Jak se stát dobrým právníkem?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Projekt Rozvoj praktických forem výuky na PF UP Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
1 Desatero začínajícího lektora Mgr. Vítězslav Dohnal, Pro bono aliance
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
1 SOZE Sdružení občanů zabývajících se emigranty Libor Studený
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Právní psaní – Legal writing JAK UČIT PRÁVO na počátku 21. století? Konference pořádaná projektem OPPA – Právo pro praxi PF UK, úterý 5. března 2013 PhDr.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Institut Celoživotního Vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické formy.
Projekt Impuls / Seminář
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projekt Impuls / Seminář
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Práva dítěte Výchova k občanství
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kariérové poradenství a podnikavost
Volnočasová pedagogika
Pedagog.
Transkript prezentace:

Jak se stát dobrým právníkem? Mgr. Magdaléna Peterková

Proč studujete na PF? Co se chcete naučit? Co jste se už naučili? Jak by mělo studium vypadat? Co chcete dělat, až studium skončíte? Čeho chcete v životě dosáhnout? Jaká je vaše motivace?

Jaké jsou právnické profese? Soukromý x státní sektor Co obnášejí? Jaké je třeba splnit požadavky? První domácí úkol

Co potřebuje dobrý právník? Co musí znát? Co musí umět? Čím by se měl řídit? Stačí to?

Význam dovedností Dej hladovému rybu, nasytíš ho na den. Nauč ho lovit ryby, nasytíš ho na celý život! Klíčové kompetence Profesní dovednosti Hodnoty Znalosti

Právnické dovednosti Přenositelné x specifické dovednosti Mluvená komunikace (přesvědčivost, jasnost, stručnost, aktivní naslouchání) Písemná komunikace (perfektní zvládnutí jazyka, stylistika, právní dokumenty) Vztah s klientem Analytické a logické myšlení (řešení problémů, struktura argumentace, interpretace)

Právnické dovednosti Vyhledávání informací (zdroje, metody, interpretace, judikatura) Technologie (internet, software, …) Time-management (lhůty, určování priorit) Organizace (vedení spisu, ukládání materiálů) Týmová práce

Celoživotní učení Jak získávat informace? Jak se nejefektivněji učit? Kde se máme naučit učit? Jak efektivní je výuka na PF? Jak efektivní byla výuka na střední škole? Chybělo tomu něco?

Kolbův cyklus Teorie učení podle Davida Kolba Někdo si raději přečte návod, jiný to vyzkouší, další se podívá na jiného, další to promyslí

Pyramida učení Průměrné množství uchovaných informací při různých formách výuky – výzkum National Training Laboratories, Maine, USA

Reflektivní učení Reflexe – zpětná vazba Vlastní (vnitřní) x vnější

Zkušenostní učení Osobní zkušenost nelze nahradit Od ostatních se lze naučit jen omezené množství věcí Učení založené na vstupní zkušenosti Na ni navazuje reflexe Až pak přichází teorie

Role učitele Jaká má být role učitele? Jaká má být role studenta? Jak má vypadat přednáška? Jak má vypadat seminář?

Kurz právnických dovedností Jedinečnost Osvojení si právnických a přenositelných dovedností Interaktivní formou Přednášky – semináře – domácí úkoly

Program KPD pro ZS Úvod Profesní etika Prezentační dovednosti Argumentace Vyhledávání právních informací Konference právních profesí

Program KPD pro LS Právní analýza Právní psaní Vedení rozhovoru s klientem Právní poradenství Vyjednávání

Systém hodnocení KPD Bodový systém: Za AKTIVNÍ účast na semináři – 5 b. (celkem 25) Za účast na přednášce – 1 b. (celkem 5) Za každý ze 4 DÚ – až 10 b. (celkem 40) Za účast na konferenci právních profesí – 10 b. Na kolokvium je třeba z 80 získat 60 bodů

Domácí úkoly 1. domácí úkol – interview s právníkem 2. domácí úkol – argumentace 3. domácí úkol – prezentace informací z interview 4. domácí úkol – případová studie – vyhledávání právních informací

Aktuální informace o KPD Nástěnka PF UP Webové stránky předmětu pod stránkami Centra pro klinické právní vzdělávání http://www.upol.cz/fakulty/pf/centrum-pro-klinicke-pravni-vzdelavani/kurz-pravnickych-dovednosti/ Multimediální studijní opora

Centrum pro klinické právní vzdělávání Zřízeno v rámci projektu „Rozvoj praktických forem výuky na PF UP“ Sdružuje pod sebou praktické předměty Právní kliniky jako nástavba KPD

Právní kliniky interaktivní, na praxi zaměřená metoda výuky práva snaha o vytvoření spojnice mezi teorií a praxí „jak myslet a jednat jako právník“ důraz kladen na nácvik právnických dovedností vzdělávací prvek a prvek sociální spravedlnosti

Právní kliniky – co umožňují Propojení teoretických informací z více předmětů (učení se v souvislostech) Prohloubení teoretických znalostí Praktická aplikace již nabytých vědomostí za současného nácviku dovedností Pocit odpovědnosti, etické problémy Uplatnění různých vzdělávacích metod Práce s reálnými klienty a případy Intenzivní zkušenost

Děkuji za pozornost!