Etologické koncepce člověka Jaká je podstata člověka jako biologického druhu Co je základem jeho chování, jednání a prožívání Počátky existence člověka,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
PRAVĚK.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
KULTURA Jitka Nešněrová.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Cesta a význam dó, tao Staří válečníci se vydávali dokonale připraveni na krvavou cestu života Ani dnes to není jiné, stačí např.nasednout do automobilu…
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
Paleolit 6. ročník.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Rodinné potřeby a ekonomika
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Konec systému jednoho muže.  Prvotní není ani hmota, ani myšlení  totožnost bytí a myšlení  Vývojové fáze ducha: 1. Absolutní duch 2. Jinobytí (příroda)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Počátky umění Pravěké umění.
Nejstarší lidé dnešního typu
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Pravěk – člověk rozumný
6. ročník Pravěk.
Zápočtová práce ze SMV Základní okruhy pro zápočtovou práci ze SMV, 3.ročník bakalářského studijního oboru marketingová komunikace – zima 2014 Garant předmětu.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
3. Kompozice ve výtvarném umění
Dějepis Doba kamenná 1.
6. ročník Pravěk.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
ČLOVĚK A PRÁVO Základní právní pojmy
Pravěk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
České země v době kamenné
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Etologické koncepce člověka Jaká je podstata člověka jako biologického druhu Co je základem jeho chování, jednání a prožívání Počátky existence člověka, jeho oddělování od zvířat: Používání ohně Vztah k mrtvým, kult mrtvých Náboženství Magie Rituály Uznávání vyšších bytostí Výtvarné umění a potřeba zobrazovat předměty, zvířata i lidi Zhotovování stále dokonalejších nástrojů Zhotovování stále dokonalejších obydlí Experimentování, inovace Sociální organizace Interakce mezi členy skupiny, později i mezi různými skupinami Dělba činností a práce Člověk sběrač se měnil ve člověka lovce Komunikace, nejprve neverbální, později verbální Nutná a výhodná pro přežití byla agresivita Dále altruismus, který se zakódovává do: Náboženství Morálky Etických norem Později i zákonů

Etologické koncepce člověka Epiteta vyjadřující specifičnost člověka: Homo sapiens dle Linného Homo faber-obratný, řemeslník Homo ludens-hráč, hra má biologický i sociální význam Homo hierarchus-důležité při formování sociální skupiny Homo pugnans-čl.agresivní Homo avarus-čl.nenasytný, hromadící Homo docens, čl.učící se, čl. je žák i učitel Literatura: Fraňková-Klein Etologie člověka Phdr.Ing.Alois Konečný