Historie a současnost distančního vzdělávání DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Úvod do DiV Modul č. 1: Úvod do DiV Příloha č. 2 © Centrum distančního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
VISK 7 J. Polišenský. Historie ochrany knihovních fondů v NK ČR •1994 vznik odboru ochrany knihovních fondů •1995 dokončení Centrálního depozitáře v Hostivaři.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
VIK42A02 E-learning E-learning v celoživotním a distančním vzdělávání Bc. Jana Habustová UČO
E-learning v DiV Mgr. David Nocar Centrum distančního vzdělávání UP Biskupské nám Olomouc
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání II. E-learning II. Ročník studentské vědecké konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
INTERNET.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Jan Kofroň Seminář Galerie inovací FOR INDUSTRY,
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
E-Learning Strategie společnosti Microsoft pro podporu vzdělávání
Distanční vzdělávání: základní principy Efektivní studium – tipy pro úspěšné (distanční) učení seminář CDV UP lektor: Mgr. Irena Hoblíková datum konání:
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
© 2012 Tieto Corporation Pracovní fórum Konkurenceschopnost města Ostravy Tieto Petr Lukasik Generální ředitel Tieto Czech.
Základní principy distančního vzdělávání
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
ošetřovatelství a porodní asistence
e-learning Lucie Rohlíková
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Centrum pro studium vysokého školství
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Historie a současnost distančního vzdělávání
Úvod Proč studovat informatiku?
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Sídlo firmy: Dukelská 117/12, Vyškov TSM, spol. s r.o. se soustřeďuje na tvorbu, přípravu a realizaci odborných vzdělávacích akcí formou otevřených.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Brno International Business School Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA.
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
ČESKÉ CENTRUM PRO MOBILITU STŘEDISKO SPOLEČNÝCH ČINNOSTÍ AKADEMIE VĚD ČESKÉ REPUBLIKY v.v.i. Robert HrubýJindra Emmerová Kateřina Hošková.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Gymnázium Františka Živného Informační centrum 015 Rozvojový projekt č.160R 2004 Informační centrum jako garant rozvoje dovedností v oblasti IT a schopností.
Úvod Proč studovat informatiku?
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Projekt „Příprava národního registru vysokoškolských kvalifikačních prací“, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven Projekt.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
1 Příprava předmětu Manažerská informatika pomocí programu Zoner Context pro distanční formu studia Ing. Markéta Kubálková katedra managementu Fakulta.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
O formálním vzdělávání dospělých v České republice Milada Rabušicová (ÚPV FF MU) Ladislav Rabušic (FSS MU) 16. conference ČAPV: Pedagogický výzkum jako.
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ Pavel Švejda Praha, INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Transkript prezentace:

Historie a současnost distančního vzdělávání DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Úvod do DiV Modul č. 1: Úvod do DiV Příloha č. 2 © Centrum distančního vzdělávání UP

Tři generace distančního vzdělávání První generace Distanční vzdělávání na dálku, poštou Korespondenční kurzy Druhá generace Multimediální distanční vzdělávání Audio, video a počítačové technologie Třetí generace Distanční vzdělávání na Internetu (e-learning) (Košč, 2003)

Na začátku DiV stojí poštovní známka (pol. 19. století) Rozvoj samostudia na dálku je úzce spjat s  rostoucí potřebou dalšího vzdělávání (všeobecná informovanost, kulturní osvěta, cizí jazyky, ….),  zavedením poštovních služeb.  1837 ISSAC PITTMAN, korespondenční kurz těsnopisu  1856 vznik institutů pro korespondenční výuku jazyků, Toussaint a Langenescheidt (Berlín)  1881 L´école chez soi (Škola doma), Francie

Rádio, rozhlas  Rádio (1895) je první médium vstupujícím do vzdělávání.  Má možnost oslovit velké množství lidí ve stejném čase, nezávisle na místech a vzdálenostech.  Populárně naučné pořady.  Licence pro vzdělávací stanice (1921) při univerzitách v Salt Like City, Wisconsin, Minnestotě  Francie: Rádio Sorbonne (1937)  Velká Británie: BBC

Televize, video  Vedle zvukového záznamu také obraz, pohyb, názornost – vizualizace vzdělávacího procesu.  První TV kurzy na Univerzitě Iowa (1937)  Další rozvoj v 70. letech (video / kabel / satelit)  Francie: Univerzitní televizní vysílání Sorbonne La Cinquieme – televize znalostí a vědění  Velká Británie: Open University BBC

Open University, Velká Británie  1969 založil britský premiér Harold Wilson s podporou královny (Royal Charter).  Celonárodní poskytovatel vzdělávání pro dospělé.  Distanční forma: multimediální vzdělávání na dálku.  Otevřená univerzita: bez ohledu na věk, pohlaví, vzdělání / není nutný doklad o dosažení vzdělání / druhá vzdělávací příležitost pro každého.  Od založení zde studovalo více než lidí. Doporučuji:

Počítač, Internet  70. / 80. léta : vzdělávaní podporované osobním počítačem (PC)  90. léta: vznik Internetu,  21. století: e-learning

Česká republika 2004  Národní centrum distančního vzdělávání  ČADUV /Česká asociace distančního univerzitního vzdělávání  Open Business School  Vysoké školy / univerzity

Konference  Belcom, ČVUT Praha  Fenomén e-learningu v současném vzdělávání, Praha  E-learning ve vysokoškolském vzdělávání, UTB Zlín  Národní konference k DIV, NCDIV  Information and Communication Technologies in Education, VIRTUNIV Rožnov p./R.  E-learning (soutěž, seminář), Hradec Králové  European Distance Learning Forum, Plzeň

Univerzita Karlova v Praze Laboratoř distančního vzdělávání  Aplikace online formy vzdělávání v praxi vysokých škol od roku  Výzkum, vývoj, praktické ověřování, příprava učitelů, autorů, manažerů, testování technologických řešení (EDEN).  Více než 140 vyvinutých kurzů, 800 studujících.  Vzdělávací portál TELMAE

Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta podnikohospodářská  Akreditace magisterského navazujícího programu v distanční formě.  Středisko distančního vzdělávání  Elektornické publikace / Zoner Context  Tvorba a řízení kurzů /eDoceo  Internetový portál DiV:

Univerzita Hradec Králové Institut dalšího vzdělávání  E-learningová podpora všech forem výuky od r. 2000/2001 v prostředí WebCT.  Zvýšení počítačové gramotnosti → využívání ICT v pedagogické praxi: ECDL, OLIVA  Šetření postoje studentů k e-learningu.

VIRTuální UNIVerzita Ostravská univerzita, Technická univerzita Ostrava, Slezská univerzita  Projekt od 1999/2000, s cílem vytvořit základ virtuální univerzity.  Původním záměrem bylo vytvoření vlastního virtuálního prostředí pro vzdělávání. V průběhu realizace od záměru ustoupili a zvolili cestu komparace a testování různých LMS z hlediska jejich pedagogických funkcí (Tutor 2000, ToolBook, Learning Space, Barborka).  Cyklus seminářů a školení.

Jakou má distanční vzdělávání budoucnost ?

Zdroje:  Zlámalová, H.: Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc 2002  Průcha, J.: Akreditace v distančním vzdělávání. Olomouc 2003  Nocar, D., Hoblíková, I., Snášelová, L., Všetulová, M.: E-learning v distančním vzdělávání. Olomouc 2004  Pirtonová, S.: Distanční vzdělávání ve Francii. Olomouc 2003  Huba, M., Orbánová, I.: Pružné vzdělávanie. Bratislava 2001 © Mgr. Irena Hoblíková