Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie II – přednáška č. 3: Produkční analýza firmy
Volba výstupu dokonale konkurenční firmou
Mikroekonomie I Formování cen na trzích výrobních faktorů
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Poptávka na dokonale konkurenčním trhu práce
Mikroekonomie I Cvičení 7 – Náklady, příjmy a zisk
Mikroekonomie I Výroba a náklady
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
Mikroekonomie II Volba technologie Ing. Vojtěch Jindra
3. Dlouhé období.
Teorie firmy II - Optimum výrobce - Mezní produkt, zákon klesajícího mezního produktu - Izokvanty produkční funkce - Další modely výrobce
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
D) Produkční a nákladová funkce
Výroba a náklady Pojmy Produkční funkce – je technický název vztahu mezi maximálním množstvím výstupu, které může být vyrobeno a vstupy požadovanými k výrobě.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
CHOVÁNÍ VÝROBCE: - NÁKLADY A NABÍDKA MIKROEKONOMIE I
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Trh práce Vysvětlivky: SR = short run = krátké období, množství kapitálových statků je fixní LR = long run = dlouhé období, množství kapitálových statků.
Investiční výdaje. Podstata I = výdaje na kapitálové statky a změna stavu zásob Rozdíl mezi I a Ip. Ip = plánované investice, to co firmy chtějí vynaložit.
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Produkční analýza firmy
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Základy ekonomie Seminář 7..
DOKONALÁ KONKURENCE.
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Náklady a příjmy firmy definice nákladů náklady v krátkém období:
Odvození nabídkové křivky
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Trhy výrobních faktorů
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Mikroekonomie II Náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
3. Produkční analýza firmy
Celkový a mezní produkt
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb) Účetní zisk: rozdíl mezi celkovými příjmy a účetními náklady ACP = TR – ACC ACP = účetní zisk,
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
9. dokonale konkurenční trh práce – formování poptávky po práci
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
4. Náklady a příjmy firmy.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
I. Firma a volba technologie II. Náklady firmy. 1.Firma a její cíl 2.Produkční funkce 3.Nákladová funkce 4.Produkční a nákladová funkce v krátkém období.
Produkční analýza firmy. Základní východiska analýzy firmy Firma je subjekt specializující se na výrobu (přeměnu zdrojů/vstupů na statky/výstup). Firma.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Příjmy a zisk.
Náklady firmy.
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
3. Produkční analýza firmy
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Příjmy firmy 1. Příjmy firmy Celkové, průměrné a mezní příjmy
Dokonalá konkurence přednáška č. 8.
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce přednáška č. 6

Produkční funkce Ukazuje vztah mezi množstvím zapojených vstupů (VF) a úrovni celkového výstupu. Celkový výstup je funkcí vstupů. Q = f(K, L, P, A) pozn.: P, A budeme považovat za konstantní

SR a LR produkční funkce SR – firma může zvyšovat pouze L. LR – firma může zvyšovat L, K. V SR je variabilní L, K je fixní. V LR jsou variabilní L i K.

SR a LR produkční funkce pokud se v SR navyšuje práce, o přírůstku produktu hovoříme jako o výnosu z variabilního vstupu pokud se v LR navyšuje L i K, o přírůstku produktu hovoříme jako o výnosu z rozsahu

SR a LR produkční funkce

Celkový, mezní a průměrný produkt práce TPL celkový produkt práce - co všechno s danými pracovníky vyrobím MPL mezní produkt práce - o kolik vzroste celkový produkt práce se zapojením dalšího pracovníka) APL průměrný produkt práce - TPL/L

Celkový, mezní a průměrný produkt práce

Technologická změna, zvýšení objemu kapitálu

Vztah produkční funkce a nákladů v SR Náklady jsou peněžní výdaje spojené s výrobou a realizací tržní produkce. Náklady dělíme na: FC fixní: nemění se s rozsahem výroby (r*K) VC variabilní: rostou s rozsahem výroby (w*L)

Celkové, průměrné a mezní náklady TC celkové náklady – FC + VC AC průměrné náklady (náklady na jednotku produkce) – TC/Q MC mezní náklady (náklady na dodatečnou jednotku produkce) – o kolik vzrostou TC, pokud vyrobíme o jednotku více

Celkové, průměrné a mezní náklady v SR

Celkové, průměrné a mezní náklady v LR

Výnosy z rozsahu rostoucí – růst L a K o 10 %, výstup vzroste o více než 10 % konstantní – růst L a K o 10 %, výstup vzroste o 10 % klesající – růst L a K o 10 %, výstup vzroste o méně než 10 %

Příjmy firmy TR celkový příjem – P*Q MR mezní příjem – přírůstek TR s další prodanou jednotkou AR průměrný příjem – TR/Q

Zisk firmy zisk = TR – TC rozlišujeme 2 pojetí zisku: účetní = TR – explicitní náklady čistý ekonomický = TR – explicitní – implicitní náklady

Maximalizace zisku firmy Fa zajímá, kolik musí vyrobit, aby byl zisk maximální.

Maximalizace zisku firmy MR = MC

Rovnovážné množství produkce při různých cenách daného statku

Individuální a tržní nabídka v SR