Kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Advertisements

Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Kvalitativní výzkum.
Různé role zástupce ředitele školy
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU: Ročník Téma všeobecné primární prevence Získané znalosti/ Získané dovednosti/ Žádoucí postoje žáků 6 Šikana a kyberšikana.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Jméno a Příjmení lektora
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
19.a školení lektorů.
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Osobnostní a sociální výchova
Taktická příprava Michal Lehnert.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Prosociálnost jako základ občanské společnosti I jednotlivec může být realizátorem změny sociální reality. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova,
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Komunikace mezi generacemi
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Autor: Mgr. Dana Forýtková
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Příjemce podpory: TRIALOG
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Základní škola Heřmanův Městec
PODĚKOVÁNÍ Žákovský parlament moc děkuje všem, kteří se zapojili do charitativní akce konané ve prospěch Dětského domova Velké Heraltice.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Koučink dětí a mladistvých
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Práva dítěte Výchova k občanství
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Centrum kolegiální podpory CKP
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Bc. Miloslava Vavříková
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka

Třídnické hodiny Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s. 23. 8. 2013 „Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain

Co mohou TH přinést? Žáci jsou aktivní Mohou ovlivňovat své prostředí kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Co mohou TH přinést? Žáci jsou aktivní Mohou ovlivňovat své prostředí Osvojí si techniky řešení problémů Přebírají zodpovědnost: Chceš něco? Tak pro to něco dělej. Třída je organismus, který si nejlíp pomůže sám. Mgr. Pavel Motyčka

Základní zásady vedení TH Interaktivita Propojenost se životem žáků Učitel je průvodce, nikoli „odborník na dané téma“ TH je prostorem pro žáky

1x týdně, nejméně 1x za 14 dní Plán TH na školní rok kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 1x týdně, nejméně 1x za 14 dní Plán TH na školní rok Stanovení cíle + plán hodiny; podstatná je věta, kterou si má dítě na konci hodiny odnést (Jiný neznamená špatný, Peníze nejsou všechno) Mgr. Pavel Motyčka

Typy činností Řešení provozních záležitostí Seznámení a koheze Tvoření pravidel Řešení aktuálních problémů Sociometrie a práce se vztahy Rozvoj specifických dovedností Tvorba vlastních projektů Prevence

Problémové situace: co teď? kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Problémové situace: co teď? Žáci odmítají být aktivní Žáci na sebe navzájem reagují negativně Aktivita se „nepovede“ Rozvleklá reflexe Situace, na kterou nejsme připraveni Mgr. Pavel Motyčka

Na co si dát pozor Učitel nevidí dynamiku Učitel neví o něčem, co se přihodilo TH je před/po fyzice TH je nárazová Děti jsou nastavené na výkon a nevidí výsledky Učitelovy představy jsou jiné než žákovské potřeby Učitel si nestanoví cíl

Struktura hodiny Rozehřívačka (nebo „zklidňovačka“) Uvedení do tématu (senzibilizace) Vlastní aktivita (diskuse, nácvik, realizace techniky apod.) Transfer Reflexe

Diagnostické techniky kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Diagnostické techniky Co zkoumáme? – strukturu a dynamiku skupiny (se děje tady a teď), vývoj skupiny (porovnání stavu) Techniky: Nestandardizované – pohybové, tužka – papír. Standardizované (např. B3, CES apod.) Mgr. Pavel Motyčka

Odkazy na webu: www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops í www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops www.etickeforumcr.cz

Ocenění „Etická škola“ Možnost získat pro školy Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň www.etickaskola.cz

Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu Firemní sponzorství pro konkrétní školu www.etickavychova.cz/ops/aset

Děkuji za pozornost www.etickavychova.cz/ops