Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, 761 25 Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK- 1. 4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název projektu: Škola a sport
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Název projektu: Škola a sport
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Dělicí (separační) a čisticí metody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Oddělování složek směsí 1
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Metody oddělování složek směsí
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Oddělujeme složky směsí
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Oddělování složek směsí
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_08.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Škola a sport VY_32_INOVACE_168 Autor DUM:ing. Alice Ernestová Datum (období), kdy byl materiál vytvořen:2011/2012 Ročník, pro který je materiál vytvořen:8.ročník Vzdělávací oblast, obor, tematický okruh, téma:Člověk a příroda, Chemie, Vlastnosti látek Oddělujeme složky směsí Anotace-metodický list:Powerpointová prezentace Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

Oddělujeme složky směsí 1

Co známe z praxe Ždímání prádla Cezení uvařených těstovin 2 Příprava černé turecké kávy Džus z citrusových plodů Bylinkový čaj 3

Usazování Oddělování nerozpuštěné složky ze směsi s rozdílnou hustotou Příklad: oddělení vody od písku usazováním usazování jílů na dně jezer oddělení smetany v mléce 4

Odstřeďování Oddělování pomocí odstředivé síly Rychlejší způsob usazování Odšťavňovače Odstředivky - ždímačky 56

Oddělování pevných složek od kapalných nebo pevných složek v různorodých směsích – podle různé velikosti částic. Pevné složky se zachytí na filtru, rozpuštěné protečou jako filtrát. Filtr – materiál, přes který filtrujeme tkaniny filtrační papír štěrk síta Filtrační koláč – pevná látka zachycená na filtru Filtrát – kapalina, která protekla filtrem, jsou v ní rozpuštěné složky, není to chemicky čistá látka 7 Filtrace

Filtrace v praxi Použití: - čištění vody v bazénech -výroba pitné vody -překapávaná káva -bylinkový čaj 8

Filtrační aparatura 10

Destilace Oddělení složek na základě rozdílné teploty varu složek Destilát – kapalný produkt destilace – čistá chemická látka, obsahuje jednu složku Příklad: Destilace etanolu ze zkvašeného ovoce Oddělení lihu od vody Zpracování ropy – frakční destilace 11

Destilační aparatura 12

Krystalizace Oddělení pevné složky rozpuštěné v kapalině Využívá schopnost látky vylučovat se z roztoků ve formě krystalů = krystalovat Založena na odpaření rozpouštědla Příklad: získávání soli z mořské vody 13

Schéma krystalizace 14

Chromatografie rozklad barev výroba léků zjišťování jedovatých plynů v ovzduší oddělování látek obsažených v rostlinách 15

Sublimace Pro látky schopné sublimovat Přečištění jódu 16

Extrakce 17

Schéma některých metod 18

Citace Obr. 1 Obr. 2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6 Obr. 7 Obr. 8 Obr. 9 Obr.10 Obr.11 Obr.12 Obr _Salinas,_misto_kde_se_morska_sul_susi_jeste_podle_puvodnich_zvyku.jpg Obr.14 Obr.15 Obr.16 Obr.17 Obr.18