Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost odbornosti v cestovním ruchu
Krizové jevy a cestovní ruch? Pokles poptávky Malá obsazenost ubytovacích zařízení Přednost spíše levnější dovolené Přednost dovolené v České republice Dovolená spíše kratší
Inovace nabídky produktů cestovního ruchu Produkty s vysokou mírou aktivního odpočinku Produkty s maximálním zážitkovým efektem I produkty rekreační obohacené o sportovní,kulturní a poznávací aktivity Aktivní turistické produkty
Krizový management MANAGEMENT je systém teoretických i praktických řídících činností MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU potom plánuje a realizuje postupy, které musí naplnit aktuální očekávání klientů… Do jaké míry budou tyto potřeby klientů nové? Krizový management je souhrnem opatření a úkolů, které jsou realizovány především v oblasti PREVENCE – ALE I PŘI ŘEŠENÍ JISTÝCH SITUAČNÍCH OHROŽENÍ. Jde o protikrizovou intervenci a redukci důsledků negativního působení krize
Současný a hlavně budoucí profil absolventa studia cestovního ruchu Provoz,řízení a projektování činností příslušných provozů podniků,kanceláří,úřadů, informačních středisek. Schopnost analýzy činnosti příslušných zařízení Schopnost aktivní tvorby originálních produktů cestovního ruchu Soubor poznatků, a dovedností spojených s aktivním výkonem funkce průvodce a delegáta.. Kultivované vystupování,kvalitní rétorické schopnosti.. Perfektní jazyková vybavenost Dokonalá psychologická příprava
Kultivační působení studia cestovního ruchu Ekonomické předměty Informatické předměty Managerské předměty(včetně krizového managementu!) Praktická jazyková výuka Psychologické předměty obecné Praxe a projektování v oboru Geografické předměty Kulturologické,estetické předměty Etické předměty Teoretické,metodo- logické a technické předměty cestovního ruchu Speciální psychologie (geopsychologie) Antropologické předměty Ekologie a udržitelný cestovní ruch Regionální rozvoj Teoretické a praktické předměty rekreologie, sportů a aktivních pobytů v přírodě
Nutné důsledky kultivace Neohraničenost vzdělávání Tvůrčí sebepřesah Potřeba permanentního celoživotního vzdělávání Schopnosti a dovednosti spojené s vnímáním geografického a kulturního prostoru při důrazu na ZÁŽITKOVÉ PROŽÍVÁNÍ GENIA LOCI příslušného místa