Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství
Cíle projektu Zákazník: Ministerstvo Zemědělství ČR Cíl projektu: Zajistit integraci a konsolidaci sítě Ministerstva zemědělství ČR s maximální přidanou hodnotou v oblasti standardizace, provozu a stability prostředí v návaznosti na implementovanou aplikační vrstvu (Registry MZe, ERP) v prostředí Mze a OSS
Příležitosti Technologické parametry infrastruktury Nejednotnost provozovaných HW a SW systémů Neexistence centrálního kontaktního bodu – HelpDesk Nízká flexibilita síťového a systémového prostředí – dlouhé odezvy služeb Nedostatečně nastavená pravidla bezpečnosti daných služeb a přístupu k nim Řízení kvality poskytovaných služeb Různé parametry garancí poskytovaných služeb dle dodavatelů Nejednotnost měření kvality poskytovaných služeb Nejasná odpovědnost za případné neplánované stavy ICT prostředí Projektové řízení a řízení procesů Původní „Systémový integrátor“ – nedostatečné řízení projektu Velké množství externích dodavatelů různého zaměření Neexistence definovaných strategií, procesů, postupů, odpovědností, koncepcí, atd..
Původní stav před příchodem O2 (ČTc) Dodavatelé HW a síťová Infrastruktura Dodavatel Původní IS Mobilní služby MZe IP VPN A HLAS Registry Eurotel ČTc 4 Dodavatelé
Rozsah projektu – Integrace sítě MZe Migrace HW infrastruktury do HC NAGANO včetně následného zajištění provozu a dostupnosti systémů v HC Nagano Implementace I a II etapy SAP ERP systému a následný intenzivní provoz Aplikační integrace registrů MZe (LPIS, IRZv, SR, XML, ..) v návaznosti na komunikaci s SZIF a OSS Implementace nových funkcionalit „LDAP“ a „Portál Farmáře“ Implementace HelpDesk podpory (SLA) – SD MZe a HC NAGANO Rozvoj a koncepce budoucího stavu prostředí Mze (Infrastruktura a Aplikace)
Blokové schéma integrace…
Výsledky a Přínosy I. - Technologické Projekt Integrace přináší své kvantitativní a kvalitativní výsledky : SLA minimálně 98% v provozním režimu 5x16 Projekt Integrace přináší své kvantitativní a kvalitativní výsledky : 2-8x zvýšení transakční propustnosti prostředí
Výsledky a přínosy II.- Uživatelské Maximalizace ICT a procesní podpory interních a externích uživatelů MZe podpora interních procesů resortu definice funkcí, rolí a zodpovědností v sektoru vyšší spokojenost interních zákazníků vzhledem k vyšší dostupnosti a kvality IT služeb základ pro systémový přístup k řízení kvality v oblasti řízení IT služeb zlepšení komunikace a informovanosti mezi IT pracovníky a interními zákazníky školení a certifikace profesionálů Systém MZe využívá cca 5 tis. interních a externích subjektů (ZAPÚ, SZIF, Rozpočtové a Příspěvkové Organizace, Farmáři, atd.)
Schéma provozu Help Desk podpory MZe Kontaktní místo: Uživatelé HD: Řešitelské kapacity: HelpDesk (HD MZe) Ministerstvo zemědělství Ostatní uživatelé Interní řešitelské skupiny Externí řešitelské skupiny Servisní požadavky Dohledové systémy Incidenty HC NAGANO
Další rozvoj a koncepce budoucího stavu Jednotné integrované řešení - „interní a externí portál“ Rozšíření Portálu farmáře – posílení HW, rozšíření funkcionalit Integrace Příspěvkových a Rozpočtových organizací (SAP ERP, sjednocení komunikace a používaných procesů) Standardizace Zemědělských agentur a Pozemkových úřadů Technologická standardizace ZAPÚ Aplikační standardizace ZAPÚ
Projektový tým - složení Telefónica O2 Czech Republic Hlavní komplexní integrátor projektu součinnost v projektu 2 systémových subdodavatelů v oblasti dodávek a provozu HW infrastruktury 1 garanta bezpečnosti a kvality 5 aplikačních subdodavatelů v oblasti vývoje a provozu Registrů a SAP ERP systému
Děkuji za pozornost. Další informace získáte zde: Josef Jirák Top Account Manager josef.jirak@o2.com 720 755 058 Linka pro zákazníky veřejné správy: 800 222 777 E-mail: statnisprava@o2.com Další podrobnosti se dozvíte na www.cz.o2.com.