VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
ZÁJMENA- osobní, přivlastňovací a předmětová
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pohádek, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími autory.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici podstatných jmen obecných a vlastních. Žáci si hravou formou procvičí pravidla.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.12 Anotace: Prezentace obsahuje náměty k tvořivé práci žáků, na kterých si procvičí a zopakují básnické formy (kaligram, pásmo).
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy zájmen, žáci si pak.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
83.1 Skloňování zájmen, druhy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Zájmena.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ3_11_Zájmena
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena já a se a některých přivlastňovacích zájmen ve větě a souvětí. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr. Zuzana Lindovská Jazyk: český Očekávaný výstup: Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : šestý ročník základní školy

Druhy zájmen

7. 5. 6. žádnou nikdo ničí 4. ..,který… ..,jemuž… 1. 2. ..,jemuž… Kdo? osobní přivlastňovací ukazovací tázací vztažná neurčitá záporná 7. 5. 6. žádnou nikdo ničí 4. ..,který… ..,jemuž… 1. 2. ..,jemuž… Kdo? Jaký? jim jemu komukoliv můj její jejich naší 3. tomu Kdo? komukoliv něčí všichni někteří naší tomu tento ..,který… něčí ničí její všichni můj někteří jemu Jaký? jejich žádnou jim nikdo tento

Osobní zájmena se já sebou 2. a 4. pád s sebou 3. a 6. pád 1 osoba, zvíře, věc sebou (ve smyslu sám sebou) 2. a 4. pád (2 písmena) mě Př: Kapr sebou mrskal. Př: Přijď si pro mě. (Přijď si pro koho, co?) 1 osoby, zvířata, věci s sebou (ve smyslu vem si něco s sebou) 3. a 6. pád (3 písmena) mně Př: Vyprávěl ti o mně? (O kom, o čem ti vyprávěl?) Př: Vezmi si s sebou kamaráda.

Doplňte správně tvary zájmen: sebou Házel ……………. celou noc. s sebou Vezměte si ……………. učebnice! s sebou Neber nikoho …….………. . s sebou Lovci měli …………… psy. sebou Šli za ………………. sebou Hodil …………… na postel. s sebou Nevzal jsem si ……………..klíče. sebou Mezi …………. si děláme schválnosti. s sebou Bratr mě vzal …………….. sebou Sám nad ……………. se rozplakal. s sebou Nemám …………… peníze. sebou Zavřete za …………… dveře. Kapři ……………. v kádi mrskali. sebou sebou Je sám ……………… .

Přivlastňovací zájmena můj tvůj náš K následujícímu obrázku tvoř věty s přivlastňovacími zájmeny: dlouhé í píšeme: 2. p: (bez té) vaší, mojí, tvojí, naší Evy 3. p: (té) vaší, mojí, tvojí, naší Evě 6. p: (o té) vaší, mojí, tvojí, naší Evě 7. p: (s tou) vaší, mojí, tvojí, naší Evou krátké i píšeme: 4. p: (tu) vaši, moji, tvoji, naši Evu

Doplňte správně tvary zájmen: naší na (náš)………… zahrádce před (náš)…………. školou naší tvoji pro (tvůj)……………kamarádku moji pro (můj)………… maminku za (náš)…………. vlast naši (náš)…………. psi naši mým k (můj)…………. přátelům vaši na (váš)…………. třídu na (náš)………….. školu naši