Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky v lese.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Křížovka – příbuzenské vztahy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají uhodnout dle popisu konkrétní pojmy, které jsou uschovány v otázkách. Správné určení pojmů je v závěru tohoto učebního materiálu. Vyučující k dosažení tohoto cíle použije vědomostní hru VÍŠ, KDO JSEM? Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování daných zástupců, jejich vývoj a využití, význam rostlin a jejich ochrana Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: lesní rostliny, houby Druh učebního materiálu: prezentace, tematická hra Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

2. Jsem základní stavební částí všech organismů.Probíhají ve mně všechny životní děje. VÍŠ, KDO JSEM

1. Na kmenech stromů vytvářím zelené povlaky, moje tělo je jednobuněčné. Jako matka se rozmnožuji, ale vždy mám dcery. VÍŠ, KDO JSEM

3. Mám klobouk, prsten, třeň, pochvu a podhoubí.Jsem velmi nebezpečná i pro Tebe.Budu moc ráda, když si na mě dáš pozor i přes moji okouzlující zelenou barvu. VÍŠ, KDO JSEM

4. Jako houby se živíme zbytky organismů v půdě a tím přispíváme k rozkladu organic- kých látek a k vytváření humusu.Protože se takto vyživujeme, nějak nám říkají.Zrovna pěkný název pro nás nemají. VÍŠ, KDO JSEM

5. Určité naše druhy hub žijí společně s určitými druhy rostlin, tomuto našemu soužití dvou organismů se odborně nějak říká. VÍŠ, KDO JSEM

6. Nazývají nás houby cizopasné a ještě parazitické, získáváme živiny z kořenů živých stromů a odumřelých částí stromů. VÍŠ, KDO JSME

7. Terčovka bublinatá, dutohlávka sobí, provazovka a spousta dalších jsme indikátory čistoty ovzduší.Pojmenuj nás. VÍŠ, KDO JSME

8. Mám tobolku s čepičkou, která je na konci štětu.Štět mám uzavřený víčkem a tou čepičkou zakrytý.Jestli víš, jaká jsem lesní rostlina, tak mi dej jméno. VÍŠ, KDO JSEM

9. Rostly jsme již před stamiliony let, to jsme byly veliké jako stromy až 30 metrů. Dnes je z nás černé uhlí. Za tu dobu jsme se trochu měnily a z nás, kteří žijeme dnes jsou oproti velkým stromům malé rostliny a jsme chráněné. VÍŠ, KDO JSME

10. Jsem strom, mám ploché, ostře špičaté jehlice po dvou, povrchu mého kmene se říká borka. VÍŠ, KDO JSEM

11. Jsem strom, většinou na kraji lesa. Jehlice mám krátké ve svazečcích o větším počtu. Mé šišky jsou oproti jiným stromům maličké. Na podzim mé jehličky zlátnou a opadají. VÍŠ, KDO JSEM

12. Šťavel kyselý a lipnice hajní jsme rostlinky, které i s některými ostatními lesními rostlinami kveteme a rozmnožujeme se semeny. Semena máme ukryta v plodech. VÍŠ, KDO JSME

13. Některé lidi přirovnáváme k lesní bylině, když jim zrovna není dobře a mají bílou barvu obličeje. ( jsi jako …….) VÍŠ, KDO JSEM

14. Rostu v lesích, lidé mě sbírají a jedí. VÍŠ, KDO JSEM

15.ODPOVĚDI 1.Zrněnka 2.Buňka 3.Muchomůrka zelená 4.Hniložijné houby 5.Symbióza 6.Václavky 7.Lišejníky 8.Mech ploník ztenčený 9.Mechy, plavuně a přesličky 10.Borovice 11.Modřín 12.Krytosemenné rostliny 13.Bledule jarní 14.Brusinka obecná

Autorem veškeré obrazové dokumentace použité v tomto učebním materiálu je, Jitka Dvořáková.