Volné rovnoběžné promítání - řezy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Těleso s podstavou v obecné rovině – kótované promítání
Volné rovnoběžné promítání
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Průsečík přímky a roviny
Volné rovnoběžné promítání
Kótované promítání – úvod do tématu
Obecné řešení jednoduchých úloh
KOLINEACE Ivana Kuntová.
Kótované promítání – procvičení
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Volné rovnoběžné promítání
Jehlan povrch a objem.
Matematika Lichoběžník.
Matematika Povrchy těles.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Základní věty stereometrické 1.část
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Pythagorova věta v prostoru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Vzájemná poloha dvou přímek
Geometrické značky a zápisy
STEREOMETRIE Polohové úlohy – řezy těles 2 body v jedné stěně
Volné rovnoběžné promítání - řezy
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Volné rovnoběžné promítání
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Střední škola stavební Jihlava
Kótované promítání – zobrazení roviny
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední škola stavební Jihlava
Řešení polohových konstrukčních úloh
Užití řezů těles - procvičování
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Stereometrie Odchylky rovin VY_32_INOVACE_M3r0116 Mgr. Jakub Němec.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Středová kolineace.
Kótované promítání – dvě roviny
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Sestrojte řez krychle ABCDEFGH rovinou KLN L ... střed hrany AD
XVIII. Opakování Základní úlohy MP
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kótované promítání.
Kosoúhlé promítání.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Řezy v axonometrii Duben 2015.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
A C D V B Sestrojte průsečnici rovin ABN a CDM. N... střed CV M... střed BV Je dán pravidelný čtyřboký jehlan ABCDV.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Transkript prezentace:

Volné rovnoběžné promítání - řezy

Narýsujte čtyřboký jehlan VABCD s rovnoběžníkovou podstavou ABCD o středu O. Uvnitř úsečky OV je zvolen bod M. Bodem M veďte rovinu r, která je rovnoběžná s rovinou stěny VBC a sestrojte její řez s jehlanem

Bodem M vedeme přímku a rovnoběžnou s VC a přímku b rovnoběžnou s VB

Průsečík a s úhlopříčkou AC je bod Q, průsečík b s úhlopříčkou BD je bod P

Přímka r = PQ je průsečnicí roviny podstavy a roviny MPQ

Průsečíky přímky r s obvodem podstavy jsou body R, S

Přímka a náleží rovině ACV => AV ∩ a = T Přímka b náleží rovině BDV => DV ∩ b = U

Narýsujte pětiboký jehlan VABCDE Narýsujte pětiboký jehlan VABCDE. Na prodloužení hrany AB za bod B zvolte bod M a uvnitř hran VA ,VD zvolte body A´, D´ tak, aby bylo A´D´ ǁ AD. Zobrazte průsek roviny ρ = MA´D´.

Průsečnice roviny podstavy s rovinou řezu ρ prochází bodem M a je ǁ s AD

Odpovídající si přímky se protínají na průsečnici r

Rys č. 1 Zobrazte těleso, které vznikne seříznutím všech rohů krychle v 1/3 délky hrany. Strana původní krychle a = 9 cm. Vyznačte viditelnost. Vypracujte na tvrdý papír A4. Kolem celého rysu narýsujte okraj 0,5 cm a do dolního pravého rohu narýsujte tabulku 12 x 4 cm podle předlohy.

Rys č. 1 Na vše i na tabulku a text používejte pouze tužku. Písmo musí být hůlkové, nejlépe podle šablony. Hodnotí se správnost, technika rýsování a celková úprava rysu. Max počet bodů 20 do 13. října