Gymnázium, Broumov, Hradební 218

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

HOUBY – PEXESO TROCHU JINAK
Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Les.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Potravní vazby rostlin, hub a živočichů
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Význam hub a mechů v ekosystému
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Houby Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s lesními živočichy Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání živočišných druhů a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nahosemenné rostliny - STROMY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Poznávání listnatých a jehličnatých stromů
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Anotace – Pracovní list prověřuje znalosti o určitých druzích keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků. Autor - Zuzana Pištová Jazyk -
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_142 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Les-Lesní patra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Les - rostliny, houby-prezentace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Přírodní společenstva v České republice
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Autor: Mgr. Radana Marelová
Přírodní společenstva v České republice: LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU050120 Název: Les – závěrečné opakování Autor: Mgr. Lenka Radochová Ročník: první osmiletého gymnázia Doporučený čas: 20 – 25 minut Stručná anotace Materiál slouží k interaktivnímu souhrnnému opakování učiva o lese. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0219.

LES ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ

Význam lesa Doplňte pojmy do textu: Les má v přírodě velký . Lesní porosty působí na všechny složky prostředí. Zabraňují půdní , půdu kořeny provzdušňují a díky zvýšené vlhkosti se tu daří velkému množství , který rozkládá organickou hmotu na . Ovzduší v lese je čistší, protože stromy zachytávají a , potřebný pro fotosyntézu, a na oplátku uvolňují . Lesy jsou také důležitou zásobárnou , kterou zachytávají a nedovolí ji rychle odtéct nebo se rychle odpařit. Vodu čerpají a listy ji odpařují. Proto je v lese stálejší a nedochází k velkým výkyvům jako v otevřené krajině. Les je také domovem mnoha . Pro nás má také význam jako zdroj , a je příjemný pro . význam příznivě erozi edafonu humus nečistoty oxid uhličitý kyslík vody kořeny klima teploty organizmů dřeva lesních plodů rekreaci rekreaci dřeva význam příznivě nečistoty kyslík vody klima kořeny lesních plodů erozi oxid uhličitý edafonu humus teploty organizmů

Škrtněte, co nepatří mezi přirozené ekosystémy SMRKOVÝ LES NA BROUMOVSKU POLE RYBNÍK LUŽNÍ LES TUNDRA RAŠELINIŠTĚ ZAHRADA BOROVÝ LES NA PÍSKOVCOVÝCH SKALÁCH

Lesní patra K obrázku napište názvy pater lesa stromové keřové Doplňte, v kterém lesním patru je podhoubí muchomůrky plodnice hřibu tříletý semenáček smrku stromové 1. keřové 2. do 3 m bylinné 3. do 1 m mechové 4. do 5 cm kořenové 5. kořenové bylinné keřové

Ke schématu potravního řetězce vymyslete příklady organizmů organizmy v lese Ke schématu potravního řetězce vymyslete příklady organizmů Konzumenti býložravci Konzumenti masožravci producenti rozkladači

Jehličnaté dřeviny vytvářejí většinou zdřevnatělé šištice, ve kterých jsou semena. Šištice nejsou plody. Rostliny, které nemají semena ukryta v plodech se nazývají: rostliny Podtrhni názvy stromů a bylin, které jsou typické pro lužní les dymnivka dutá, borovice lesní, vrba bílá, sasanka hajní, modřín opadavý, buk lesní, brusnice borůvka, kopřiva dvoudomá, dub letní nahosemenné

Roztřiďte lesní ptáky na pěvce, dravce, sovy a šplhavce strakapoud velký, poštolka obecná,sojka obecná, datel černý, krkavec velký, brhlík lesní, puštík obecný, jestřáb lesní, žluna zelená, výr velký pěvci dravci sovy šplhavci sojka obecná poštolka obecná puštík obecný strakapoud velký krkavec velký jestřáb lesní výr velký datel černý brhlík lesní žluna zelená

Test Zakroužkujte správné odpovědi (pouze 1 odpověď je správně) Smrčiny rostou v ČR přirozeně na horách ve všech nadmořských výškách se v ČR přirozeně nevyskytují Přirozený les je bohatý na druhy stromů různých výšek i různého stáří má druhově pestrou strukturu stromů stejného stáří tvoří jeden dominantní druh např. smrk Pojem monokultura znamená: soužití houby a kořenů rostlin porost rostlin tvořený z velké části jedním druhem totéž jako kulturní krajina – tedy krajina vytvořená člověkem

Jarní aspekt je: porost rostlin v listnatém lese, které vykvetou ještě než stromům vyrostou listy porost rostlin v listnatém lese, které kvetou až po olistění stromů zvednutí hladin řeky v lužním lese na jaře po tání sněhu Mykorhiza je: věda zabývající se výzkumem hub jiný výraz pro podhoubí soužití hub a kořenů stromů Vztah klíštěte a člověka je příkladem: symbiózy parazitizmu býložravce a jeho oběti

Poznávání organizmů borovice lesní vraní oko čtyřlisté jedle bělokorá modřín opadavý

javor mléč buk lesní javor klen olše lepkavá

hřib smrkový muchomůrka růžovka muchomůrka zelená bedla vysoká křemenáč březový liška obecná

chrobák lesní páskovka keřová lumek velký přástevník medvědí

mlok skvrnitý ropucha obecná zmije obecná slepýš křehký

sokol stěhovavý strakapoud velký kuna lesní zajíc polní

zdroje obrázky ostatní fotografie – archiv autorky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Paris_quadrifolia_2011_G2.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Pinus_sylvestris_MHNT.BOT.2005.0.971.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Larix_decidua-Nadelansatz.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Larix_decidua_-_Larch_cones.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Alkottar.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Maple_seed_pods_Fcb981.JPG, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Acer_pseudoplatanus5_ies.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Boletus_edulis_1.jpg , 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Amanita_phalloides_1.JPG , 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Muchom%C5%AFrka_r%C5%AF%C5%BEov%C3%A1_1.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Parasol-macrolepiota_procera.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Leccinum_versipelle_3.jpg , 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Snail-WA_edit02.jpg, 18. 6. 2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anoplotrupes.stercorosus.jpg?uselang=cs , 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Arctia_caja_01_%28HS%29.jpg?uselang=cs, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Rhyssa_persuasoria.jpg?uselang=cs, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Bufo_bufo_2_%282005_07_11%29.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Feuersalamander-salamandra-salamandra.jpg, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Anguidae.jpg?uselang=cs, 18. 6. 2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vipera_Berus_Haukipudas_20110602b.JPG?uselang=cs, 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Peregrine_Falcon_12.jpg?uselang=cs , 18. 6. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/DendrocoposMajor.jpg?uselang=cs , 18. 6. 2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Martes_martes_crop.jpg?uselang=cs , 18. 6. 2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:01-sfel-08-009a.jpg?uselang=cs , 18. 6. 2013 ostatní fotografie – archiv autorky