Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
LIDSKÉ RASY.
Europoidní rasa Bílá rasa (také běloši, europoidní rasa) je jedna z lidských ras, která se vyznačuje světlým zbarvením kůže. Často se tak označují lidé.
Světové obyvatelstvo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Afrika Socioekonomická geografie 1
Sociekonomická geografie
vytvořený v projektu OP VK
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
SOCIOEKONOMICKÁ GEOGRAFIE
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
STÁTY SVĚTA Rasová skladba.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
Identifikátor materiálu: EU
Rasy Národy Jazyky Náboženství
Společenské a hospodářské prostředí
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Lidské rasy, národy, jazyky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
LIDSKÉ RASY.
Lidské rasy 1 Název školy
VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
Základní škola, Hradec Králové
ANOTACE a) PRÁCE JE UČENA PRO ŽÁKY 7. ROČNÍKU B) TÉMA: AMERIKA - obyvatelstvo C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU: žáci se seznámí s původním obyvatelstvem Ameriky.
Rasy, národy a náboženství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8. Téma : Státy světa podle původu a počtu obyvatel Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Státy světa podle původu a počtu obyvatel (1) Státy světa podle původu a počtu obyvatel ☺podle lidských ras ☺podle jazykových skupin ☺podle národů ☺podle počtu obyvatel ☺podle přirozeného přírůstku (2)

Národ Společenství lidí spojené společným historickým vývojem a stejným stupněm společenského a ekonomického rozvoje Společný jazyk a území Často se nekryje s územím státu

Hlavní rasové skupiny na Zemi Bílá rasa (europoidní 45%) Evropa, západní Sibiř, Jihozápadní Asie, Indie, Severní Afrika (Arabové), původní bílí přistěhovalci a jejich potomci v Americe a Austrálii ?? Charakterizuj základní znaky. (3) ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění.

Hlavní rasové skupiny na Zemi Žlutá rasa (mongoloidní 40%) Původní obyvatelé Ameriky, Východní, Jihovýchodní a Severovýchodní Asie (5) (4) ?? Charakterizuj základní znaky. ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění.

Hlavní rasové skupiny na Zemi Černá rasa 10% (negroidní) Afrika (kromě severní), tropická Latinská Amerika – potomci dovezených černochů, Afroameričanů v USA (australoidní) Severní Austrálie, Nová Guinea, Srí Lanka (7) ?? Charakterizuj základní znaky. ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění. (6)

Rasismus Přeceňování některých rasových znaků (barva kůže, tvar očí) Chybná teorie rozlišující lidské rasy na méněcenné a nadřazené Projevy – př. Jižní a Severní Amerika, Jihoafrická republika ?? Rasismus v historii

Počet obyvatel Nemá vliv na význam a práva země Nejvíce obyvatel Čína Indie USA Indonésie Brazílie Nejméně obyvatel Vatikán Tuvalu Nauru Palau San Marino Nemá vliv na význam a práva země zemepis.com - počet obyv. (8)

Počet obyvatel -svět (11)

Přirozený přírůstek obyvatelstva Hospodářsky méně vyspělé 95% obyvatel Země Africké státy, státy J Asie, J Ameriky Průměrně 3,6 dítěte na 1 ženu Nejvyspělejší země Evropské státy, Japonsko Úbytek obyvatelstva Průměrně 1,6 dítěte na 1 ženu zemepis.com - pp (9)

(10)

Přirozený přírůstek obyvatelstva (12)

Seznam použitých zdrojů CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství pro základní školy. 2. upravené a rozšířené. Praha : SPN, 2009. 88 s. ISBN 978-80-7235-439-9. Zpravodajský server Lidových novin [on-line]. Dostupný na WWW: <http://i.lidovky.cz/09/043/lngal/BAT2a9308_deti.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Novinky.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://media.novinky.cz/493/174930-top_foto1-ha7uy.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_europoidni.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_mongoloidni.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Fler.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://photos-d.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v360/147/49/32388803839/n32388803839_901283_1854.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_negroidni.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Herba-magica.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.herba-magica.cz/img_australie/deti.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Esotravel.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.esotravel.cz/files/asie/cina/cina_mapa.jpg>. [cit. 31.1.2011]. Dedalebeda.bloguje.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvOIsaB7E0SW2R7GQTM2zdESdd6-hcU43VsB6d2GKSnJDb_0uO&t=1/>. [cit. 31.1.2011]. Český statistický úřad [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/prirozeny_prirustek__ubytek_na_1_000_obyvatel_v_so_orp_v_obdobi_2004_2008_ke_stazeni/$File/priroz_prir_04_08_download.gif/>. [cit. 31.1.2011]. Cuwhist.wordpress.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://cuwhist.files.wordpress.com/2010/12/world-population-2010.png>. [cit. 31.1.2011]. Otevřená encyklopedie wikipedie [on-line]. Dostupné na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Birth_rate_figures_for_countries.PNG/800px-Birth_rate_figures_for_countries.PNG>. [cit. 31.1.2011]. Zeměpis.com: geografický portál [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.zemepis.com/obyv.php>. [cit. 31.1.2011]. Zeměpis.com: geografický portál [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.zemepis.com/pri.php>. [cit. 31.1.2011].