Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

LITERÁRNÍ POJMY Výtah VY_32_INOVACE_ČJ-S.8.01
Obecné poučení o literatuře
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Osnova rozboru uměleckého textu
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_19 - Bajka 2 4  žánr malé epiky  prastarý literární útvar pěstovaný už v 6. stol. př. Kr. stručné sdělení, které se šířilo  původně.
Literární druhy a žánry
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
BAJKA Obyčejně kratší próza (existují však i bajky veršované) obsahující hlubší význam. Bajky využívají tzv. alegorie - zvířata jednají jako lidé, mají.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Literární teorie Pro 8.ročník.
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
BAJKY …když zvířata jednají jako lidé
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Obecné poučení o literatuře
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Identifikátor materiálu: EU –
VY_32_INOVACE_ČJK43660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_05
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_036_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Bajka a její znaky.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
BAJKA Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Digitalizace výuky Příjemce
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Opakujeme literární druhy a žánry Návod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_LITERATURA PRO DĚTI_BAJKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
B A J K Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Povídka, pověst, pohádka, bajka Ověřeno: 5. ročník, V. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické.
RYTÍŘSKÁ EPIKA – ANGLIE Jaká je tvá představa o rytíři? Jaké vlastnosti jsou rytíři připisovány? Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Literární pojmy Literatura.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název : VY_32_INOVACE_2C42Čj6_ Bajky6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
BIBLE Starý zákon.
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_24   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Transkript prezentace:

Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách Metodika: Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách jsou odpovědi, které se objeví po kliknutí mezerníkem, nebo levým tlačítkem myši.

Test - literatura 7. třída

1. Napiš, jaké znáš literární druhy. 2. Charakterizuj epiku. Trápím se, trápím, myslím si, Kde bych tě nejraději potkal. Ulice střídám, parky a nábřeží, bojím se krásných lží. Bojím se lesa. V posledním lese kdo miluje, srdce své neunese… (F. Šrámek) 3. Urči, o jaký literární druh se jedná. 4. Rozděl epiku. 5. Charakterizuj anekdotu. 6. Uveď příklad anekdoty. 7. Charakterizuj bajku. 8. Co znamená slovo personifikace? 9. Vysvětli pojem alegorie. 10. Jaké znáš autory bajek?

1) Literární druhy. a) lyrika b) epika c) drama

- skutečnost je v ní ztvárňována vypravováním příběhu 2) Epika - má děj - skutečnost je v ní ztvárňována vypravováním příběhu 3) Urči, o jaký literární druh se jedná. Trápím se, trápím, myslím si, Kde bych tě nejraději potkal. Ulice střídám, parky a nábřeží, bojím se krásných lží. Bojím se lesa. V posledním lese kdo miluje, srdce své neunese… (F. Šrámek) Lyrika 4) Rozděl epiku. Malá, střední, velká

5. Charakterizuj anekdotu. - krátký příběh s vtipnou pointou - žánr lidové slovesnosti - přímá řeč postav - gradace - humor - třídění podle např. profesí, národností, tematiky 6. Uveď příklad anekdoty. …

krátké alegorické vyprávění ve verších nebo v próze 7. Charakterizuj bajku. krátké alegorické vyprávění ve verších nebo v próze nejčastěji vystupují zvířata (bajka ezopská) nebo rostliny a věci s lidskými vlastnostmi výchovný charakter někdy žertovný, často kritický používání personifikace a metafor jeden z nejstarších literárních žánů 8. Co znamená slovo personifikace? připisování lidských vlastností neživým věcem nebo živočichům 9. Vysvětli pojem alegorie. - jinotaj - text, který má skrytý smysl

Bidpaj, domnělý staroindický mudrc Marie de France, Francie 10. Jaké znáš autory bajek? Bidpaj, domnělý staroindický mudrc Marie de France, Francie Jean de La Fontaine, Francie Ivan Andrejevič Krylov, Rusko Franz Kafka George Orwell, Anglie