Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen 2014 Ročník/věková kategorie 4. ročník Vyučovací předmět Aplikační software Klíčová slova Flash - nástroje Anotace Cíl: studenti zvládají základních nástrojích programu Flash Prezentace k výkladu o nástrojích používaných ve Flash
Ing. Jiří Kalousek
Flash Grafický vektorový program Obsahuje vestavěný programovací jazyk Vhodný pro: Interaktivní animaci (bannery, dynamické stránky,…) Prezentace Animované videa Jednoduché webové hry
Nástroje ve Flash Panel nástrojů
Selection umožňuje vybrat jakoukoli část objektu. Při dvojkliku na okraj objektu se označí celý obvod bez ohledu na vrcholy. slouží k výběru celého. Po kliknutí na okraj lze posouvat kterýmkoli vrcholem. Subselection
Free Transform nástroj na transformaci objektu, okraje nebo výplně. pro práci s 3D objekty 3D objekty
Laso umožňuje selekci nestandardních tvarů umožňuje tvořit křivky, nebo upravovat již existující křivky. v pravé části lze nastavit parametry: barva čáry tloušťka Pero
Text nástroj na přidání textu v pravé části lze nastavovat parametry: font, velikost Barva horní nebo dolní index a další. nástroj na kreslení rovných, libovolně dlouhých čar v pravé části lze nastavovat parametry: barvu tloušťku styl Čára
Obdélník Slouží pro vytvoření: Obdélníku Oválu Mnohoúhelníku a jiných tvarů. Slouží pro nakreslení libovolného tvaru Tužka
Bone Tool pokročilý nástroj, kterým lze vytvořit kostru dané postavičce Jednotlivým kostmi lze poté jednoduše pohybovat
Zdroje informací Informatika na Gymnáziu a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky Zlín [online][cit ]. Dostupný z WWW: FLASH[online][cit ]. Dostupný z WWW: equilibrium.digital: Bones tool in Flash CS5 [online][cit ]. Dostupný z WWW: Vlastní příklady a materiály
Ing. Jiří Kalousek OA Ostrava-Poruba