářství I. Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Základní ekonomické otázky a ekonomické teorie
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Ekonomická gramotnost
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
2. Tržní systém A. Zboží B. Peníze C. Nabídka, poptávka D. Konkurence.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základní ekonomické pojmy
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Stát a ekonomika Petr Machala. ekonomie je věda (teorie) ekonomika je praxe 1.Co vyrábět 2.Jak vyrábět 3.Pro koho vyrábět Víte jaký je rozdíl mezi ekonomií.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
MARKETING.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Psychologie trhu Úvod.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Trh Pavel Šuranský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Trh Božena Genrtová.
Hospodářský mechanismus
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Základní ekonomické systémy. K čemu slouží? Aby lidé přežili, musí spojit své síly a efektivně využívat dostupné zdroje Ekonomický systém se stále mění.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ekonomika Riskuj. Ekonomika Riskuj Předmět ekonomie a ekonomiky Ekonomické systémy Potřeby Makroekonomie a mikroekonomie.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Úvodní seminář Národní hospodářství
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Tržní hospodářství I. Petr Machala

Jaké jsou tři základní ekonomické otázky? co a kolik vyrábět? jak vyrábět? pro koho vyrábět? Najděte ve skupinách (po třech) odpověď na tyto tři základní ekonomické otázky?

Už jste byli někdy na tržišti? představte si, že chcete koupit banány co bude rozhodovat o vaší koupi? cena, kvalita, přívětivost prodavače, lákavá nabídka, je mi to jedno?

Co je cílem prodavače na tržišti? prodat nabízené zboží prodat a tedy vydělat peníze je to místo, kde se střetává nabídka s poptávkou Co je cílem výrobce? Co je to tedy trh?

Na čem je tržní hospodářství postavené? všichni se rozhodují sami firmy si stanovují, co budou vyrábět, jaké technologie užijí domácnosti se rozhodují, co si nakoupí

prostředí výrobce a jak spotřebitel? založené na směně zboží: koupě –prodej střet nabídky s poptávkou konkurence cena – tvoří se vzájemnou interakcí výrobce chce vydělat spotřebitel chce nakoupit co nejlevněji ve vysoké kvalitě Jak se chová v tržním prostředí výrobce a jak spotřebitel?

Děkuji za pozornost.