DB Schenker v České republice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A obchodní příležitosti pro české firmy v tendrech OSN Kodaň
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Představení společnosti
Města ČR – orientace na mapě
Nauka o podniku Seminář 6..
Hradec Králové ISSS 2007 Platební rozkaz v SRN 2. dubna 2007 Dr. Paul Springer.
Jan Voříšek. • Horní Jiřetín (Mostecká 88/48) • Zapsána 11. května 2000 • Předmětem podnikání • Kovoobráběčství • Slévárenství • Kovářství • Zámečnictví.
Spolehlivý finanční partner exportu
Advokátní kancelář Černotová & Halšková
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Nabídka rozhlasové reklamy 2013 BBC/ZET rádio. BBC/ZET rádio Charakteristika BBC/ZET rádio Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Pojištění krátkodobých pohledávek se splatností do dvou let Mezinárodní strojírenský veletrh Brno
O co se jedná? Státu trvá 3 – 6 měsíce než DPH vrátí Často vrácení předchází finanční kontroly atd. Exportérům a firmám nárokujícím si velké odpočty DPH.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Změny v podnikové praxi vyplývající ze zákona o platebních službách Ondrej Simon.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Obchodní podmínky pro poskytování ZZ 30 Naše cesta vede k Vám Ing. Jiří Strnad.
Párování nabídek a poptávek a spolupráce mezi RK a bankou
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ VÍTEJTE U NÁS Praha, 27. května 2009.
Prezentace společnosti ZAJDO Transport Logistics s.r.o.
Jak ušetřit peníze vložené do inzerce nemovitostí a přitom víc prodávat? Ing. Jan Cempírek Obchodní ředitel, Český Internet s.r.o. - provozovatel portálu.
GEOPORTÁL ZEMĚMĚŘICKÉHO ÚŘADU
Situace areálu A – Aquapark se vstupní halou B – Hotel 4* C1, C2 – parkovací domy pro osobní automobily.
AMSP ČR, Škola řízení pohledávek
Air Products Company Confidential 25. března 2013 Co je nového v aplikaci AgentsPlus?
Řešení elektronického docházkového systému Vema
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
Informační systémy Tomáš Maděra.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Úvěrové a záruční nástroje v rámci OPPI. 2 Obsah prezentace Výsledky OPPP ČMZRB v OPPI Záruční a úvěrové programy Nástroje podpory Změny v postupech implementace.
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
1 Informační systém autoservisu Softwarové inženýrství 2003.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Telekomunikace 14TC Semestrální práce:
Informace o činnosti Společnosti revizního lékařství ČLS JEP
Problematika oddělení pro dospělé čtenáře” v rámci projektu „Blíže k sobě i knihám – místo knihoven ve sjednocené Evropě Knihovna Petra Bezruče v Opavě.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Finance v IS MU Miroslav Křipač
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
Komerční využití systému ISDS
Ekonomická část (oddělení financování nepřímých nákladů)
© Creditreform-Group Pracovní snídaně: Škola řízení pohledávek Hotel Jalta, Praha 1,
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Modernizace přístrojového vybavení pro posílení prevence nozokomiálních nákaz na oddělení CS FN Brno Brno :00 Projekt „Modernizace přístrojového.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Vymáhání pohledávek.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
Programy podpory malého a středního podnikání v roce 2011 Zvýhodněné úvěry a záruky 1 VH AMSP
Přednáška č. 4 controlling pohledávek a závazků
BEST PRACTICES IN TREASURY CORPORATE FUNDING COUNTERPARTY RISK MANAGEMENT WORKING CAPITAL MANAGEMENT.
V ČR roste počet dlužníků
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Pharma Factoring Factoring České spořitelny, a.s.
IS RŽP komunikace s okolím, komunikace centrální a lokální agendy
1 VÁCLAV TOMANDL FACTORING KB Factoring partnerem exportu Ostrava,
Treasury a jeho funkce v bance Brno, 8/11/2012 Ladislav Louka Head of Risk treasury CZ+SK Citibank Europe plc.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_10.
Podpory pro malé a střední podnikatele v roce zvýhodněné záruky, úvěry a finanční příspěvky.
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Katedra řízení podniku
Transkript prezentace:

DB Schenker v České republice 708 zaměstnanců roční obrat 2 659 mil Kč za rok 2008 18 pracovišť 230 915 zásilek za rok 2008 Děčín Liberec Jablonec nad Nisou 653 190 tun za rok 2008 Mladá Boleslav Rudná u Prahy Praha Hradec Králové Bor u Tachova Strančice Modletice Ostrava Kunín Šenov u Nového Jičína Plzeň Brno České Budějovice 43 přímých sběrných linek 900 přepravních jednotek www.schenker.cz 1

KREDITNÍ LIMITY, NASTAVOVÁNÍ SPLATNOSTÍ - NOVÝ ZÁKAZNÍK – prověření bonity DC-group score - pokud je lepší než 3,5, kreditní limit 500 TCZK - každý zákazník s pohl. >50TCZK musí být pojištěn Lokální kreditní limit 500 TCZK – 1400 TCZK dle hodnoty pojištění nebo individuálně (pak ale tolerovaná doba po splatnosti max. 14 dní) Regionální (Jihovýchodní Evropa) kreditní limit 1400 – 6750 TCZK Podléhá schválení RHO Vídeň (pl. morálka, DC-group score, pojištění, marže, produkt) DB – kreditní limit – úvěrový výbor v DB (Essenu) (> 6750 TCZK) Nastavení splatnosti – podle marže, rizikovosti (pojištění, platební morálce atd.) V Schenkeru standard 14/30 dní Delší než 45 musí schvalovat finanční ředitel na doporučení ved. fin. oddělení //finanční náklady vs. marže, resp. objemy) Pokud se jedná o Regionální/DB limit i reg. vedení v Schenker AG (Rak.) resp. DB PŘEKROČENÍ CL ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ, zastavování obchodů PŘEKROČENÍ SPLATNOSTÍ >14 Dní ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ

UKÁZKA TOP AGINGU (stejně vypadá report v PIVOTALu) každých 14 dní pro obchodní oddělení – pro jejich porady

DC-SCORE

PROPOJENÍ PROVOZNÍCH SYSTÉMŮ A SAPu systém PIVOTAL a reporting finančního oddělení, rozdělení kompetencí Obchodní/provozní úsek nepracuje se systémem SAP Pracuje v provozním systému NORIS a TRIS (logistika) každou noc datová dávka obousměrně, tj. disponent ví přesně informaci o pohledávkách (celkem, po splatnosti) disponent ví o kreditním limitu, event. jeho překročení údaje o provedených službách/fakturách do SAPu Podle podrobné a propracované METODIKY POHLEDÁVEK přesně ví, že v případě překročení kreditního limitu, faktur po splatnosti: A,B zákazníci (obrat větší než 100 TCZK měsíčně) – kontaktovat obchod C zákazníci – (ne) povoluje přepravu/službu přímo finanční oddělení Pro tyto zákazníky má každý obchodní garant podrobné reporty: „Top Aging, Inkasky“ každý týden/14 dní Od 2Q2009 jsou tato data každé ráno dostupná v systému PIVOTAL Pravidelná školení pracovníků obchodu a provozu o systému pohledávek.

Funkce Kredit v NORISu (Ctrl K) Nejdůležitější údaj v kreditní tabulce je řádek „STAV“ - nadřazen všem ostatním Informace zda je společnost v konkurzu, soudně vymáhána nebo mimosoudně (inkasní agentura) – v žádném případě není možné přijmout objednávku, doručit zásilku bez předchozího souhlasu finančního oddělení!

Management pohledávek domácích 04/2009 - vymáhání 0-den 15-dní 30 dní 45 dní 90 dní 120 dní 180 dní 90. den Po předžalobní výzvě následuje žaloba Vystavená faktura Informace o neplacení zákazníka musí být předána pojišťovně Pojištěné pohledávky nad 75 000 Kč musí být předány inkasní agentuře Do 45 dne předžalobní upomínka E-podání žaloby k platebnímu rozkazu u nepojištěných subj. do 1 mi. Kč Do 8. dne po splatnosti – 1. upomínka Do 16. dne – 2. upomínka Do 24 dne – 3. upomínka OBCHODNÍ ODD. – A (event. B) zákazníci Začínají na základě reportů, upozornění Fin. odd. vymáhat pohledávku Prostor pro vlastní vymáhání finančním oddělením (zejména C a B zákazníků) – telefonické, faxové. Kategorie A zákazníků v režimu supportu pro Sales odd. a dopadů do Cash-flow. Tj. zasílání Agingů, balancí, podpora a upozorňování Area Sales Managerů + Provozu, dodržování Creditní Metodiky Kreditní reporty: INKASKY/AGING – týdenní report veškerých otevřených pohledávek a sumárních agingů na jednotlivé Area Sales Managery Credit Report – aging zákazníků > 50 000 EUR pro regionální Controlling Vídeň, týdně Top Aging – měsíčně zasílán na Obchodní oddělení (hlavní/nejhorší zákazníci) – dále diskutovány na interních poradách Obchodu BLACK LIST – seznam vymáhaných společností – pro platbu předem SYSTÉMY: NORIS – provozní systém, pokud zákazník překonává kreditní limit, má pohledávky po splatnosti – nutno kontaktovat pracovníky finančního/obchodního oddělení k povolení přijetí zakázky PIVOTAL (CRM system) – zprovoznění základních funkcionalit + agingu FINANČNÍ ODD. – A+B zákazníci Informační podpora pro Obchod – koordinační úloha -> komunikace z Obchodem na denní bázi + zasílání standardizovaných reportů Spíše ptaní se zákazníků, zda-li mají všechny faktury, vše co potřebují a kdy můžeme očekávat platbu (tj. z řešíme pohledávky spíše z hlediska cash-flow)