Centrum pro studium vysokého školství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Akreditace v DiV Modul č. 5: Akreditace v DiV.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Matematická analýza 1 Základy matematiky
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Distanční texty na CD-ROM
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Cvičení I. Ing. Martina Hedvičáková, Ph.D. 16. –
Distanční vzdělávání: základní principy Efektivní studium – tipy pro úspěšné (distanční) učení seminář CDV UP lektor: Mgr. Irena Hoblíková datum konání:
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
ošetřovatelství a porodní asistence
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Informatika akademický rok 2012/2013 Úvod k předmětu.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Moderní formy profesního vzdělávání Konference k projektu Orlová -
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Gymnázium Františka Živného Informační centrum 015 Rozvojový projekt č.160R 2004 Informační centrum jako garant rozvoje dovedností v oblasti IT a schopností.
Bakalářský studijní obor: Historie Ústav českých dějin Ústav hospodářských a sociálních dějin Ústav světových dějin.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Základy matematiky Matematická analýza 2 kurz distančního vzdělávání na MFF UK Prof. RNDr. Miroslav Hušek, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Pyrih, CSc. KMA.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Program podpory: 15.A Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Úvod do studia jazyka N2BP,NJ2BP_1UJA
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Profesionalizace práce koordinátorů EV ve školách Olomouckého kraje
Katedra filozofie a etiky v pomáhajících profesích
E-learningový kurz e-learningu
Plánování prvních kroků
Jméno učitele | číslo kurzu
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
Potravinářské zbožíznalství
Transkript prezentace:

Centrum pro studium vysokého školství U Lužického semináře 13 118 00 Praha 1 www.csvs.czwcsvs.cz ----------------------------------------------------------------------- Kombinovaný kurz pedagogické přípravy pro vysokoškolské učitele-inženýry Jindra Lisalová a kol. Tel: 02 57533214 E-mail: lisalova@csvs.cz

PROGRAM Úvod Historie vzniku kurzu Příprava kurzu Realizace kurzu Závěr

Historie vzniku kurzu ------------------------------------------------------------------ Spolupracovníci Doc.PhDr. Drahomíra Dlouhá, CSc. Doc.PhDr. Anna Petřková, CSc. Doc. PhDr. Drahomíra Holoušová, CSc. Ing. Jiří Průcha Doc.PhDr. Josef Konečný, CSc. Ing. Petr Štefaňo, CSc. RNDr. Jindra Lisalová Doc.PaedDr. Jiří Nikl, CSc. PaedDr. Antonín Roják Doc.Ing. Jiří Vacek, CSc. Prof.Ing.Dr. Adolf Melezinek PhDr. Alena Vališová, CSc. PhDr. Anna Papřoková Doc.Ing.Helena Vomáčková, CSc.

Historie vzniku kurzu ------------------------------------------------------------------------ IGIP Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik Universität Klagenfurt, Rakousko Prezident: prof.Ing. Dr. Adolf Melezinek EMC – Evropské monitorovací komité NMC – Národní monitorovací komité

Historie vzniku kurzu ------------------------------------------------------------------------ 1994 - první schůzka řešitelů 1995 - první texty prezenčního kurzu (grant MŠMT) 1996 - pilotní kurz na VŠB – TU Ostrava 1997 - akreditace CSVŠ na konferenci IGIP 1997 - 1999 - další kurzy na VŠB a na VVŠ PV ve Vyškově 1999 - 2000 - distanční texty na CD-ROM (grant OSF) 2000 - 2001 - dopracování textů na CD-ROM (grant VNJH) 2002 – kombinovaný kurz na VŠB-TU Ostrava

Vyškolení spolupracovníků na Příprava kurzu ------------------------------------------------------------------------ Vyškolení spolupracovníků na autory distančních textů tutory

Příprava kurzu ------------------------------------------------------------------------ Texty pro prezenční formu studia se změnily podle pravidel na texty distanční, ze kterých vznikl CD-ROM jako medium, které se nejlépe upravuje v případě změn.

První strana CD-ROM

První strana CD-ROM

Seznam textů, které jsou obsaženy na CD-ROM:

Seznam textů, které jsou obsaženy na CD-ROM:

V úvodu jsou definovány symboly k úlohám používané jednotně ve všech textech:

Na VŠB-TU Ostrava – 68 účastníků Časový plán: Realizace kurzu ------------------------------------------------------------------------ Na VŠB-TU Ostrava – 68 účastníků Časový plán: únor 2002 - první týdenní tutoriál - vstupní dotazník - nacvičování pedagogických dovedností - zadání úkolů

únor – červen plnění úkolů červen – druhý týdenní tutoriál Realizace kurzu ------------------------------------------------------------------------ únor – červen plnění úkolů červen – druhý týdenní tutoriál - kontrola úkolů - nacvičování pedagogických dovedností září – závěrečné zkoušky - příprava přednášky, cvičení nebo jiné pedagogické aktivity - ukázka z této vyučovací hodiny před kamerou a její následný rozbor

Zkušenosti z tutoriálů a oprav zadaných úkolů. Realizace kurzu ------------------------------------------------------------------------ Zkušenosti z tutoriálů a oprav zadaných úkolů.

Zadání písemného úkolu: Shrnutí je ve všech textech podbarveno jednotně:

Ukázka z vypracovaného úkolu a zaslaného tutorovi: Jedná se o uložený snímek spojení pomocí videokonference:

Ukázka on-line laboratoře na MFF UK

Konzultace probíhají pomocí E-mailu, telefonu nebo chatu. Závěr ------------------------------------------------------------------------ Účastníci kombinovaného kurzu se podle vstupních dotazníků chtěli tohoto kurzu zúčastnit dobrovolně. Přesto ne vždy plnili a plní úkoly zadané v textech podle časového harmonogramu. Konzultace probíhají pomocí E-mailu, telefonu nebo chatu. Administrativa kurzu je náročná, ale pro cca 70 účastníků ji lze zvládnout bez pomoci E-learningového prostředí.