Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince 2014
Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a chtějí, a to tvorbou, nabídkou a směnou hodnotných výrobků s ostatními.“ Cíl: Tvorba hodnot Pro koho?
Než začne směna… Volný trh Free market – příležitost Opportunity, Market Window – tržní nika Market niche – neuspokojená potřeba Unsaturated Need Podnikatelský nápad – vytvoření nabídky – zrod produktu – nová služba Výzkum trhu Market Research – testování poptávky – testování produktu Segmentace trhu Segmentation – cílová skupina Target Group – positioning Positioning Marketingový mix – 4P/5P MezeraProduktTestPositioningSměna
Průběh směny (4P/5P) Product Produkt – co Promotion Komunikace – jak se o tom dozvím Price Cena – za jakou cenu Place Místo – jak to dostanu People Lidé – s kým se setkám
Značka Brand Co to je Jak vznikla Proč se používá Hierarchie značek Jazyk značek
IT/ICT
ICT – pojmová rozlišovačka Informační systém – informační technologie – komunikační technologie – hardware – software Proces – nástroj – uživatel – informace Informace – program – data – kanál
Co je to počítač? Stroj zpracovávající instrukce (ordinateur) Vstupy > Procesor > Výstupy
Hardware Osobní počítač Zařízení (počítač) Periferie Myš Obrazovka Tiskárna Scanner Síť Koncové zařízení (klient) Autonomní (notebook) Tenký klient (netbook) Síťový prvek Hub / Switch / Router Kabel / WiFi Server Samostatný Distribuovaný Datový server
Software Jednotlivé zařízení Strojový kód (firmware) Operační systém např. Windows, Linux, Java ovladač (driver) služba (service) záplata (patch/update) zabezpečení (firewall, AV) Aplikace OpenOffice / MS Office Firefox / Chrome / Explorer Programovací prostředí Síť Firemní síť (Novel / Win) Poštovní služba Lotus Notes / Outlook / Novel Dokumentový server Windows Doc Man Sys (Dropbox, GoogleDrive) / Content Man Sys (WordPress) / Media Man Centrální integrovaný systém / ERP SIS / Unicorn / SAP / Oracle