Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška 2 15. 10. 2014 od 12:15 do 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora meziobecní spolupráce
Advertisements

Portál krizového řízení pro Jihomoravský kraj
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
Podpora PR oddělení fakulty moderními ICT
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Profesionální sebeprezentace
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Management a rozvoj obcí
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Media relations – základní vymezení
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Příklady úspěšného využití ICT prostředků ve výuce David Lesch, člen představenstva.
Prezentační dovednosti
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 Průběh řešení: Postupuje úkol podle časového plánu? Jaké je konečné datum úkolu? Jaké jsou konečné odhady nákladů? Porovnání stavu s jinými způsoby řešení.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11.
Tiskový mluvčí jako profese
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Shrnutí základních tématických okruhů
Rozvoj a vedení týmu.
Komunikace s rodiči.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Mgr. Bc. Radka Burketová Písemné vyjadřování, krizová komunikace, zásady a pravidla mluveného projevu Mgr. Bc. Radka Burketová.
Shrnutí základních tématických okruhů
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Mediální monitoring, screening a audit
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Aš – jak dál... skupina č.3. Aš – co se nám okamžitě vybaví  nejzápadnější město ČR  město z křížovek  pohraniční město kdysi obehnané drátem  blízko.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Ekonomika malých a středních podniků
Jak na transformaci aneb ‘Co jsme se naučili’
Krizová komunikace a princip kontinuity
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Krizová komunikace, monitoring tisku
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Myšlenky na úvod 1.Krize může nastat kdykoliv a z nejrůznějších důvodů, je třeba s ní stále počítat. 2.Krizi se nelze vyhnout, lze se na ni ale připravit. 3.Komunikuj v míru tak, aby se s příchodem krize nemusela komunikace měnit. 4.Mlčení jako řešení? 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Jak zvládnout krizi Cílem komunikace v krizi je – Zmírnit negativní dopady na veřejné mínění – Posílit reputaci Předpokladem zvládnutí krize je příprava – Identifikace možných zdrojů krize – Stanovení praktických pravidel toku informací – Příprava vzorů zpráv a sdělení – trénink 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Zásady komunikace v krizi Princip první informace Nepotlačovat informace V krizi mluví nejvyšší hlava Dbát na racionální obsah – Máme zájem na řešení – Cítíme odpovědnost – Nejsme bezradní – Komunikujeme otevřeně, nejasnosti přiznáváme 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Smrtonosná past II. Jak se rodí komunikační malér Your picture here Ing. Martin Švehla

Zásady obsahu sdělení Přednost mají – Nesporná fakta o tom, co se stalo – Popis toho, co děláme k nápravě, zvládnutí – Praktické informace pro veřejnost Největším úskalím jsou – Spekulace o příčinách, důsledcích, motivech – Vlastní názory na vzniklou situaci – Odmítání odpovědí – Hledání viníka 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Krizový štáb 1.složení: – vedoucí, copywriter, styk s médii (TM), interní komunkace, podpůrný tým 2.Prvotní úkoly: – Vytvořit štáb, určit povinnosti členů, jejich pozice, telefonní seznam, písemné podklady a vzory, vyčlenění míst a techniky 3. Činnost v době míru – Identifikace možných zdrojů krize, aktualizace seznamů osob, seznam kontaktů, identifikace spojenců, tréninky, cvičení 4. zásada: všechny informace přes KŠ 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Dlouhodobý krizový plán Výčet možných problémů, které mohou nastat Strategie pro případ nejhoršího vývoje Formulace pro nejpravděpodobnější případy Přehled cílových skupin recipientů, nepřátel, spojenců, charakteristiky postojů Seznam členů krizového štábu s přehledem pravomocí a odpovědností Pracovní postupy krizového štábu Vzrové texty 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Praktické rady - shrnutí Prvních 24 hodin rozhoduje o úspěchu, zároveň se na začátku dělá nejvíc chyb Pohotová reakce je důležitá, ale neúplné informace vražedné Dvě úvodní fáze krizové komunikace: – První kontakt s médii (kdo a jak bude postupovat) – První vlastní vystoupení, sdělení podstaty problému 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Krizové interview Kvalitní příprava – znát vše včetně kontroverzních témat a být schopen dát rozumné odpovědi Tlumočník jako brzda a nárazník Pozor na osobní názory, spekulace a komentáře, nereagovat na fámy ani na “co by, kdyby” Jasně stručně a srozumitelně, nezabíhat do podrobností, pozor na odborný žargon Sebevědomí, ne však arogance, nevyhýbat se novinářům! 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Sealing 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Následná analýza situace – co ke krizi vedlo, co se povedlo a co ne, vliv krize na MR, PR pozici; Face to face plea campaigns, CSR a CRM aktivity, community relations, business partners relations