Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Stanovení specifické hmotnosti půdy (ρZ) pomocí pyknometru
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Izolace karotenoidních barviv z rostlinného materiálu
Metody oddělování složek směsí
Pozorování srsti savců
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
Separační metody.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/ ; CHROMATOGRAFIE.
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Oddělujeme složky směsí
Chromatografie Chromatografické dělení je založeno na distribuci separované látky mezi mobilní a stacionární fázi Richard Vytášek 2009.
Chemické vlastnosti nerostů Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Oddělování složek směsí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Chemické vlastnosti nerostů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Efektní chemické pokusy
Provedení 1. varianty pokusu
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
15 filtrace - laboratorní práce
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_C8-005 HMOTNOSTNÍ ZLOMEK Název školy
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Uváděj písmenem typ směsi
Provedení 1. varianty pokusu
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Chromatografie Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák

Motivace Chromatografie je metoda oddělování složek směsí. Směs je oddělována pozvolna rozpouštědlem a unášena po vrstvě papíru nebo jiného materiálu. Jednotlivé složky směsi se na papíře vážou různě pevně a jsou proto unášeny rozpouštědlem různě rychle. Tím se jednotlivé složky směsi od sebe vzdalují, dochází k jejich oddělování.

Pomůcky Paprika, mrkev, listy, třecí miska s tloučkem, kádinka, kapátko, špejle

Líh, chromatografická směs Chemikálie Líh, chromatografická směs

Pracovní postup: V třecí misce rozetřete kousek papriky (mrkve, listu) a přilijte líh. Na filtračním papíru si udělejte „startovní čáru“ a postupně nanášejte směs. Tento proces opakujte asi 5x. Potom vložte filtrační papír do kádinky s chromatografickou směsí. Papírek přichyťte pomocí kancelářských svorek na špejli a pozorujte

Pozorování: výsledek pozorování (filtrační papír s výsledkem nalepte

Otázky: 1. Jaký je princip chromatografie. 2 Otázky: 1. Jaký je princip chromatografie? 2. Jaké je použití chromatografie v praxi? 3. Vypočítej hmotností zlomek železa v oxidu železitém.

Citace